NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Stadler: Pandemia utrudnia nam działanie, ale nie poddajemy się

| Roman Czubiński 10.04.2020 3k

Stadler: Pandemia utrudnia nam działanie, ale nie poddajemy się
fot. Michał Szymajda
Mimo zakłóceń łańcucha dostaw, a także absencji części pracowników, zakłady Stadlera w Polsce nie wstrzymały produkcji. Dokładamy starań, by nadal do tego nie doszło – zapewnia prezes zarządu Stadler Polska Tomasz Prejs. Zaznacza jednak, że firma liczy się ze stratami spowodowanymi pandemią i liczy na pomoc publiczną.
Polska filia Stadlera mimo pandemii kontynuuje produkcję. – Widać jednak zwiększoną absencję pracowników, co wpływa na nasze możliwości produkcyjne – przyznaje prezes. – Podobnie jak wiele innych firm, walczymy o utrzymanie ciągłości operacyjnej, jednocześnie wprowadzając wszelkie zalecane działania prewencyjne i środki ochrony, aby minimalizować ryzyko zakażenia naszych pracowników – informuje.

Firma dokłada starań, by nie doszło do wstrzymania produkcji. Oznaczałoby ono groźbę utraty miejsc pracy nie tylko w fabryce w Siedlcach i innych zakładach Stadlera w naszym kraju (zatrudniają one łącznie ok. 1400 osób), ale także u kontrahentów, którzy wobec utraty popytu na swoje wyroby stanęliby wobec poważnych problemów. Wiele spośród tych podmiotów (razem ok. 2000) to małe firmy lokalne. – Dlatego robimy wszystko, by nie dopuścić do zatrzymania pracy zakładu – deklaruje Prejs.

Sytuację utrudnia fakt, że problemy po stronie współpracujących zakładów tworzą zakłócenia w łańcuchu produkcyjnym w skali globalnej. – Od tygodni na bieżąco otrzymujemy informacje od naszych dostawców o opóźnieniach w dostawach komponentów do produkcji czy konieczności zamknięcia zakładów. Powodowało to występowanie braków materiałowych, co w oczywisty sposób wypływało na opóźnienia w realizacji naszych projektów. Na bieżąco informowaliśmy o sytuacji naszych klientów – mówi prezes. W tym tygodniu perturbacje te zmusiły firmę do zmiany planów produkcyjnych i częściowego wstrzymania dostaw do zakładu. – Nasi klienci zostali o tym poinformowani – zaznacza nasz rozmówca.

Sytuacja po ustaniu pandemii jest na razie – zdaniem prezesa Stadler Polska – trudna do oszacowania. Pewne jest jedynie to, że nie obejdzie się bez szkód. – Opóźnienia w realizacji projektów, a co za tym idzie – straty, będą duże. Już teraz widać, że znacząco wpłynie ona nie tylko na naszą branżę, ale na całą gospodarkę – ocenia Prejs.

Jak dodaje, firma liczy na zrozumienie perspektywy pracodawców – także tych największych – i wsparcie ich działań przez rząd. – W naszym przypadku utrzymanie ciągłości produkcji w perspektywie długoterminowej pozwoli utrzymać miejsca pracy – przekonuje prezes, nie wdając się jednak w ocenę podjętych już przez władze państwowe działań.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5