NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Z Łodzi do Skarżyska z przesiadką. „Optymalizacja taboru”

| Kasper Fiszer 31.08.2022 3,3k

Z Łodzi do Skarżyska z przesiadką. „Optymalizacja taboru”
fot. Kasper Fiszer
Za kilka dni zmieni się organizacja ruchu na trasie z Łodzi do Skarżyska-Kamiennej. Połączenia bezpośrednie zostaną zastąpione kursami przesiadkowymi, bo przewoźnik – Polregio – chce efektywniej wykorzystywać swój tabor spalinowy. Szynobusy zostaną więc wycofane z odcinka zelektryfikowanego.
W grudniu zeszłego roku po przeszło dziesięcioletniej przerwie wznowiony został ruch pociągów na międzywojewódzkim odcinku linii kolejowej nr 25 Opoczno – Końskie – Skarżysko-Kamienna. Władze administracyjnych regionów łódzkiego i świętokrzyskiego mówiły wówczas o sukcesie, który miał stać się jednak dopiero początkiem usprawniania transportu zbiorowego na styku obszarów podległychh samorządom. W ramach programu Kolej Plus urzędy marszałkowskie z Łodzi i Kielc chcą bowiem pozyskać środki na dokumentację projektu elektryfikacji i kompleksowej modernizacji ciągu.

Na około tydzień ruch będzie wstrzymany całkowicie

Póki co marszałkowie uruchomili jednak cztery pary pociągów na odcinku Opoczno – Skarżysko-Kamienna i jedną dodatkową na krótszym fragmencie Opoczno – Końskie. Większość kursów, których operatorem jest Polregio, została zaplanowana w relacjach dłuższych, w tym przede wszystkim Łódź – Skarżysko-Kamienna. Już za kilka dni dojdzie natomiast do sporych zmian w wyniku których do przejechania pomiędzy tymi miastami konieczna będzie przesiadka. – Od 4 września do 5 listopada na odcinku Opoczno – Końskie oraz Końskie – Stąporków będą prowadzone roboty torowe – tłumaczy Zespół Prasowy Polregio.

W związku z jednotorowym charakterem linii nr 25 w okresie prowadzenia robót będzie ona całkowicie zamknięta. Jak wynika z rozkładu jazdy opublikowanego przez PKP PLK, autobusowa komunikacja zastępcza będzie funkcjonować w okresie od 3 do 10 października, a pasażerowie przejadą po drodze zamiast po torach cały odcinek Tomaszów – Opoczno – Skarżysko. Czas przejazdu wydłuży się o ok. 1 godz. 20 min.

Koniec z jeżdżeniem spalinowymi szynobusami pod siecią trakcyjną

Z koniecznością przesiadki będzie trzeba liczyć się jednak także wtedy gdy cała trasa będzie przejezdna. – W celu zabezpieczenia i bardziej efektywnego wykorzystania taboru na linii komunikacyjnej Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna, która jest częściowo niezelektryfikowana, zaplanowano elektryczne zespoły trakcyjne na odcinku Łódź – Tomaszów i spalinowe pojazdy szynowe na odcinku Tomaszów – Skarżysko – tłumaczy przewoźnik. Dodaje, że liczba kursów pomiędzy Tomaszowem a Skarżyskiem nie ulegnie zmianie.

Nie zawsze przesiadka będzie następować w Tomaszowie – w części przypadków ma ona wypadać w Koluszkach. Przypomnijmy, że w grudniu tego roku obsługę większości pociągów międzywojewódzkich ma przejąć Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Ta wykorzysta swoje dwnapędowe elektryczno-spalinowe zespoły trakcyjne, więc znikie konieczność przesiadki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5