Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łódzkie: Czy ŁKA pojedzie do CPK?
wiz. CPK
Aktualne władze samorządowe nie informują o swoich planach dotyczących obsługi połączeń do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Tłumaczą to interpretacją przepisów o dostępie do informacji publicznej. Obsługa projektowanego hubu multimodalnego przez ŁKA pozostaje więc niepewna.

W lutym województwo mazowieckie ogłosiło, że nie ma w swoich planach finansowania połączeń kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Obsługa kolejowa lotniska od strony Warszawy najprawdopodobniej będzie więc opierać się wyłącznie na kursach dalekobieżnych uruchamianych na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury. Być może ofertę uzupełnią przewoźnicy komercyjni, którzy będą chcieli skierować do CPK swoje pociągi na własne ryzyko biznesowe.

Łódzkie nie zdradza swoich planów

Duży hub przesiadkowy przy porcie lotniczym ma zostać wybudowany w południowej części województwa mazowieckiego, a więc relatywnie niedaleko granicy z administracyjnym regionem łódzkim. Czy zatem kursy w relacjach do CPK zamierza uruchomić tamtejszy samorząd? Odpowiedź na to pytanie jest o wiele mniej jednoznaczna. Region nie odpowiedział bowiem na nasze pytania dotyczące swoich planów wobec CPK.

– Dane dotyczące przyszłych działań, zamierzeń i planów nie stanowią informacji publicznej – tłumaczy Wydział Prawno-Organizacyjny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Powołując się na jeden z wyroków Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, samorząd argumentuje, że informacja publiczna musi w chwili złożenia wniosku o jej udostępnienie istnieć w formie utrwalonej.

Poprzednie władze chciały wykorzystać infrastrukturę CPK

Przypomnijmy, że w 2020 r. ówczesny prezes ŁKA Janusz Malinowski zapowiedział wykorzystanie projektowanej infrastruktury CPK do rozbudowy siatki wojewódzkich pociągów przyspieszonych. Wspomniał wówczas o usprawnieniu dojazdu m.in. do Wieruszowa, Łowicza czy Skierniewic. Nie zadeklarował natomiast wprost obsługi samego centralnego portu.

Realizacja tych zamierzeń wymagałaby od ŁKA lub województwa inwestycji w tabor dwusystemowy przystosowany do zasilania prądem stałym 3 kV. Na razie nie wiadomo, czy aktualne władze województwa wywodzące się z Koalicji Obywatelskiej będą kontynuować zamierzenia poczynione w okresie rządów Zjednoczonej Prawicy w łódzkim sejmiku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

ŁKA: Bardzo dobre wyniki pierwszego półrocza

Pasażer

ŁKA: Bardzo dobre wyniki pierwszego półrocza

ŁKA 17 sierpnia 2025

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

ŁKA: Bardzo dobre wyniki pierwszego półrocza

Pasażer

ŁKA: Bardzo dobre wyniki pierwszego półrocza

ŁKA 17 sierpnia 2025

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij