NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Słupsk chce drugiej nitki torów. Ewa Kopacz: Zajmę się sprawą

| Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 29.06.2015 143

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-29 13:15:40 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Ja chcę trzecią nitkę torów od Katowic do Krakowa.
Zapraszam Panią Premier na przejażdżkę pociągiem IC/EC/REGIO na tej trasie. W ciągu trzech godzin jazdy będzie o czym rozmawiać.
2015-06-29 13:47:43 Autor: Świetokrzyski vlak
---.181.133.2
Konieczność budowy drugiego toru jest dla mnie oczywista, wiemy, że już zmieniło się podejście do sprawy PKP PLK, liczę, że uda mi się zainteresować sprawą premier Kopacz – powiedział Biedroń.

Podejście do sprawy budowy drugiego toru podejmuje Państwo Polskie
a nie PLK !!!!!

PLK nic niema do gadania
2015-06-29 13:54:12 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@Kolejarz realista

Od Krzeszowic do Zabierzowa jest wybrany wykonawca oraz pozwolenie na budowę. Niedługo pozwolenie powinno być także dla odc. Zabierzów-Mydlniki i wreszcie będą mogli podpisać umowę i ruszać z pracami (PLK nie podpisze umowy, póki nie będzie PnB na cały odcinek, tj. Krzeszowice-Mydlniki). Na jesieni ma być ogłoszony przetarg na pozostały odcinek, tj. Szczakowa-Krzeszowice.
2015-06-29 14:17:33 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"@Kolejarz realista

Od Krzeszowic do Zabierzowa jest wybrany wykonawca oraz pozwolenie na budowę. Niedługo pozwolenie powinno być także dla odc. Zabierzów-Mydlniki i wreszcie będą mogli podpisać umowę i ruszać z pracami (PLK nie podpisze umowy, póki nie będzie PnB na cały odcinek, tj. Krzeszowice-Mydlniki). Na jesieni ma być ogłoszony przetarg na pozostały odcinek, tj. Szczakowa-Krzeszowice."
Wszystko pięknie opisałeś - tylko powiedz mi czy wydłużenie od 14.06 to RM której fizycznie nie ma?
2015-06-29 14:17:41 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skoro p. Ewie tak bardzo leży na sercu los słupszczan dojeżdżających do Trójmiasta to myślę, że tym bardziej powinien leżeć los radomian dojeżdżających do Warszawy. Tym bardziej, że południowe Mazowsze to przecież "jej" tereny.

Czy zatem p. Ewa zaszczyci nas swoją obecnością tudzież deklaracjami odnośnie l.8 na odcinku W-R? Zapraszamy! Co prawda p. Bronek przerżnął tu wybory równo (*), ale to już przeszłość. Liczy się wszak jesień... Teraz...

Zapraszamy oczywiście pociągiem (coby pozostać wiernym hasłu: "Kolej na Ewę"), najlepiej Kolejami Mazowieckimi. Co prawda Bombardiery z rzadka się tu już pojawiają, ale starych, dobrych ezetów jeszcze trochę jest - no nie da się ukryć, że połączeń ze stolicą mamy trochę, mamy... A że kulać się trzeba 3 godzinki? I co z tego! Będzie mnóstwo czasu na rozmowy, dyskusje i wymianę poglądów. Zapraszamy!

(*) Bronisław Komorowski był tak pewny zwycięstwa, że owszem, pojawił się w Radomiu, ale było to spotkanie zamknięte dla szerokiego ogółu. Poza tym nigdzie nie było jego wyborczych plakatów. Był Kukiz, Jarubas, Ogórek, a jego ni widu, ni słychu. Ocknął się dopiero za pięć dwunasta, bo gdzieś tak w okolicach 21, 22 maja dało się dostrzec tu i ówdzie jakieś banery czy plakaty. A Duda wisiał dosłownie wszędzie dobry miesiąc przed wyborami.

PS. Tusk też obiecał "prokolejową kadencję". I imho to by wyjaśniało w zasadzie wszystko...
2015-06-29 14:18:32 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
A co do drugiego toru. Premier rządu jak i partii która będzie miała olbrzymi problem z przekroczeniem progu wyborczego może obiecać nawet złote szyny i platynowe słupy trakcyjne.
2015-06-29 14:19:38 Autor: Staszek Biega
---.92.1.129
@Małopolanin

Czyli jest tak samo jak było w 2009 i kolejnych latach. Wtedy była i decyzja o pozwoleniu na budowę, byli też wykonawcy. Po 6 latach mamy powtórkę, a inwestycja leży.

Teraz jest pozwolenie, ale nieważne i jest zaskarżone jako niezgodne z prawem, z TSI itp. Bo dla PKP PLK jest ważniejsze, aby Rosjanie mogli wjechać do Polski czołgami koleją (tzw. skrajnia WNP) niż prawo unijne i pasażerowie.
O tym piszemy:
http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/perony-na-e-30-niezgodne-z-przepisami-poswiadczenie-nieprawdy
2015-06-29 14:20:07 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Kilkudziesięciu wójtów, burmistrzów lub prezydentów prosi rocznie premiera o pomoc finansową dla ich gmin. Nie przypominam sobie takiego cyrku wcześniej.
2015-06-29 14:23:13 Autor: Staszek Biega
---.92.1.129
A propos 202, najwyższy czas, aby rząd, a nie PKP PLK decydowała o zakresie modernizacji. PKP PLK w SIWZ studium inwestycji nawet nie dała takiego wariantu, jak linia dwutorowa na 120 km/h. A jest to wariant, gdzie pociągi jadą szybciej niż po jednym torze na 160 km/h.
2015-06-29 14:57:33 Autor: WB
---.dynamic.gprs.plus.pl
A dlaczego tylko do Słupska? W sezonie letnim cała linia 202 jest zapchana. Jesli robić drugi tor, to na całym odcinku między Wejherowem a Runowem Pomorskim.
2015-06-29 15:02:16 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Obietnice, składane przez polityków przed wyborami, należy traktować z bardzo ograniczonym zaufaniem... Już za kilka miesięcy zmienią się priorytety, ewentualne pojawią nowe, oczywiście wcześniej nieprzewidziane(!) okoliczności... no i kolejna zwłoka w realizacji projektu!
2015-06-29 15:26:29 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Linia 202 na całości powinna być dwutorowa , aby skomunikowanie Gdańska ze Szczecinem miało ręce i nogi . Powinna być dwutorowa , aby na pozbawionym sieci trakcyjnej szlaku obsługującym relację : Kołobrzeg - Szczecin , pociągi TLK jeździły nie - sezonowo , w wymiarze jednej pary dziennie , ale codziennie , w wymiarze 2 par dziennie . Powinna być dwutorowa , żeby poprawić skomunikowanie Szczecina z Olsztynem i Białymstokiem .
2015-06-29 16:27:17 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@Staszek Biega
"Czyli jest tak samo jak było w 2009 i kolejnych latach. Wtedy była i decyzja o pozwoleniu na budowę, byli też wykonawcy. Po 6 latach mamy powtórkę, a inwestycja leży."

Nic nie jest tak samo. Nie po raz pierwszy udowadnia Pan, że nienawiść do PLK przesłoniła Panu już dawno zdrowy rozsądek. Po pierwsze tamta inwestycja była realizowana w oparciu o coś co można nazwać "projektuj i buduj". Wykonawcy otrzymali od PLK projekty wstępne, sami mieli przygotować projekty budowlane i uzyskać wszelkie pozwolenia, decyzje, itp. Coś im nie wyszło. Dlaczego i czy ktoś poniósł za to odpowiedzialność (także finansową), to już temat raczej dla odpowiednich organów.

Teraz jest zupełnie inaczej - projekty budowlane i wykonawcze są już gotowe, PLK (a nie wykonawca) wnioskuje o PnB (i inne decyzje/pozwolenia), PLK szuka wykonawców i podpisuje umowy. Czyli będzie tylko "buduj", a nie "projektuj i buduj".

Tak w zasadzie, to czym się pan tak przejmuje? To przecież Pan powiedział, że:
"Poprawa infrastruktury w tej chwili nie ma znaczenia, bo ludzie z kolei nie korzystają. Nikt nie wozi towarów".
https://youtu.be/FE_2E3Wu31Q?t=49s

Pan oczywiście twierdzi, że to wyrwane z kontekstu. Każdy sobie może obejrzeć nagranie i ocenić.
2015-06-29 16:28:43 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Wszystko pięknie opisałeś - tylko powiedz mi czy wydłużenie od 14.06 to RM której fizycznie nie ma?"
Nie rozumiem :)
2015-06-29 16:40:12 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Nie rozumiem :)"
Czy wydłużenie czasu jazdy Kraków - Jaworzno Szczakowa od 14.06 to rezerwa modernizacyjna dowalona do rozkładu. Modernizacja w tej chwili fizycznie czeka na papiery i podpis więc jej nie ma.
2015-06-29 16:56:11 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Tak. Zgadza się. Tu wychodzi chore planowanie zamknięć. Wojewoda "spóźnił się" z PnB o jakieś 2 tygodnie (a i tak brakuje jeszcze PnB od Mydlnik do Zabierzowa. Dopiero jak to się pojawi, to PLK podpisze umowę z Hiszpanami (odc. Krzeszowice-Mydlniki) i zaczną się prace torowe. Czasy przejazdu mają być skrócone od 1 lipca, czyli wychodzi na to, że nawet jeżeli umowa zostanie podpisana w lipcu/sierpniu, to roboty będą od kolejnego ZRJ (wrzesień). To jest bolączką wszystkich modernizacji i na to potrzeba podejścia systemowego. Z drugiej strony - nie da się przewidzieć kiedy dokładnie wojewoda wyda pozwolenie...
2015-06-29 17:19:31 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Tak. Zgadza się. Tu wychodzi chore planowanie zamknięć. Wojewoda "spóźnił się" z PnB o jakieś 2 tygodnie (a i tak brakuje jeszcze PnB od Mydlnik do Zabierzowa. Dopiero jak to się pojawi, to PLK podpisze umowę z Hiszpanami (odc. Krzeszowice-Mydlniki) i zaczną się prace torowe. Czasy przejazdu mają być skrócone od 1 lipca, czyli wychodzi na to, że nawet jeżeli umowa zostanie podpisana w lipcu/sierpniu, to roboty będą od kolejnego ZRJ (wrzesień). To jest bolączką wszystkich modernizacji i na to potrzeba podejścia systemowego. Z drugiej strony - nie da się przewidzieć kiedy dokładnie wojewoda wyda pozwolenie..."
Dziuk za informację....To jest kabaret.
2015-06-29 17:32:35 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Dlatego tak bardzo potrzeba specustawy kolejowej (analogicznie do tej drogowej, która bardzo usprawniła budowę autostrad czy esek)... Nie słyszałem, aby jakakolwiek partia polityczna to miała w swoim programie. Przeanalizowałem program partii która ma największe szansę na utworzenie nowego rządu i wnioski nie są optymistyczne. Program PiS-u w zakresie kolejnictwa to wodolejstwo. Co więcej - krytykują tam nawet Fundusz Kolejowy, który sami utworzyli w 2006 roku, a który jest podstawą do inwestycji PLK.
2015-06-29 17:41:55 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Dlatego tak bardzo potrzeba specustawy kolejowej (analogicznie do tej drogowej, która bardzo usprawniła budowę autostrad czy esek)... Nie słyszałem, aby jakakolwiek partia polityczna to miała w swoim programie. Przeanalizowałem program partii która ma największe szansę na utworzenie nowego rządu i wnioski nie są optymistyczne. Program PiS-u w zakresie kolejnictwa to wodolejstwo. Co więcej - krytykują tam nawet Fundusz Kolejowy, który sami utworzyli w 2006 roku, a który jest podstawą do inwestycji PLK."
Pamiętam jak szmatławiec z czerskiej piał jak to kierowcy będą utrzymywać kolej zamiast dróg. Co do FK jest źle skonstruowany i ma z niskie wpływy powinno być 40 drogi 40 kolej 20 inne. Obecnie tnąc drzewo w domu piłą płacę na drogi/kolej.
2015-06-29 17:54:19 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
FK źle skonstruowany, wydatki kolej:drogi nieproporcjonalne do potrzeb i czasochłonne procedury administracyjne. Pewnym obejściem są właśnie rewitalizacji, bo tam się robi na zgłoszenie. Bez całej papierologii. Ale nie wszędzie "rewitalizacja" wystarczy. Akurat w przypadku tej linii, rewitalka mogłaby wystarczyć, ale jakby ją przeprowadzono 12-13 lat temu.
2015-06-29 20:25:55 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-30 08:16:12 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Stefan banderą

Czepiasz się. ;-)
2015-06-30 12:36:58 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A to ci dopiero wstrętne krówsko. P..dolino za publiczne piniędze będzie się rozbijać, ale tłuc się w kiblu - o co to to nie.
2015-06-30 22:21:10 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Zamiast ładować kasę w głupoty typu nowe dworce dla 4 pociągów dalekobieżnych to należy wybudować tam 2 tor. Docelowo dalej, tak alby 3city - Szczecin było dwutorowe. Podobnie 2 tor Otwock - Pilawa, Warka - Radom czy Zgierz - Kutno. Ale w tym kraju to kasa leciała, leci i będzie lecieć wyłącznie na głupoty.
2015-07-01 17:17:44 Autor: UZET
---.static.ip.netia.com.pl
PO wysłuchało związków

PNI Warszawa w likwidacji.

Apelujemy o podjęcie działań ratujących nasz zakład, nasze miejsca pracy - napisano w stanowisku Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność znajdującego się w upadłości układowej Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury.

W stanowisku podano, że 6 lutego pełnomocnik zarządcy sądowego poinformował organizacje związkowe w PNI, że zamierza zwolnić w ramach zwolnień grupowych od 50 do 80 proc. załogi, czyli od 400 do 640 pracowników.

Odprawy z tytułu zwolnień mają mieć wartość trzech miesięcznych wynagrodzeń. NSZZ podkreśliło, że „stanowczo protestuje i nie wyraża zgody na takie działania". Jednocześnie dodało, że chce „ostrzec wszystkich pracowników w Grupie PKP, jak i związki zawodowe w tych spółkach, przed prywatyzacją".

W połowie września 2012 r. Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość układową PNI, które Budimex kupił od PKP w listopadzie 2011 r. za 225 mln zł. Natomiast 30 listopada sąd uchylił zarząd własny PNI na wniosek Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom, PKP Energetyka oraz PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przed kilkoma dniami Budimex informował, że wpływ utraty wartości aktywów grupy związanych z PNI na zysk z działalności operacyjnej i zysk brutto grupy Budimex w 2012 r. wyniósł minus 151 mln zł.
2015-07-02 12:29:05 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A PO co komu jakieś PNI skoro mamy dynamiczny, także na rynkach światowych Trupol?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5