Partnerzy serwisu:
Biznes

Stadler po pandemicznym półroczu. Zysk niższy, ale więcej zamówień na przyszłość

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
25-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Stadler po pandemicznym półroczu. Zysk niższy, ale więcej zamówień na przyszłość
fot. M. SzymajdaStadler Kiss należący do SBB w Zurychu
Epidemia koronawirusa ma swój wpływ na wyniki finansowe Stadlera. Załamanie się łańcucha dostaw i sytuacje związane z czasowym zatrzymaniem części produkcji skutkuje mniejszymi zarobkami. Z drugiej strony - portfel zamówień jest rekordowy.

Na potwierdzenie tych informacji Stadler informuje, że w pierwszej połowie 2020 otrzymał zamówienia na 3,1 miliarda franków szwajcarskich, z czego 1,2 miliarda zdobył dział serwisu i części zamiennych (który realizuje m.in. umowy na utrzymanie taboru). To więcej aż o 35% w stosunku do roku poprzedniego. Portfel zamówień jest nawet większy o 12% niż ten z drugiej połowy 2019 roku, jak dotąd najlepszej w historii Stadlera.

Niemniej koronawirus miał swój wpływ na sytuację finansową firmy. Przerwy w łańcuchach dostaw, wynikające z ograniczeń w możliwościach przemieszczania się, przerwy w działalności urzędów certyfikujących, a nawet czasowe zatrzymanie produkcji w dwóch zakładach: w Walencji w Hiszpanii i w Salt Lake City, przyniosły swoje negatywne konsekwencje. Produkcja opóźniała się, przepływ pieniędzy był więc ograniczony. Przychody netto w pierwszej połowie 2020 roku spadły do 934,7 mln franków. To mniej o 16% w stosunku do pierwszej połowy 2019.

Globalnie Stadler za pierwsze półrocze odnotował 15,7 mln franków szwajcarskich zysku. To spadek o 43% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku (było to 27,5 mln franków).
Również ebidta jest gorsza niż przed rokiem.

Stadler spodziewa się wzrostu przychodów i rentowności w drugiej połowie roku. Przewiduje, że będzie możliwe będzie częściowe skompensowanie opóźnień w homologacjach i odbiorach pojazdów (producent zaznacza, że część wyprodukowanych pojazdów nie może zostać odebrana przez klientów z uwagi na koronawirus, co przekłada się na brak za wykonane pojazdy). Stadler spodziewa się nieco niższej sprzedaży w porównaniu z rokiem 2019 i marży EBIT na poziomie ponad 5 procent w 2020 roku.

Producent podsumował największe realizowane kontrakty. Należy do nich produkcja 21 piętrowych zespołów trakcyjnych Kiss dla węgierskiego operatora MAV Start. Produkcja 12 wąskotorowych ezt dla Matterhorn Gotthard Bahn. 27 zespołów trakcyjnych budowanych jest dla przewoźnika z północno-wschodniej Anglii. Produkowanych jest 46 pociągów metra dla Newcastle.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5