Premier Ewa Kopacz w towarzystwie minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak oraz pozostałych ministrów podsumowała najważniejsze działania zrealizowane przez rząd przez ostatnie sześć miesięcy.
Jak podkreśla Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, zmiana polskiej kolei jest możliwa dzięki rekordowym nakładom inwestycyjnym, które w ubiegłym roku przekroczyły 7 mld zł. Zaznaczyła też, że dodatkowo wydano 2 mld zł na utrzymanie sieci i remonty. Podkreśliła, że to aż 30-procentowy wzrost wydatków wobec 2013 r.
Jak podkreśla MIR, podsumowując półrocze pod nową premier, nowy tabor, modernizacja infrastruktury, remont dworców kolejowych – to zmiany, które sukcesywnie poprawiają standard obsługi pasażerów. Dokonana już modernizacja linii kolejowych pozwoliła na uzyskanie rekordowo krótkich przejazdów pociągów z Warszawy do Wrocławia, Trójmiasta, Krakowa, Katowic.
Ministerstwo i gabinet chwalą się też, że po polskich torach jeżdżą już nowoczesne pociągi Pendolino, a czasy przejazdów uległy skróceniu. Komfort pasażerom zapewniają nowe i zmodernizowane wagony. Do końca lutego PKP IC przeznaczyła na inwestycje taborowe ponad 2,5 mld zł. Blisko 50% taboru PKP IC jest już nowe lub zmodernizowane.
– Temu gabinetowi można przypisać natomiast zakończenie procesu podpisywania dokumentów i programów uruchamiających formalnie nowe możliwości finansowania inwestycji w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej – komentuje Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Cały komentarz przeczytasz w portalu Monitor.
