NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Stadler po pandemicznym półroczu. Zysk niższy, ale więcej zamówień na przyszłość

| Michał Szymajda 25.08.2020 31

Stadler po pandemicznym półroczu. Zysk niższy, ale więcej zamówień na przyszłość
Stadler Kiss należący do SBB w Zurychufot. M. Szymajda
Epidemia koronawirusa ma swój wpływ na wyniki finansowe Stadlera. Załamanie się łańcucha dostaw i sytuacje związane z czasowym zatrzymaniem części produkcji skutkuje mniejszymi zarobkami. Z drugiej strony - portfel zamówień jest rekordowy.
Na potwierdzenie tych informacji Stadler informuje, że w pierwszej połowie 2020 otrzymał zamówienia na 3,1 miliarda franków szwajcarskich, z czego 1,2 miliarda zdobył dział serwisu i części zamiennych (który realizuje m.in. umowy na utrzymanie taboru). To więcej aż o 35% w stosunku do roku poprzedniego. Portfel zamówień jest nawet większy o 12% niż ten z drugiej połowy 2019 roku, jak dotąd najlepszej w historii Stadlera.

Niemniej koronawirus miał swój wpływ na sytuację finansową firmy. Przerwy w łańcuchach dostaw, wynikające z ograniczeń w możliwościach przemieszczania się, przerwy w działalności urzędów certyfikujących, a nawet czasowe zatrzymanie produkcji w dwóch zakładach: w Walencji w Hiszpanii i w Salt Lake City, przyniosły swoje negatywne konsekwencje. Produkcja opóźniała się, przepływ pieniędzy był więc ograniczony. Przychody netto w pierwszej połowie 2020 roku spadły do 934,7 mln franków. To mniej o 16% w stosunku do pierwszej połowy 2019.

Globalnie Stadler za pierwsze półrocze odnotował 15,7 mln franków szwajcarskich zysku. To spadek o 43% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku (było to 27,5 mln franków).
Również ebidta jest gorsza niż przed rokiem.

Stadler spodziewa się wzrostu przychodów i rentowności w drugiej połowie roku. Przewiduje, że będzie możliwe będzie częściowe skompensowanie opóźnień w homologacjach i odbiorach pojazdów (producent zaznacza, że część wyprodukowanych pojazdów nie może zostać odebrana przez klientów z uwagi na koronawirus, co przekłada się na brak za wykonane pojazdy). Stadler spodziewa się nieco niższej sprzedaży w porównaniu z rokiem 2019 i marży EBIT na poziomie ponad 5 procent w 2020 roku.

Producent podsumował największe realizowane kontrakty. Należy do nich produkcja 21 piętrowych zespołów trakcyjnych Kiss dla węgierskiego operatora MAV Start. Produkcja 12 wąskotorowych ezt dla Matterhorn Gotthard Bahn. 27 zespołów trakcyjnych budowanych jest dla przewoźnika z północno-wschodniej Anglii. Produkowanych jest 46 pociągów metra dla Newcastle.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (141)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (141)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5