NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Spektakularna wpadka Leo Expressu w Krakowie. Inne godziny odjazdu na biletach, inne w rzeczywistości

| Michał Szymajda 21.06.2021 7,9k

Spektakularna wpadka Leo Expressu w Krakowie. Inne godziny odjazdu na biletach, inne w rzeczywistości
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Miała być wygodna i szybka podróż z Krakowa do Pragi, tymczasem skończyło się na spektakularnej porażce. Leo Express – prywatny operator z Czech, sprzedawał bilety na pociąg, którego rozkład jazdy znacznie odbiegał od tego, który pasażerowie widzieli na stronie przewoźnika.
O reaktywacji transgranicznych, sobotnich i poniedziałkowych połączeń z Krakowa do Pragi pisaliśmy niecały tydzień temu. Także „Rynek Kolejowy” podał błędne godziny odjazdu i czasy przejazdu pociągu, biorąc za pewnik informacje, które Leo Express podał na swojej stronie internetowej (internetowe rozkładu jazdy PKP, za wyjątkiem Portalu Pasażera, wciąż połączenia konkurencji nie pokazują). O ile w sobotę pociąg odjechał zgodnie z przedstawionym rozkładem, to już w poniedziałek ta sztuka nie udała się przewoźnikowi. Dziesiątki pasażerów zostało na peronach w Krakowie i Katowicach, a także mniejszych stacji. Część z nich musiała wybrać się w podróż do Pragi pociągami PKP Intercity z przesiadką, płacąc za bilet nawet 250 złotych, część organizowała sobie dojazd innymi środkami transportu.

– Błąd powstał, gdy wprowadzaliśmy rozkład jazdy do naszego systemu rezerwacyjnego. To doprowadziło do wyświetlenia złych godzin odjazdu dla pociągów kursujących z Polski do Czech. Różnice pomiędzy godzinami odjazdu pociągów podanymi na stronie a rzeczywistymi czasami odjazdu dla poszczególnych stacji wynosiły od 12 do 24 minut (pociągi odjeżdżały więc sporo wcześniej – dop. red). Chcielibyśmy bardzo przeprosić wszystkich, których dotknął fakt powstania błędu – powiedział Emil Sedlařík, rzecznik przewoźnika, który jeszcze kilka dni wcześniej zapowiedział promocje, które miały ożywić ruch w pociągach przewoźnika między Pragą a Krakowem.

Jak dodaje Emil Sedlařík, informacja dotycząca właściwych godzin odjazdu pociągu zostanie poprawiona jutro (pociąg kursuje z Krakowa w sobotnie i poniedziałkowe poranki), a wszyscy pasażerowie zostaną o tym poinformowani. Jeśli nowe czasy odjazdu nie będą odpowiadać pasażerom, ci będą mieli możliwość anulowania biletów bezpłatnie. Rzecznik dodaje, że w weekend (odjazd z Krakowa zaplanowano na sobotni poranek) pociągi jeździły zgodnie z rozkładem, dlatego obsługa nie informowała pasażerów o zmianach.

– Wszystkim pasażerom, którzy nie zdążyli na pociąg z powodu źle podanego rozkładu jazdy na naszej stronie internetowe, przyznamy 150% rekompensaty w Leo kredytach (można je wymienić na biletu lub inne usługi przewoźnika). Jeśli pasażerowie byli zmuszeni wybrać się w podróż z innym przewoźnikiem, jesteśmy gotowi pokryć koszty takie podróży, jeśli zgłoszą taką chęć indywidualnie. Jeszcze raz chcieliśmy bardzo przeprosić naszych pasażerów za zaistniałą sytuację – dodaje rzecznik Leo Expressu.

To niestety nie pierwsza porażka Leo w Polsce. Kilkanaście miesięcy temu przewoźnik na pociągi z Wrocławia sprzedał znacznie więcej biletów, niż mogła pomieścić jedna jednostka trakcyjna operatora. Konieczne było dołączenie dodatkowego ezt oraz podstawienie autobusów. Wszystko robiono „na ostatnią chwilę”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5