NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ewa Kopacz: Będę jeździła tylko pociągami

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 27.06.2015 191

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-06-27 12:58:47 Autor: Hihi
---.icpnet.pl
"Będą jeździła tylko pociągami..."

Będę brał cię...
2015-06-27 13:04:17 Autor: Nick
---.mt.pl
A kto zapłaci za podróże Pani Premier?
2015-06-27 13:13:34 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Oczywiście picem i tylko w klasie premium, bo nie zniży się do poziomu szarych obywateli jeżdżących codziennie w PRach lub kolejkach marszałkowskich, najlepiej jeszcze starym kiblem. Będzie promować się na nowych dworcach w wielkich miastach i wyremontowanych magistralach, bo co tam jakieś małe miasta z beznadziejnym rozkładem jazdy i żałosnymi prędkościami dla składów pasażerskich. Mam nadzieje, że Polska lokalna pięknie podziękuje żałosnym platfusom i innym post-awuesowskim popłuczynom, mordercom kolei regionalnej i lokalnej w jesiennych wyborach parlamentarnych.
2015-06-27 13:13:47 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
"W pierwszy kurs Ewa Kopacz udała się pociągiem EIC Jantar do Sopotu. Później ma wybrać się do Słupska(...)";
"– Również do Katowic pojadę pociągiem."

Czyli dotrze tam, gdzie dociera PKP IC ze swoimi EIP, EIC, ewentualnie jakieś TLK/IC... to nie jest cała Polska.
To nie są nawet wszyscy wyborcy, bo wielu ludzi zwyczajnie nie stać nawet na TLK bez dynamicznego systemu sprzedazy, z biletami po 50-60 zł, kiedy "bocian" wozi po 15-25 zł.

Jak chce byc między ludzmi, to niech wsiądzie do busza. A nie puciongu muchowozu. W buszie lepsze zapełnienie, nierzadko 100% (u cywilzowanych), bo w lokalnych marszrutkach jezdzi sie "na glonojada".
A nie w 1szej klasie EIP do/z Katowic, co jedzie kilka osób.
2015-06-27 13:15:09 Autor: md
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W sumie mało istotne, kto zapłaci, bo przejedzie się dwa, trzy razy - większej szkody nie będzie.
Ale należałoby jej zaproponować podróż z Warszawy do Radomia albo Suwałk koleją. A co.
2015-06-27 13:16:28 Autor: BarteS
---.centertel.pl
Haha to ciekawe dokad dojedzie tym pociagiem. Zapraszam do Hrubieszowa. Chetnie ponsza zobacze.
2015-06-27 13:23:34 Autor: jerry
---.centertel.pl
Skandal panowie z RK,zajmujecie się polityką ale ani słowa o wczorajszym wypadku wypadku pod Piotrkowem.Żenada,zmieńcie nazwę tego portalu.
2015-06-27 13:35:46 Autor: Sfinx.Slask
---.dynamic-ra-3.vectranet.pl
Czy Pani Premier pojedzie w Polskę także "kiblem" Przewozów Regionalnych tak jak większość podróżujących koleją na co dzień do pracy i szkoły? Nie sądzę - raczej tylko Pendolino lub innym Intercity z okien którego nie widać problemów kolejowych małych miast i wsi.
2015-06-27 13:38:21 Autor: 2222e132r23er32
---.dynamic.chello.pl
Durne babsko, czekam aż wybierze się w podróż z Tarnowa do Katowic. 160km i minimum 4h...
2015-06-27 13:43:45 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Ciekawe, dlaczego pani Kopacz nie skorzystała z tzw. Pendolino. Nie chce być kojarzona z tym projektem? Nie dziwię się... Czas przejazdu taki sam a tradycyjne przedziały mają jedna wiele zalet. Mam nadzieję, że z Sopotu do Słupska uda się SKM-ką i zapozna osobiście się z urokami "mijanek" na odcinku Wejherowo - Lębork - Słupsk.
2015-06-27 13:51:00 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Zetes
Nie pojechała Pendolino, żeby hejterzy nie mieli paliwa do klepania w klawisze.
2015-06-27 14:17:33 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Niech wystartuje z Radomia i pojedzie przez Warkę i zobaczy na własne oczy do jakich gruzów doprowadziła. Czas zobaczyć jak wygląda #POlska w rozkładzie.

Dlaczego na Jantarze jechał Husarza zamiast planowej EP09?
2015-06-27 14:18:09 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
Sroga propaganda, Pani premier.
2015-06-27 14:22:27 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post 2222e132r23er32:
"Durne babsko, czekam aż wybierze się w podróż z Tarnowa do Katowic. 160km i minimum 4h..."
[Admin: zmoderowano]
2015-06-27 14:41:41 Autor: Johnny Wrocław
---.ssp.dialog.net.pl
Kto zapłaci? Oczywiście, że podatnicy. I to niezależnie od tego, czy Pani Premier kupi bilet czy też nie kupi. Co więcej: całe jej wynagrodzenie pochodzi z naszych podatków, więc nie tylko przejazd pociągiem będzie opłacony przez podatników...
2015-06-27 14:55:43 Autor: ...
---.dynamic.kabel-deutschland.de
sory ale inni podróżując Autobusami (Tuskobus, Bronkobus, Dudabus itd) też nie wybierali PKS. Więc dobrze, że ktoś wreszcie wpadł na pomysł podóży pociągiem. A oczywistym było, żę nie pojedzie pociągiem Regio do Gdańska.
2015-06-27 15:14:45 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Proponuje podróż USTRONIEM z Krakowa wężykującycm po zdezelowanej 8 , najdalej w W-wie będzei miała dość
2015-06-27 15:42:19 Autor: LM
---.centertel.pl
Jak juz się nie zniży do poziomu pociągu regionalnego to chociaż niech to babsko będzie miało reklamę T-Mobile za szyba w swoim wagonie.
2015-06-27 16:05:21 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
W Pendolino BORowcy, sztabowcy i dziennikarze stojący w przejściach musieliby zapłacić wysokie kary za naruszanie zasad bezpieczeństwa :-)
2015-06-27 16:09:10 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Ewa Kopacz: Będę jeździła tylko pociągami"

Dziwne, jakoś nie zauważyłem jej wczoraj w ostatnim osobowym z Kielc do Sędziszowa na starym kibellu przed 23... ;)
2015-06-27 16:43:30 Autor: fanClubSoada
---.237.91-rev.victor.pl
Zapraszam premierową na szlak z Krakowa do Jaworzna EZET-em.
2015-06-27 16:49:26 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Czekamy na wizytę w Ustrzykach Dolnych, Krynicy, Zakopanym, Kudowej Zdrój, Gorzowie Wlkp, Łomży, Suwałkach, Zamościu itd.
2015-06-27 17:11:31 Autor: Maurycy+
---.97.198.193
Najlepszy jest Szydłobuz - rozdaje melony na prawo i lewo...
2015-06-27 17:22:43 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Ale hit! I jeszcze Biedroń się ta pojawił - najczelny g.. III RP. Ale hit!
2015-06-27 17:38:34 Autor: emeryt 68
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post fanClubSoada:
"Zapraszam premierową na szlak z Krakowa do Jaworzna EZET-em."
Zobaczy Pani Premier jak poprzednie rządy doprowadziły do ruiny PKP i jakie obecnie trzeba olbrzymie prace i kosztowne wykonać aby ten okres nadrobić
2015-06-27 17:56:42 Autor: ktoś
---.147.246.94.ip4.artcom.pl
Zapraszam Panią premier aby przejechała się pociągiem na odcinku E 30 Katowice - Kraków czasu do rozmowy byłoby bardzo dużo!
2015-06-27 18:18:09 Autor: mlodymechanik
---.elk.mm.pl
@pes

Weź człowieku skończ z tym "Ustroniem". Ostatnio chciałem jechać to miejsc nie było od Gdyni do Wawy nawet w 1 klasie. Często jeżdże nim, to wiem.
2015-06-27 18:27:39 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ fanClubSoada & ktoś

Za to PRy uwzględniły moje przesyłane im propozycje i wnioski - od zeszłego wtorku (23 czerwca) obowiązują nowe relacje w PWDC z linii Katowice-Kraków: Mysłowice-Kraków, Jaworzno-Kraków, Mysłowice-Trzebinia i Jaworzno-Trzebinia. Co ciekawe uwzględnili także propozycję objęcia PWDC dotychczasowych relacji dla Szczakowej również stację Ciężkowice. Może nikt tak nie pojedzie, ale kto wie? Z takich Ciężkowic do centrum Jaworzna trzeba pojechać miejskim i dopiero busem do Krakowa, ze Szczakowej zresztą podobnie, a cena 9,50 zł za pociąg może się okazać suma summarum atrakcyjną.
2015-06-27 18:31:19 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post mlodymechanik:
"@pes

Weź człowieku skończ z tym "Ustroniem". Ostatnio chciałem jechać to miejsc nie było od Gdyni do Wawy nawet w 1 klasie. Często jeżdże nim, to wiem."
Tak jak powiedziałeś od Gdyni do Wawy i od Wawy do Gdyni w szczególnie w sezonie pomimo zadziobaczenia E65 brak miejsc za to od Wawy do Kraka muchowóz i miejsc masz pod dostakiem, a jak by szedł po CMK to po całej trasie byś nie miał miejsc.....Ale oczywiście głównym pasażerem, ma być dotacja a pasażerów należy odstraszać wężykiem przez Bydgoszcz i pi zdezelowanej 8
2015-06-27 18:31:43 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ pes

Pytanie na marginesie - jaka jest wymiana w "Ustroniu" w Radomiu, Skarżysku, Suchedniowie, Kielcach, Jędrzejowie, Sędziszowie i Miechowie? Może uzasadnia ona mimo wszystko jazdę 8-ką?
2015-06-27 18:33:39 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Zapraszam Panią Premier na "wędrówkę" z Krakowa do Katowic!!!!!!!
77 km we 12 h piechotą można przejść.
Cudowne okolice przyrody.
160 lat historii!!!!!!!!!!!
2015-06-27 18:41:18 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@G o r a l

Jakiś pociąg na pewno powinien jechać 8-ką, ale raczej jakiś przyspieszony (żeby można było także na odległości
2015-06-27 18:43:56 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@G o r a l

Jakiś pociąg na pewno powinien jechać 8-ką, ale raczej jakiś przyspieszony (żeby można było
także na odległości poniżej 200km)

Podstawowy problem Ustronia to zbyt długi czas przejazdu całej trasy (powinno być, że albo nadkłąda drogi przez Kielce albo przez Bydgoszcz) i stanowczo zbyt wczesny wyjazd z Krakowa.


W tej chwili po 19 z Krakowa do Warszawy po 19 jedzie się Pendolino, więc dubler Ustronia na CMK (który jedzie tylko do Warszawy) mógłby prowadzić jakieś wagony z Krakowa, zwłaszcza sypialne i kuszetki, które w Warszawie byłyby przepinane do Ustronia.

PS. przydałoby się by zastosowanie ostrego nawiasu/znaku mniejszości/większości nie ucinało wpisu.
2015-06-27 18:53:10 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ pes

Pytanie na marginesie - jaka jest wymiana w "Ustroniu" w Radomiu, Skarżysku, Suchedniowie, Kielcach, Jędrzejowie, Sędziszowie i Miechowie? Może uzasadnia ona mimo wszystko jazdę 8-ką?"
Jest minimalna na pewno nie uzasadniająca 2h wydłużanie czasu jazdy. Tak jak wielokrotnie pisałem a dzisiaj dopisał młodymechanik pociąg poza sezonem największe obłożenie ma na odcinku W-wa-3miasto.Kołobrzeg-3miasto obłożenie również wielokrotnie większe od tego na 8 /4-5 osób na przedział vs. 1-2w nie każdym przedziale na 8/ W sezonie pociąg pełny już w Krakowie ale głównie turystami chcącymi dostać się nad morze. Również w śpiochu 1/4 wagonu już w Krakowie, pojedyncze osoby na 8 , pełne napełnienie w Wawie i do Wawy z północy. Dlatego jeszcze raz postuluje zamianę trasy i godzin USTRONIA z KARPATAMI z BEZWZGLĘDNYM skomunikowaniem ich w W-wie dla tych pojedynczych osób z sieci osadniczej przy 8.....
2015-06-27 19:12:52 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
i Karpaty niech jadą po 8-mce jako przyspieszony, będą wtedy wspierać połączenia regionalne, kasa która idzie na ich dotowanie będzie lepiej wykorzystana.
Mogą prowadzić jakąś kuszetkę przeczepianą w Warszawie do Ustronia.
2015-06-27 19:18:42 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Pani Premier !!!!!
8 milionów Polaków z Małopolski i Śląskiego czeka na twarde i bezwzględne decyzje
2015-06-27 19:57:29 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Jest minimalna na pewno nie uzasadniająca 2h wydłużanie czasu jazdy. Tak jak wielokrotnie pisałem a dzisiaj dopisał młodymechanik pociąg poza sezonem największe obłożenie ma na odcinku W-wa-3miasto.Kołobrzeg-3miasto obłożenie również wielokrotnie większe od tego na 8 /4-5 osób na przedział vs. 1-2w nie każdym przedziale na 8/ W sezonie pociąg pełny już w Krakowie ale głównie turystami chcącymi dostać się nad morze. Również w śpiochu 1/4 wagonu już w Krakowie, pojedyncze osoby na 8 , pełne napełnienie w Wawie i do Wawy z północy. Dlatego jeszcze raz postuluje zamianę trasy i godzin USTRONIA z KARPATAMI z BEZWZGLĘDNYM skomunikowaniem ich w W-wie dla tych pojedynczych osób z sieci osadniczej przy 8....."
ha ha ha

150 osób w Kielcach i Radomiu to "minimalna" ha ha
2015-06-27 20:20:24 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Kflik

"Podstawowy problem Ustronia to zbyt długi czas przejazdu całej trasy (powinno być, że albo nadkłąda drogi przez Kielce albo przez Bydgoszcz) i stanowczo zbyt wczesny wyjazd z Krakowa."
Ten pociąg tak jeździ od dobrych 10 lat. Może i nawet dłużej. Więc związków z ekspresami na CMK czy też Pendolino bym się tutaj nie doszukiwał. Początkowo oczywiście jeździł przez Warkę i Iławę, ale obecny czas przejazdu (oraz pora wyjazdu z Krk) jest praktycznie taki sam jak 10 lat temu.
2015-06-27 20:25:13 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin & pes

To jak jest w końcu na prawdę? Poważnie pytam, bo nieustanna dyskusja o "Ustroniu", wężykowaniu i zdezelowanej 8-ce* zaczyna mnie powoli przerażać... ;) Muszę sam zobaczyć? Oczywiście "z gruntu", a nie z wagonu, pomyleńcem współuczestniczącym w zbrodni mordu kolei w Polsce nie zostanę ;)

---
* tak na marginesie argument o zdezelowaniu 8-ki jest nie aż tak znowu zasadny, bo np. z Kielc do Sędziszowa (64 km) pociąg osobowy z zatrzymaniem na wszystkich stacjach i p.o. jedzie w czasie poniżej godziny, co daje bardzo dobrą w przypadku ruchu regionalnego V handlową na poziomie niespełna 70 km/h
2015-06-27 20:50:43 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Kryniczanin

Z tych 150 osób, to większość wsiada w tych Kielcach/Radomiu, czy może jedzie od samego Krakowa/Warszawy ??? Twoje pitu-pitu warte tyle co zwykle, PIC na wodę.
2015-06-27 20:53:03 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Kryniczanin & pes

To jak jest w końcu na prawdę? Poważnie pytam, bo nieustanna dyskusja o "Ustroniu", wężykowaniu i zdezelowanej 8-ce* zaczyna mnie powoli przerażać... ;) Muszę sam zobaczyć? Oczywiście "z gruntu", a nie z wagonu, pomyleńcem współuczestniczącym w zbrodni mordu kolei w Polsce nie zostanę ;)

---
* tak na marginesie argument o zdezelowaniu 8-ki jest nie aż tak znowu zasadny, bo np. z Kielc do Sędziszowa (64 km) pociąg osobowy z zatrzymaniem na wszystkich stacjach i p.o. jedzie w czasie poniżej godziny, co daje bardzo dobrą w przypadku ruchu regionalnego V handlową na poziomie niespełna 70 km/h"
Piszę tak jak widziałem wielokrotnie, a że kryniczanin ma swoje herezję.......Sam oceń po wpisach kryniczanina i ocenach jego herezji.....W niejednym poście było pisane, że trzywagonowe wahadła po 8 to aż nadto, więc czemu z USTRONIEM miało być inaczej.........
2015-06-27 20:53:35 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Goral

Z Centralnej do Radomia jedzie 2:25
2015-06-27 20:54:49 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@Kryniczanin

Z tych 150 osób, to większość wsiada w tych Kielcach/Radomiu, czy może jedzie od samego Krakowa/Warszawy ??? Twoje pitu-pitu warte tyle co zwykle, PIC na wodę."
Większość jedzie od KRK albo zostaje od W-wy w drodze z północy.....
2015-06-27 21:03:34 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Małopolanin

To "prawie" robi tu bardzo dużą różnicę.

Obecnie:
Ustronie: Kraków 17:21 WC 22:40/22:50 Bydgoszcz Gdynia 5:25/5:35 Kołobrzeg 9:13

10 lat temu:
Kraków 19:10 WC 0:11/0:20 Gdynia 5:43/5:58 Kołobrzeg 9:31

Wyjazd z Krakowa 19:10 jest dopuszczalny jako wcześnie wyjeżdżający pociąg nocny, ale co to za jaja z wyjazdem 17:21??!!! i to z Krakowa, rozumiem jakby to np. z Krynicy było....

To dla Ciebie jest podobny rozkład?
To wszystko zmienia, na 19:10 od biedy po pracy się dotrze, na 17:21 znacznie trudnij, dla większości niemożliwe.

To KLUCZOWA różnica!

Jak widać główny problem to Bydgoszcz - od biedy może jechać przez Kielce jest pojedzie przez Iławę.
Oraz - co kluczowe(!) - na dziennych odcinkach powinna być honorowana taryfa Regio (gdyż ceny TLK na trasach poniżej 200km są absurdalne)

Ale to nie wszystko!
W sezonie było więcej pociągów.
Był też późniejszy jadący po CMK z wyjazdem z Krakowa o 22:10 w Gdyni 6:53.


TERAZ tego nie ma, jak ktoś nie może jechać przed 19 (i to właściwie po prostu może wsiąść w Pendolino) to zostaje mu czekać prawie do 1 w nocy.

Choć jest wyjątek. Jeden dzień: 23 lipiec.
Dodatkowy pociąg z bardzo dobrych godzinach dla jadących do Trójmiasta: Kraków 22:15 Gdynia 7:37 (Kołobrzeg 12:49 - dla niektórych to też dobra godzina bo można iść od razu na nocleg, będzie się już zaczynać doba hotelowa)
Dlaczego tylko 23 lipiec?
2015-06-27 21:40:31 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Ja cały czas postuluje dla USTRONIA 20 KRK - 23-0 węzeł Warszawski /skomunikowanie z wahadłem po 8/ - 4:45-5:30 węzeł trójmiejski...Powrót 23-0 węzeł trójmiejski - 4:30-5 węzeł Warszawski /skomunikowanie z wahadłem po 8/ - najdalej 8 KRK aby móćcna południe dojechać w góry Zakopane, Krynica, Bieszczady

Jesienią było nawet 16:42 z Krakowa....
2015-06-27 21:47:19 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Wczoraj siecią osadniczą w Walentym jechało 270, mikolstwo cmk-owe zaraz napisze 20 osób tylko na CMK ktoś jedzie.

Jak chcecie znać jedyne obiektywne którym nie można nic zarzucić oglądnijcie sobie cabview Iwana z Kraków - Radom - Warszawa i spokojne 250 osób w samych Kielcach. W Radomiu ciut mniej.

Kielce i Radom utrzymują ustronie przy życiu bez nich ten pociąg już dawno by zdechł.
2015-06-27 21:49:14 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
I pes skończ w końcu bredzić z podobnym Tobie towarzystwem.

Już za kilka miesięcy skończą się Twoje jęki. PiS będzie dziękował za poparcie w Radomiu a Kopacz może jeszcze na jesieni swój elektorat zadowoli przeniesieniem od korekty wszystkiego z CMK do swojego okręgu z którego ma zamiar startować.
2015-06-27 21:58:37 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Wczoraj siecią osadniczą w Walentym jechało 270, mikolstwo cmk-owe zaraz napisze 20 osób tylko na CMK ktoś jedzie.

Jak chcecie znać jedyne obiektywne którym nie można nic zarzucić oglądnijcie sobie cabview Iwana z Kraków - Radom - Warszawa i spokojne 250 osób w samych Kielcach. W Radomiu ciut mniej.

Kielce i Radom utrzymują ustronie przy życiu bez nich ten pociąg już dawno by zdechł."
Piszę Ci się /oprócz mnie parę postów wyżej jeszcze kto inny/ , że na odcinku 3city-Warszawa brak biletów na ten pociąg to rzecz codzienna, a Ty piszesz, że pociąg do wyrżnięcia.....Typowe kulejarskie myślenie, tam gdzie są chętni to wyrżnąć, bo najważniejsza jest dotacja...Od dziecka jeżdżę tym pociągiem i dlatego mówię Ci wprost, że w tym temacie TY bredzisz.....Wg Ciebie 400 osób czyli 5 pełnych wagonów, w życiu tego nie widziałem /góra 1-2 osoby na przedział/ góra 100 osób w pociągu po za sezonem, a w sezonie pociąg w Kraku pęka w szwach....
2015-06-27 22:04:02 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Kryniczanin

Tak, 270 to tylko, przy tak kiepskiej częstotliwości to nie robi wrażenia. To 3 pełne wagony raptem?
Te pociągi powinny być na tej 8-ce PRZYDATNE, czyli nie mogą kosztować nawet TRZY razy więcej niż osobowe, w ogóle z racji, że też są dotowane powinna być ta sama cena i wspólne bilety okresowe.

Wtedy byłoby nie 270 tylko zauważalnie więcej.

BTW. Włoszcza Płn czy też Opoczno Płd też niezła ilość podróżnych zwłaszcza w niedzielę wieczorem.

a pes przecież dobrze mówi.
Rozkład jazdy Ustronia jest do niczego przez zbyt wczesny wyjazd z Krakowa.
Można się nie upierać by nie jechał przez Kielce (jeśli będzie honorowanie taryfy Regio to może) ale MUSI jechać z Krakowa po 19 (a nie przed 17:30 lol)

270 osób tylko?
Pociąg może mieć nawet kilkanaście wagonów.
Przy tak niskiej frekwencji powinien wozić także tych jadących trochę bliżej, tymczasem taryfa przy przejazdach do 200km odstrasza.

a bilet np. Jędrzejów - Kielce jest TRZY razy droższy niż w Regio czy busach.
2015-06-27 22:07:09 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Kryniczanin
"Kielce i Radom utrzymują ustronie przy życiu bez nich ten pociąg już dawno by zdechł. "

Twierdzisz, że nie ma chętnych na podróż z południa Polski (w szczególności z Krakowa) nad morze?
Że trzeba się wspierać Kielcem i Radomiem?

Zwracam uwagę jeszcze raz, taryfa TLK powoduje, że obsługiwanie "sieci osadniczej" jest bardzo nieefektywne.
Przy obecnej taryfie PKP IC taki pociąg ma sens tylko na długich odcinkach jak np. Kraków - Warszawa.
Po CMK - bo i tak jest DROŻSZY od Pendolino które wyjeżdża po nim a jest w Warszawie przed nim.
2015-06-27 22:08:13 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Piszę Ci się /oprócz mnie parę postów wyżej jeszcze kto inny/ , że na odcinku 3city-Warszawa brak biletów na ten pociąg to rzecz codzienna, a Ty piszesz, że pociąg do wyrżnięcia.....Typowe kulejarskie myślenie, tam gdzie są chętni to wyrżnąć, bo najważniejsza jest dotacja...Od dziecka jeżdżę tym pociągiem i dlatego mówię Ci wprost, że w tym temacie TY bredzisz.....Wg Ciebie 400 osób czyli 5 pełnych wagonów, w życiu tego nie widziałem /góra 1-2 osoby na przedział/ góra 100 osób w pociągu po za sezonem, a w sezonie pociąg w Kraku pęka w szwach...."
Według pes-a mamy w tym kraju stado masochistów którzy chcą jechać koniecznie Ustroniem z Krakowa. W sezonie Kraków ma Korsarza jadącego kilka godzin szybciej, Bryzę podobnie. Jednak wszyscy chcą jechać tym magicznym ustroniem - to się nazywa masochizm ha ha.
2015-06-27 22:13:33 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Kryniczanin

Tak, 270 to tylko, przy tak kiepskiej częstotliwości to nie robi wrażenia. To 3 pełne wagony raptem?
Te pociągi powinny być na tej 8-ce PRZYDATNE, czyli nie mogą kosztować nawet TRZY razy więcej niż osobowe, w ogóle z racji, że też są dotowane powinna być ta sama cena i wspólne bilety okresowe.

Wtedy byłoby nie 270 tylko zauważalnie więcej.

BTW. Włoszcza Płn czy też Opoczno Płd też niezła ilość podróżnych zwłaszcza w niedzielę wieczorem.

a pes przecież dobrze mówi.
Rozkład jazdy Ustronia jest do niczego przez zbyt wczesny wyjazd z Krakowa.
Można się nie upierać by nie jechał przez Kielce (jeśli będzie honorowanie taryfy Regio to może) ale MUSI jechać z Krakowa po 19 (a nie przed 17:30 lol)

270 osób tylko?
Pociąg może mieć nawet kilkanaście wagonów.
Przy tak niskiej frekwencji powinien wozić także tych jadących trochę bliżej, tymczasem taryfa przy przejazdach do 200km odstrasza.

a bilet np. Jędrzejów - Kielce jest TRZY razy droższy niż w Regio czy busach."
A 40 osób w smoku wawelskim robiło super wrażenie nie prawda? Dzisiaj do Krynicy Reglami po CMK przyjechała garstka osób. To też jest super wrażenie.
2015-06-27 22:14:50 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Najlepsze i JEDYNE akceptowalne rozwiązanie to grupa wagonów do Ustronia z Krakowa do Kutna przez Częstochowę, Łódź wyjazd byłby około 20 z Krakowa.
2015-06-27 22:14:58 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
a jaki fajny rozkład pokazuje sitkol na Kraków - Kołobrzeg na jutro:P
Kraków odjazdy: 6:56, 17:21, 18:07, 18:45, 19:45.

Tylu pociągów to nigdy nie było - tylko czy to jest efektywne wykorzystanie dotacji? (4 jednocześnie)

albo Kraków - Gdynia wieczorem: 16:02 (Pendo), 17:21(nocny TLK), 18:09 (Pendo), 18:45(nocny TLK), 0:42 (nocny TLK)

Jeśli ktoś uważa to za normalne to już nawet nie ma co do betonów porównywać, bo takich absurdów kiedyś nie było.
Tak strasznie dopracowana jest siatka połączeń, że nie da się zrobić lepiej?
Nie może być np 16:02(Pendo), 18:09(Pendo), 20:09(nocny TLK), 22:09 (nocny TLK), 0:42 (nocny TLK)

Nie da się - wszystko musi jeździć w "paczkach"?
Kilometry się nabija - Wielka Dotacja uzasadniona, ludzie niech się dostosują.

Tak wiem że eksperci powiedzą, że każdy pociąg pełni inną rolę i jest idealnie:P :P :P
2015-06-27 22:15:20 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
3 wagony bez sypialnych i kuszetek w sam raz.
2015-06-27 22:20:23 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"a jaki fajny rozkład pokazuje sitkol na Kraków - Kołobrzeg na jutro:P
Kraków odjazdy: 6:56, 17:21, 18:07, 18:45, 19:45.

Tylu pociągów to nigdy nie było - tylko czy to jest efektywne wykorzystanie dotacji? (4 jednocześnie)

albo Kraków - Gdynia wieczorem: 16:02 (Pendo), 17:21(nocny TLK), 18:09 (Pendo), 18:45(nocny TLK), 0:42 (nocny TLK)

Jeśli ktoś uważa to za normalne to już nawet nie ma co do betonów porównywać, bo takich absurdów kiedyś nie było.
Tak strasznie dopracowana jest siatka połączeń, że nie da się zrobić lepiej?
Nie może być np 16:02(Pendo), 18:09(Pendo), 20:09(nocny TLK), 22:09 (nocny TLK), 0:42 (nocny TLK)

Nie da się - wszystko musi jeździć w "paczkach"?
Kilometry się nabija - Wielka Dotacja uzasadniona, ludzie niech się dostosują.

Tak wiem że eksperci powiedzą, że każdy pociąg pełni inną rolę i jest idealnie:P :P :P"
No właśnie 4 TLK jednocześnie a pes piszę o tym, jak wszyscy walą do Ustronia :-)

I jak kogoś takiego uważać za osobę poważną i wierzyć w jego "rewelacje"?


Częściowo masz rację zobacz na sobotni dubel z Katowic do Kołobrzegu który jedzie obok Zefira.

To jest przeginanie.
2015-06-27 22:20:33 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ Kryniczanin
wagony do Kurna ok 20 ok.

Ale to wymaga zmian w siatce połączeń - a biorąc pod uwage przykłady powyżej: cała siatka PKP IC jest schrzaniona, miejscami brak pociągów, miejscami spaczkowane kilka pod rząd. bez sensu.

ale to co piszesz o Korsarzu - nie zgodzę się. Wcale nie jest taki lepszy. Wyjazd z Krakowa tylko trochę później nadal przed 19(!).
Przyjazd do Trójmiasta o masakrycznie chorej godzinie.

Nadal brakuje pociągu który wyjedzie ok 22 i będzie w Trójmieście ok 7 (obie godziny plus/minus 1 h też będą ok)
2015-06-27 22:22:34 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"a jaki fajny rozkład pokazuje sitkol na Kraków - Kołobrzeg na jutro:P
Kraków odjazdy: 6:56, 17:21, 18:07, 18:45, 19:45.

Tylu pociągów to nigdy nie było - tylko czy to jest efektywne wykorzystanie dotacji? (4 jednocześnie)

albo Kraków - Gdynia wieczorem: 16:02 (Pendo), 17:21(nocny TLK), 18:09 (Pendo), 18:45(nocny TLK), 0:42 (nocny TLK)

Jeśli ktoś uważa to za normalne to już nawet nie ma co do betonów porównywać, bo takich absurdów kiedyś nie było.
Tak strasznie dopracowana jest siatka połączeń, że nie da się zrobić lepiej?
Nie może być np 16:02(Pendo), 18:09(Pendo), 20:09(nocny TLK), 22:09 (nocny TLK), 0:42 (nocny TLK)

Nie da się - wszystko musi jeździć w "paczkach"?
Kilometry się nabija - Wielka Dotacja uzasadniona, ludzie niech się dostosują.

Tak wiem że eksperci powiedzą, że każdy pociąg pełni inną rolę i jest idealnie:P :P :P"
mało wiesz bądź mało pamiętasz. Skleroza nie boli przecież :)

W 2002 Kołobrzeg miał dwa nocne siedzące z Krakowem i uwaga(!) oba miały wjazd o tej samej godzinie do Krakowa Głównego(!)
2015-06-27 22:22:41 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Kryniczanin
"No właśnie 4 TLK jednocześnie a pes piszę o tym, jak wszyscy walą do Ustronia :-)"

4 to dopiero teraz są.
2015-06-27 22:24:52 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Kryniczanin
"No właśnie 4 TLK jednocześnie a pes piszę o tym, jak wszyscy walą do Ustronia :-)"

4 to dopiero teraz są."
Polecam naukę czytania ze zrozumieniem.

Czytania pes-a

"a w sezonie
pociąg w Kraku pęka w szwach...."
2015-06-27 22:29:36 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Czy pani premier będzie jeździć liniami bez planowego ruchu pasażerskiego , za pomocą jakichś pociągów specjalnych ?
2015-06-27 22:30:20 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
I jeszcze przypomnę, że z Warszawy i do Warszawy zaraz obok Ustronia jedzie Posejdon.
2015-06-27 22:30:31 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Sorry Kflik. Do kwietnia ten pociąg odjeżdżał z Krakowa ok. 18:20 i nie "zarejestrowałem" tego, że przesunęli odjazd o godzinę.
Wówczas było tak: Warszawa Centralna ok. 23:20, Gdynia ok. 5:30 i Kołobrzeg tuż po 9. I dlatego moim zdaniem było to porównywalne z dawnym P-38202/3. Teraz już nie jest. Zepsuli... Może po sezonie znowu przesuną.
2015-06-27 22:31:36 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Kryniczanin
"W 2002 Kołobrzeg miał dwa nocne siedzące z Krakowem i uwaga(!) oba miały wjazd o tej samej
godzinie do Krakowa Głównego(!) "

To rozumiem w ramach konkursu na najgorszy/najgłupszy rozkład jazdy w historii??:P

lato 2002 Kraków - Kołobrzeg: 17:50 (ale to Hel, wagony do Kołobrzegu dopiero od Kielc), 18:40 (p. Jaworzno, Częstochowę Stradom), 19:15 (p. Katowice tylko sypialne i kuszetki), 21:17 (p. Warszawę i Trójmiasto)
2015-06-27 22:32:30 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Kryniczanin
""a w sezonie
pociąg w Kraku pęka w szwach...." "

nie jest tu napisane, że chodzi tylko o _obecny_sezon, który z resztą dopiero się rozpoczął.
2015-06-27 22:37:22 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Małopolanin

18:20 jest nadal kiepsko (jedynie nie aż tak absurdalnie).

W "innych czasach" ten pociąg zawsze jechał po 19 a było i tak że ok 21.

Nocny pociąg Kraków - Trójmiasto według mnie jest potrzebny, ale nie może jechać tak wcześnie, równocześnie z ostatnim dziennym:P

Optymalnie byłoby ok 22 i przyjazd ok 7.
(w takiej sytuacji być może mógłby nawet jechać Kraków - Warszawa - Olsztyn - Elbląg - Gdynia, oczywiście na odcinku Olsztyn - Gdynia honorowanie ofert przewoźników regionalnych;)
2015-06-27 22:39:15 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Kryniczanin
""a w sezonie
pociąg w Kraku pęka w szwach...." "

nie jest tu napisane, że chodzi tylko o _obecny_sezon, który z resztą dopiero się rozpoczął."
Mam poszukać starych rozkładów? Chcesz tego?

Lato 2014

16:50 Korsarz, 17:00 Uznam, 17:16 Ustronie, 19:35 Bryza.

Także z łaski swojej niech nie sieje opowieści, że ludzie specjalnie do 17:16 czekali żeby pojechać Ustroniem :-)
2015-06-27 22:53:14 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Według pes-a mamy w tym kraju stado masochistów którzy chcą jechać koniecznie Ustroniem z Krakowa. W sezonie Kraków ma Korsarza jadącego kilka godzin szybciej, Bryzę podobnie. Jednak wszyscy chcą jechać tym magicznym ustroniem - to się nazywa masochizm ha ha."
Masochizm to Ty propagujesz upierając się o wydłużanie o 2h i tak powyżej 10h czasu jazdy wężykowaniem po zdezelowanej 8.......
2015-06-27 22:57:08 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Najlepsze i JEDYNE akceptowalne rozwiązanie to grupa wagonów do Ustronia z Krakowa do Kutna przez Częstochowę, Łódź wyjazd byłby około 20 z Krakowa."
Jak zwykle mylisz się w tym temacie......Jedyne akceptowalny rozkład USTRONIA to opisany wielokrotnie po 20KRK-23-0-Wawa-5 3city. DO KRK przyjazd najpóźniej o 8:00 aby móc dojechać na południe w góry......
2015-06-28 00:17:17 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Prawdopodobnie, są w Polsce osoby, które nie wiedzą jeszcze że w naszym kraju jeżdżą pociągi "pendolino", (to tak na marginesie)... Jeszcze znacznie więcej jest osób, które od dawna omija dworce kolejowe, pociągi w naszym kraju szerokim łukiem. Jeżdżą tylko i wyłącznie ogumionymi pojazdami. I nie chodzi o to żeby jeździć tylko tym a czym innym nie, ale o to aby racjonalnie dobierać środek transportu w zależności od zapotrzebowania, aby spełnił nasze oczekiwania. Ale jak kolej może spełniać nasze oczekiwania, skoro egoistyczna wobec kolei polityka transportowa po 1990 roku, doprowadziła do nadmiernego rozrostu transportu drogowego, który ciągle jest nienasycony i domaga się wręcz roszczeniowo kolejnych inwestycji drogowych, aby zaspokoić swój nienasycony apetyt, bo tak ta pseudo - polityka transportowa została ukierunkowana przez kolejne rządy. A te miały narzędzia aby prowadzić politykę zrównoważonego transportu, ale z wielu względów (także z powodu nacisku ze strony środowisk związanych z transportem samochodowym i sektorem paliwowym) z tego nie skorzystały. I ten również rząd PO - PSL w ten proceder się negatywnie wpisuje. Niestety.
2015-06-28 07:53:49 Autor: Ja
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
DO JASTRZĘBIA TO CHYBA NA WĘGLARCE POJEDZIE ?
2015-06-28 08:35:03 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Hucinski
Większość Polaków omija dworce kolejowe i pociągi szerokim łukiem, a zaiste są tacy, którzy nie wiedzą, że jeździ pendo.
Wybudowanie A1,2,4 i paru tysięcy km dróg S i kilkadziesiąt tysięcy dobrych dróg lokalnych jest pożądane przez 99% wyborców i zazwyczaj korzystne dla Polszy, choć są przykłady absurdalnych inwestycji kolejowych.
Pakowanie pieniędzy w PKP (PLK, IC) nie przynosi większych rezultatów pozytywnych dla >50% społeczeństwa
Puciongi dalekobieżne i regionalno-prowincjalne wszędzie na świecie przechodzą do historii jak ww.ombibusy, karoce i dyliżansy.
Patologią w Polszy jest zanik pociągów towarowych. Moim zdaniem odwróci tą tendencję likwidacja PKP PLK, UTK i przekazanie szlaków przewoźnikom towarowym
2015-06-28 08:44:31 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Errata:
absurdalnych inwestycji drogowych
winno być
2015-06-28 09:32:17 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
To, że w Polsce jeździ Pendolino ma minimalne znaczenie - więc można o tym nie wiedzieć. To tak samo dobry skład jak wagonowy EIC na porządnych wagonach. Większych cudów nie ma, polskie Pendolino nie ma nawet lepiej rozplanowanego wnętrza jak czeskie, nie ma też porządnych wyższych klas (np. z możliwością leżenia po całym dniu siedzenia na konferencji - osoby z problemami z kręgosłupem byłyby zachwycone).

Czego ludzie pewnie nie wiedzą to, że pula biletów za 49zł jest na WSZYSTKIE miejsca (reklamy tego nie sugerują).

Inna sprawa, że ta promocja wymaga dopracowania, większego zróżnicowania cen, modyfikacji godzin obowiązywania (i bardziej powinna być dostosowana do konkretnego kursu a nie ściśle narzuconych godzin)
2015-06-28 10:19:59 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wszyscy chcieli pociągów o wyższym standarcie a teraz narzekania bo cena biletu jest zbyt wysoka. Kazdy ma mozliwosc wyboru i pojechać sobie regionalnym z pięcioma przesiadkami moze za niższa cenę. Albo lepiej nic nie płacić i jechac rowerem. W samolotach tez jest tylko ograniczona liczba biletów promocyjnych. Nie wszyscy musza jeździć pendolino. Mozna jechac swoim samochodem pędząc z narażeniem zycia i możliwością uzyskania kilku pkt i mandaciku z południa na północ naszego kraju. Oczywiscie mozna uzyskać bonus w postaci zabranego prawa jazdy. Artykuł jest o Pani Premier a Wy tu jakzwykle rozpisujecie sie o swoich pomysłach na rozklad jazdy. Nie mowie ze rozkłady sa idealne ale aby przeanalizować go trzeba pochylić sie nad cała siatka połączeń. Moim zdaniem nie powinny byc uruchamiane żadne nocne pociagi tylko winny one kursować w porze dziennej. Ja osobiście bez miejsca sypialnego nie wybrał bym sie w taka podróż, gdyż noc jest do spania a nie pilnowania aby mnie nikt nie okradł.
2015-06-28 10:51:31 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Jak kopacz jeździ koleją.......Pod słupskim dworcem odbyła się pikieta, którą zapowiadaliśmy już wielokrotnie. Słupszczanie demonstrowali dzisiaj za tym żeby podczas obiecanej jeszcze przez D.Tuska modernizacji linii kolejowej 202 powstały dwa tory na całym odcinku. W Słupsku była też dziś premier Ewa Kopacz ale przyjechała… limuzyną. Koleją z Sopotu pewnie by nie zdążyła…

www.gryf24.pl
2015-06-28 11:32:25 Autor: kaczor
---.adsl.inetia.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-06-28 11:36:49 Autor: loloo
---.dynamic.chello.pl
Pani Premier, pociągiem do wielu miejsc Pani nie dojedzie, bo linie są zamknięte lub zlikwidowane, niestety !!!
2015-06-28 12:05:40 Autor: studenciak
---.dynamic.chello.pl
Ewka, wsiadaj w pociąg z Sędziszowa do Katowic i zobacz co przez 7 lat zrobiliście wspólnie z Waszymi działaczami samorządowymi.

Pociągi to nie tylko niePendolino.
2015-06-28 12:10:27 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Patryk

Pendolino nie ma "wyższego standardu".
Wcale nie zawsze jest droższe bo bilety za 49zł to tanio.

Jeśli ktoś chce jechać z przesiadkami osobowymi to często nie może bo nie ma skomunikowań, poza tym bywa, że relacje są głupio i niepotrzebnie posiekane (np. nie ma sensu pociąg relacji Gliwice - Kędzierzyn Koźle, powinien jechać gdzieś dalej).
Poza tym dlaczego ktoś kto jedzie dłużej (zajmuje dłużej czas przewoźnika) i kogo trzeba co chwilę "zatrzymywać i rozpędzać" na każdym przystanku - ma płacić mniej niż ktoś jadący pociągiem "dedykowanym" do relacji w której się przemieszcza?
Osobówki zostawmy tym którzy nie mogą jechać innym pociągiem bo jadą do mniejszej stacji albo wtedy gdy chcą jechać, lub tam gdzie chcą jechać, nie ma innych pociągów.


Artykuł jest o pani premier ale skoro chce jeździć wszędzie pociągiem to to WIĄŻE się z rozkładem jazdy.
2015-06-28 12:12:16 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@pes
" Słupsku była też
dziś premier Ewa Kopacz ale przyjechała… limuzyną."

zły to znak.
Miało być wszędzie pociągiem.
Za chwilę okaże się, że kolej to "pociągi EIC i EIP między Warszawą i kilkoma największymi miastami" a reszta to nie-kolej i ma jej nie być....
2015-06-28 12:47:11 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Bronek poległ, Radek poległ, #kolejNaEwę !
2015-06-28 13:00:51 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

No chłopie, naprawdę wierzysz w to, że PEK wsiądzie do byle osobówki na starym kiblu gdzieś na zad... i będzie faktycznie normalnie rozmawiała z ludźmi o ich problemach? Obudź się wreszcie, już czas.

Z warszawskiej - a co dopiero warszawsko-rządowej - perspektywy nie istnieją nawet lokalne pociągi z Warszawy do Ciechanowa, Sochaczewa, Radomia, czy Małkini, a Ty wymagasz, by Premier miała świadomość istnienia czegoś takiego, jak np. regio z Sędziszowa do Katowic? Ba, o ile w ogóle kojarzy istnienie takiego miasta jak Sędziszów, he, he, he...

Może, baaaardzo może, pojedzie gdzieś (na zaproszenie któregoś z marszałków z PO) jakąś osobówką, ale wierz mi - na 100% będzie to nowoczesny nowiutki Impuls, Elf, Smerf, albo Acatus. W zwyczajnym EN57 przecież by się pobrudziła na skajowym siedzonku, prawda?
2015-06-28 13:08:47 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Kflik

No chłopie, naprawdę wierzysz w to, że PEK wsiądzie do byle osobówki na starym kiblu gdzieś na zad... i będzie faktycznie normalnie rozmawiała z ludźmi o ich problemach? Obudź się wreszcie, już czas.

Z warszawskiej - a co dopiero warszawsko-rządowej - perspektywy nie istnieją nawet lokalne pociągi z Warszawy do Ciechanowa, Sochaczewa, Radomia, czy Małkini, a Ty wymagasz, by Premier miała świadomość istnienia czegoś takiego, jak np. regio z Sędziszowa do Katowic? Ba, o ile w ogóle kojarzy istnienie takiego miasta jak Sędziszów, he, he, he...

Może, baaaardzo może, pojedzie gdzieś (na zaproszenie któregoś z marszałków z PO) jakąś osobówką, ale wierz mi - na 100% będzie to nowoczesny nowiutki Impuls, Elf, Smerf, albo Acatus. W zwyczajnym EN57 przecież by się pobrudziła na skajowym siedzonku, prawda?"
Kaczyński w 2010 jechał KM do Siedlce, Macierewicza widziano wiele razy w kiblach :-)
2015-06-28 13:11:18 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
W Szwajcarii w osobowym (znaczy zwał jak zwał tam to nie ma znaczenia, niech będzie, że w RE) można spotkać prezydenta (tyle, że tam prezydent to bardziej urzędnik niż reprezentant).
2015-06-28 13:14:23 Autor: Krzysiek
---.33.86.183
Proponuję aby ani premier wybrała się pociągiem trasą: Warszawa Centralna - Małkinia - Białystok - Sokółka - Suwałki. Zobaczyła by jak obecnie podróżują pasażerowie na zaniedbanych szlakach kolejowych.
2015-06-28 13:19:44 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Alternatywą dla p.i.e.r.d.o.l.i.n.o. byłbym kursujący po tej samej lub zbliżonej trasie normalny pociąg pośpieszny w rozsądnej cenie lub IR a nie jazda na trasie Wrocław - Warszawa przez Gdynię z 5 przesiadkami.
To jest raczej Alternatywy 4.

Jak to jest, że w takiej bogatej Holandii czy Danii członkowie rodziny królewskiej mogą jeździć rowerami, parlamentariusze komunikacją miejską, a w biednej i półzacofanej Polsce pierwszy lepszy wsiok czy miernota, która dostała się do władzy musi wozić 4 litery służbowym autem? Słoma z butów wychodzi i kompleks niższości - pokłosie tego, co komuna zrobiła po 1945 roku awansując na szczyty władzy różnych parobasów.
2015-06-28 13:24:44 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ wasiu

W polskich realiach wciąż funkcjonuje (i pewnie długo jeszcze funkcjonować będzie) stereotyp, że klasa posiadanej bryki świadczy o Twoim statusie materialno-społecznym.
2015-06-28 13:46:30 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Bo politycy PiSu są jednak generalnie zdecydowanie bardziej przyziemni i prowincjonalni. Nie lubię i nie popieram tej partii, ale czego jak czego, ale tego im nie można odmówić.
2015-06-28 14:57:02 Autor: loko
---.mixelectronics.pl
http://tiny.pl/gq6ng

I wszystko jasne :D
2015-06-28 14:58:25 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Nie po to budowali Włoszczową, aby teraz wycinać tam wszystko w pień.Ja mam nadzieję, że PIS nie popełni błędu zadufania PO i mało tego, że zostawi wszystko bez zmian, to jeszcze przywróci coś ala Matejko

@Kryniczanin, @Góral
Widziałem dzisiaj Słonecznego na 6 piętrusach, ale kryniczanin dalej będzie pisał brednie i robił z siebie idiotę , że oczywiście z poza Kielc i Radomia nikt na wybrzeże nie jedzie......Tak jak napisał, że bez Kielc i Radomia to pustka by zionęła w USTRONIU kiedy jest wręcz odwrotnie.
2015-06-28 15:41:50 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Nie po to budowali Włoszczową, aby teraz wycinać tam wszystko w pień.Ja mam nadzieję, że PIS nie popełni błędu zadufania PO i mało tego, że zostawi wszystko bez zmian, to jeszcze przywróci coś ala Matejko

@Kryniczanin, @Góral
Widziałem dzisiaj Słonecznego na 6 piętrusach, ale kryniczanin dalej będzie pisał brednie i robił z siebie idiotę , że oczywiście z poza Kielc i Radomia nikt na wybrzeże nie jedzie......Tak jak napisał, że bez Kielc i Radomia to pustka by zionęła w USTRONIU kiedy jest wręcz odwrotnie."
I pisze to całkowicie niewiarygodny osobnik który twierdzi, że jak pociągi Kraków morze jadą o 16:50, 17:00 i 17:16 to ten o 17:16 jadący najdłużej pęka w szwach od samego Krakowa.

trzeba był w końcu pierwszy raz w życiu zobaczyć Ustronie - widziałbyś w nim wagony Kolei Czeskich.
2015-06-28 15:54:30 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Kryniczanin

Bo politycy PiSu są jednak generalnie zdecydowanie bardziej przyziemni i prowincjonalni. Nie lubię i nie popieram tej partii, ale czego jak czego, ale tego im nie można odmówić."
Dzisiaj Brudziński się zbłaźnił - wciąż bredził o Kopacz w Pendolino, Szejnfeld podobnie też mówił o Kopacz wczoraj w Pendolino ha ha. Jak widać nawet nie potrafią odróżnić składu wagonowego od dziobaka.
2015-06-28 16:14:34 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"I pisze to całkowicie niewiarygodny osobnik który twierdzi, że jak pociągi Kraków morze jadą o 16:50, 17:00 i 17:16 to ten o 17:16 jadący najdłużej pęka w szwach od samego Krakowa.

trzeba był w końcu pierwszy raz w życiu zobaczyć Ustronie - widziałbyś w nim wagony Kolei Czeskich."
Nie nie widziałem, ale w tamtym roku standardem była 2 /2 klasa/ z nalepkami "zdeklasowania na "1 klasę"????
2015-06-28 16:18:47 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"I pisze to całkowicie niewiarygodny osobnik który twierdzi, że jak pociągi Kraków morze jadą o 16:50, 17:00 i 17:16 to ten o 17:16 jadący najdłużej pęka w szwach od samego Krakowa.

trzeba był w końcu pierwszy raz w życiu zobaczyć Ustronie - widziałbyś w nim wagony Kolei Czeskich."
Ty jesteś ideałem wiarygodności pisząc Kielce Radom napełniają USTRONIE kiedy akurat tam największa pustaka panuje...
2015-06-28 16:27:42 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Ty jesteś ideałem wiarygodności pisząc Kielce Radom napełniają USTRONIE kiedy akurat tam największa pustaka panuje..."
Nigdy nie twierdziłem, że jestem ideałem. Na szczęście mam tyle oleju w głowie żeby nie twierdzić herezji 1000-lecia czyli mamy w ciągu 26 minut trzy pociągi do stacji docelowej Kołobrzeg i to, że ten jadący najpóźniej i najdłużej pęka w szwach :-)

Wkopałeś się i pozbawiłeś jakiejkolwiek wiarygodności w tym co mówisz.

Nawet PKP Działa przeciwko Tobie bo na sitkolu wisi rozkład z poprzednich wakacji jak wprowadzisz datę rok w tył :-) Nie musiałem się wysilać by zobaczyć jak jechały rok temu pakiety do Kołobrzegu.

Miłego popołudnia.
2015-06-28 17:24:38 Autor: 6767
---.146.84.147.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Niech się pani premier zajmie opróżnianiem toalet w pociągach, ostatnio jechałem pociągiem kolei mazowieckich "słoneczny", wszystkie toalety były przepełnione, a w przedziale na rowery fekalia wylewały się na podłogę.
2015-06-28 17:58:36 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Nigdy nie twierdziłem, że jestem ideałem. Na szczęście mam tyle oleju w głowie żeby nie twierdzić herezji 1000-lecia czyli mamy w ciągu 26 minut trzy pociągi do stacji docelowej Kołobrzeg i to, że ten jadący najpóźniej i najdłużej pęka w szwach :-)

Wkopałeś się i pozbawiłeś jakiejkolwiek wiarygodności w tym co mówisz.

Nawet PKP Działa przeciwko Tobie bo na sitkolu wisi rozkład z poprzednich wakacji jak wprowadzisz datę rok w tył :-) Nie musiałem się wysilać by zobaczyć jak jechały rok temu pakiety do Kołobrzegu.

Miłego popołudnia."
Nie ma teraz czasu tego szukać, ale wiele razy zarówno w RMF jak i na innych portalach byłą mowa, że akurat USTRONIE ma największe obciążenie i jest wypełniany szczelnie już w KRK.......



- Z Krakowa pociąg przyjechał wypełniony po brzegi, bez żadnych oznaczeń, a miejsca dzieci były już zajęte. O mało co nie doszło do wielkiej bijatyki sfrustrowanych rodziców z ludźmi, którzy tam siedzieli. Kierownik pociągu rozkładał tylko ręce, że były karteczki, ale ludzie je pozrywali. Zaczęła się pyskówka.

Cały tekst: http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/1,95519,10059761,Prawie_24h_jechali_nad_morze__Pasazerowie_zablokowali.html#ixzz3eN9koJ3E

Powyższe może nie o USTRONIU ale wklejam jako dowód , że Kraków już sam jest w stanie zapełnić szczelnie pociąg......Oczywiście Twój zabetonowany ósemkowo móżg tego nie zrozumie??????
2015-06-28 18:40:52 Autor: jas
---.free.aero2.net.pl
PR-ami nie pojedzie , jakoś głupio jechać spółką którą za wszelką cenę chcieli zniszczyć
2015-06-28 18:53:41 Autor: PES
---.slupsk.vectranet.pl
@Kryniczanin

A to na obalenie Twojej herezji, że po wybrzeżu USTRONIEM nikt nie jeździ



....W Gdańsku, choć wiele osób zdążyło już wysiąść, ludzie nadal porozkładani byli na ziemi: na korytarzach, a nawet w toaletach. Nie każdy wytrzymywał fizycznie takie warunki. Ludzie mdleją w kiblach. Dwa małżeństwa w kiblu siedzą 500 kilometrów....

Czytaj więcej na http://www.rmf24.pl/news-koszmar-powrotu-z-wakacji-dantejskie-sceny-w-pociagu-krakow-,nId,632483#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

I kto tu jest niewiarygodny???
2015-06-28 19:05:47 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post PES:
"@Kryniczanin

A to na obalenie Twojej herezji, że po wybrzeżu USTRONIEM nikt nie jeździ



....W Gdańsku, choć wiele osób zdążyło już wysiąść, ludzie nadal porozkładani byli na ziemi: na korytarzach, a nawet w toaletach. Nie każdy wytrzymywał fizycznie takie warunki. Ludzie mdleją w kiblach. Dwa małżeństwa w kiblu siedzą 500 kilometrów....

Czytaj więcej na http://www.rmf24.pl/news-koszmar-powrotu-z-wakacji-dantejskie-sceny-w-pociagu-krakow-,nId,632483#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

I kto tu jest niewiarygodny???"
Ha ha ha. I po co się pogrążasz?

Poniedziałek, 3 września 2012 (08:58)

Ostatnia noc koniec wakacji/rok szkolny. Wtedy to nawet kible jadą pełne. Są takie dni w roku gdzie największy muchowóz potrafi mieć 150%. I to jest taki dzień.
2015-06-28 19:34:48 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Ha ha ha. I po co się pogrążasz?

Poniedziałek, 3 września 2012 (08:58)

Ostatnia noc koniec wakacji/rok szkolny. Wtedy to nawet kible jadą pełne. Są takie dni w roku gdzie największy muchowóz potrafi mieć 150%. I to jest taki dzień."
Tak pisałem , do Ciebie żadne argumenty nie docierają......

Ciekawe jaką teorie wymyślisz dla 4 sierpnia z powyższego postu.....dot. sytuacji w Katowicach......
2015-06-28 20:14:43 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Tak pisałem , do Ciebie żadne argumenty nie docierają......

Ciekawe jaką teorie wymyślisz dla 4 sierpnia z powyższego postu.....dot. sytuacji w Katowicach......"
Ha ha ha przypominasz mi pewnego dolnośląskiego super mikola która chciał udowodnić, że do Drezna jadą tłumy. I wrzucił zdjęcie z tłumami z 15 sierpnia ha ha
2015-06-28 21:11:26 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Tak czy owak w sezonie w USTRONIU zawsze są tłumy niezależnie czy to 1 lipca, 1 sierpnia czy inny 1-3 wrześnie.....
2015-06-28 21:13:03 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Również po za sezonem z wyjątkiem odcinka 8, USTRONIE do muchowozów nie należy niezależnie od daty.....
2015-06-28 21:18:29 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
Oj Stefciu, ty to jesteś niepowtarzalny z tym swoim oślim uporem :)

We wszystkich rozwiniętych krajach świata puciongi dalekobieżne i regionalne przechodzą rozkwit. Nawet w twej ulubionej Ameryce Łacińskiej kolejne kraje budują lub projektują nowe sieci kolei podmiejskiej i dalekobieżnej. Bez kolei pozostają tylko małe, biedne państewka pokroju Belize czy Gwatemali, ale nie wiem czy to jest dobry wzór do naśladowania dla 38-milionowego gęsto zaludnionego kraju w centrum Europy.
2015-06-28 21:33:19 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Tak czy owak w sezonie w USTRONIU zawsze są tłumy niezależnie czy to 1 lipca, 1 sierpnia czy inny 1-3 wrześnie....."
:) :) :) :) :) :)

Szczególnie wielkie te tłumy są około 25 sierpnia gdy nad morze jedzie powietrze.
2015-06-28 21:52:15 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
":) :) :) :) :) :)

Szczególnie wielkie te tłumy są około 25 sierpnia gdy nad morze jedzie powietrze."
Oczywiście, że jadą tłumy.....Jadą tłumy, które jak sam napisałeś wracają z wakacji w Krynicy, Zakopanem, Bieszczad.........albo z Okęcia/Modlina.........
2015-06-28 21:53:16 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Bolek USA
W których krajach Ameryki Łacińskiej pociągi dalekobieżne przechodzą rozkwit?
W żadnym z nich nie ma kolei dalekobieznej! Tzn.jechałem Santiago-Chillan i Buenos Aries - Rosario, ale ma to mniejsze znaczenie niż pendo w Polsce, 10 x mniejsze!
Przecie Islandia, USA, Kanada, Australia, Urugwaj i Nowa Zelandia to bogate kraje wysoko rozwinięte i jakoś żyją bez kolei dalekobieznej
2015-06-29 00:07:36 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Ewa Kopacz poprowadzi jeszcze dziennik telewizyjny i przeczyta dyrektywę Jakuba Berman. To będzie koniec PO.
2015-06-29 08:19:30 Autor: Kflik
---.static.ip.netia.com.pl
@Stefan banderą

Ogólnie masz rację, choć można się przyczepić że np. a Australii kolej dalekobieżna istnieje. Tyle, że tam pociąg robiący 400km koło Sydney nie wydaje się dalekobieżnym a w skali kontynentu jest to faktycznie nic. Coś tam jednak jest.
Sydney - Dubbo to prawie 400km,
Sydney - Broken Hill ponad 1100km. To drugie kursuje chyba kilka razy w tygodniu ale jest - przejazd zajmuje cały dzień.

Oprócz powyższych typowo dalekobieżnych połączeń są tez trans kontynentalne pociągi dla turystów (np. Sydney - Perth) z których nie tylko turyści korzystają - zwłaszcza na krótszych odcinkach (krótsze = ok 1000km ;).
Jak jechałem Sydney - Broken Hill tym pociągiem do Perh to rozmawiałem np. z kobietą która jechała odwiedzić krewnego w szpitalu - do Sydney doleciała samolotem z Brisbane ale to Broken Hill wybrała pociąg (ze względu na ceny - taniej niż samolotem).
Z pociągu korzysta też trochę osób o korzeniach aborygeńskich jadących do niewielkich miasteczek gdzie tylko ten pociąg przejeżdża (podobnie z turystami). Pociąg zatrzymuje się (na żądanie) znacznie częściej niż wynika to z rozkładu w necie.
2015-06-29 09:13:59 Autor: werner
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ty Ewka dawaj ze Suchej Beskidzkiej do Żywca może zobaczysz dzieło Twojego koleżki R.R.
Ewka dawaj do Żywca
Ewka i do Zakopanego zajedź osobówką
Ewka a potem prywatnym pociągiem do Zatora
Ewka będzie się działo, Ewka dawaj w Małopolskę
2015-06-29 09:36:29 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Jedna wielka farsa:
Pani premier poucza i doradza turystom jak się mają zachowywać przy wyjeździe do Grecji, Pani Premier wchodzi do obiektywów kamer jak się da albo kamerzyści przyjaźni PO wchodzą jej do pewnej części ciała. Teraz Pani premier chce wejść kolejarzom do ..............
Najlepiej niech od dzisiaj zacznie prowadzić TVP info.
2015-06-29 11:23:25 Autor: Pit Słupsk
---.centertel.pl
Do Słupska z Trójmiasta Pani Premier przyjechała limuzyną rządową, bo za długo by jechała, a państwowe PLK nie chce położyć drugiego toru na tej trasie - bo nie. Hipokryzji granice nie dotyczą.
2015-06-29 13:49:21 Autor: Dominik Pilnicki
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Wczoraj siecią osadniczą w Walentym jechało 270, mikolstwo cmk-owe zaraz napisze 20 osób tylko na CMK ktoś jedzie.

Jak chcecie znać jedyne obiektywne którym nie można nic zarzucić oglądnijcie sobie cabview Iwana z Kraków - Radom - Warszawa i spokojne 250 osób w samych Kielcach. W Radomiu ciut mniej.

Kielce i Radom utrzymują ustronie przy życiu bez nich ten pociąg już dawno by zdechł."
Rzeczywiście jak na pociąg łączący Warszawę ze stolicą GOP-u 270 osób jadące TLK ,,Walenty’’ w piątkowe popołudnie siecią osadniczą jest imponującym sukcesem!!!


Filmik z Radomia https://www.youtube.com/watch?v=OmXlGF4Fu4M przedstawiający twoje ,,dzikie tłumy’’ wsiadające i jadące Ustroniem.

TLK ,, Ustronie’’ jak najszybciej na CMK a dla mieszkańców sieci osadniczej łącznik z Kielc, dwa wagony dołączane do Ustronia w Warszawie.
2015-06-29 19:33:23 Autor: kolejarz z IC
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A dzisiaj jak jechała na Śląsk Pseudolino to prezio Leonkiewicz o mało nie zrobił kupy z radości, tak się dzieciak ciesył.
Normalnie komedia i farsa.
2015-06-29 20:29:27 Autor: sieć łosadnicza
---.205.175.166.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No, no, no klękajcie narody.
270 osób w Walentym w piątek wieczorem ... z Warszawy.

Coś słaba pielgrzymka.
2015-06-29 21:21:07 Autor: wch
---.tktelekom.pl
A z Katowic do Krakowa też pojedzie pociągiem?
2015-06-29 22:55:02 Autor: KK
---.net.upcbroadband.cz
W dawnych czasach straszny grzesznik zakładał włosienicę i biczując się szedł na kolanach do świętego miejsca. Widocznie dzisiaj za karę wystarczy przejażdżka pociągiem...
2015-06-30 02:56:18 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post sieć łosadnicza:
"No, no, no klękajcie narody.
270 osób w Walentym w piątek wieczorem ... z Warszawy.

Coś słaba pielgrzymka."
"Do zderzenia doszło w piątek, 26 czerwca o godzinie 19.45 na przejeździe z sygnalizacją świetlną, tira staranował pociąg TLK relacji Warszawa - Katowice. Wśród pasażerów przeważali jadący do Częstochowy, studenci, rodziny z dziećmi"

Źródło: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3915483,wypadek-na-przejezdzie-kolejowym-pod-piotrkowem-pociag-uderzyl-w-tira-zdjecia,id,t.html

A zatem jazda przez sieć osadniczą ma swoje uzasadnienie :P A jak od grudnia czas przejazdu przez ową sieć się poprawi, to i pasażerów "ekonomicznych" nie tylko do Częstochowy, ale i do samych Katowic przybędzie.
2015-06-30 04:55:04 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Malopolanin
Dziennik kłamię.
To nie był TIR, ino leciutki MANik 2-osiowy.
Rodziny z dziećmi nie jeżdżą w Polszy pociągiem, tylko blachosmrodem.
2015-06-30 08:26:16 Autor: pedro
---.static.ip.netia.com.pl
No to do mojego miasta pani premier nie dojedzie... Żadna strata.
2015-06-30 09:38:29 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Malopolanin

Zdecydowanie lepszy były wynik gdyby ten DOTOWANY pociąg nadawał się także do podróży na krótsze odległości, gdyby dotowane dalekobieżne stanowiły kręgosłup wokół którego byłyby rozmieszczane połączenia regionalne (nie należy mylić z aglomeracyjnymi typu SKM).

Po skróceniu czasu jazdy to na pewno będzie niezła alternatywa do przejazdów po CMK - zwłaszcza jesli czestotliwość pociągów na CMK nie ulegnie poprawie to nie tylko pasażer "ekonomiczny" (głupi podział) z nich skorzysta.

Tylko jeśli jest tak super - to dlaczego trzeba je dotować?
Według mnie sprawa jest prosta - skoro są dotowane to znaczy, że zbyt mało osób z nich korzysta w połączeniach "Typowo dalekobieżnych" i muszą zostać wykorzystane do wspierania połączeń regionalnych. Czyli technicznie: przyspieszone a nie TLK.
2015-06-30 09:52:35 Autor: Kflik
---.60.129.178
@KK

włosiennica i biczowanie to niekoniecznie, ale faktycznie kiedyś popularna "pokuta" to była pielgrzymka do jakiegoś miejsca np. do Hiszpanii.
2015-06-30 12:49:46 Autor: Yaro
---.play-internet.pl
Ewa czas na kolej Jelenia Góra Gdynia 600 km 10godzin polecam:) w niemczech 4 godziny, we francji 2godziny i już byś była nad bałtykiem:)))
2015-06-30 13:21:08 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@Stefan

Ty to chyba dawno pociągiem nie jechałeś.


@Kflik

Co do integracji taryfowej się zgadzam. Natomiast co do dotowania samego w sobie nie. Problemem nie jest sam fakt dotowania, a wysokość dotacji. Rząd nie wydał jasnego komunikatu w tej sprawie, ale np. małopolski UW już tak. W skrócie - dotowane są wszystkie przewozy w regionie (i jest to praktyka europejska, a nie tylko polska). Problem jest tylko w ilu % pociąg sam na siebie zarabia, tzn. ile trzeba dopłacić z dotacji. Jeżeli dużo, to się połączenie likwiduje. Gdyby PKP IC do spółki z PR i kolejami marszałkowskimi dokonały integracji taryfowej, a tym samym obniżenia stawki na krótkich dystansach, na pewno zmniejszyłaby się kwota potrzebna na dopłatę od MIR. Więc dotacje można byłoby zmniejszyć albo uruchomić więcej połączeń dalekobieżnych, zwłaszcza tam gdzie kiedyś brutalnie je wycięto.
2015-06-30 13:33:17 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Yaro:
"Ewa czas na kolej Jelenia Góra Gdynia 600 km 10godzin polecam:) w niemczech 4 godziny, we francji 2godziny i już byś była nad bałtykiem:)))"
Podajesz przykład pociągu nocnego, który jedzie objazdem, a we Wrocławiu stoi ponad pół godziny. Z Wrocławia do Gdyni będzie można zajechać w 5 godzin bez żadnego problemu jak już skończą roboty na 271. Z Jeleniej do Wrocławia ok. 2 godzin po dopracowaniu szczegółów na 274. Razem 7, góra 7,5 h, a dla ekspresu ok. 6:40. Wiadomo - to nie 4 godziny, ale też nie 10. Przy okazji z chęcią się dowiem gdzie w Niemczech jest czas przejazdu 4 godziny na podobnej 600-kilometrowej trasie.
2015-06-30 13:47:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Malopolanin
ostatnio IC jechałem (nie licząc na gapę w Warszawie pomiędzy dw.wsch. a DC) we IX 2014.
TLK (musi Solina?) do Tarnobrzegu, gdzie przesiadłem się na kuriozalny avtobus ZKA IC, w którym brzuchaty i wąsaty "kierownik pociągu" nie znał w ogóle trasy i był przerażony jazdą po DK, zaś kierowca (młody, ogarnięty) też nie umiał podjeżdżać pod dworce PKP IC. Gdyby nie nawigacja GPS i SOKiści, to byśmy się zgubili, albo ja bym musiał zastąpić kierpocia.
2015-07-01 12:05:10 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Małopolanin

Tak zgadzam się, integracja taryfowa jest zwłaszcza po to by nie dotowac dwukrotnie, by ten pociąg można było wykorzystać zarówno do połączeń regionalnych jak i dalekobieznych.,
Przykład: Jedzie sobie EZT Łódź - Kraków i dalej jedzie do Krynicy. Od np. Tarnowa (albo Nowego Sącza) zatrzymuje sie na każdej stacji i robi za Regio. Dzięki temu nie trzeba uruchomić dublującego go Regio a z drugiej strony Łódź ma bezpośrednie połączenie z Nowym Sączem i Krynicą.

(co do ryzyka opóźnien to...z założenia ma ich nie być a na wyjątkowe sytuacje gdy jakiś pociąg - dowolnego przewoźnika - złapałby duże opóźnienie powinien być w Krakowie skład awaryjny. Takie polityka zwiekszy zaufanie do kolei czyli sie opłaci).

Oczywiście bilety powinny kosztowac tyle samo co na Regio (i jedne i drugie są dotowane) i powinny być wspólne bilety okresowe - weekendowe, miesięczne etc (po spełnieniu tych warunków przewoźników jako takich moze być nawet 1000).

Powinno byc też więcej zatrzymań np. między Tarnowem i Nowym Sączem jest kilka sporych miejscowości (np. bobowa, Gromnik) ale TLK tam się zatrzymuje tylko we wsi Stróże.
Generalnie w całym kraju, we wszystkich dotowanych TLK/IC trzeba takich zmian: więcej postoi i ujednolicenie taryfy i ofert "wieloprzejazdowych" z koleją regionalną.

Co do tematy głównego:
Ponoć Ewa Kopacz jeżdziła pociągiem ale i tak leciał za nią samolot ;)
2015-07-01 18:42:06 Autor: Radomiak
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Pociągi TLK w ogóle nie powinny jeździć CMK. Oczywiście do czasu zakończenia remontów kluczowych linii kolejowych niektóre pociągi muszą być trasowane CMK.

Co do Ustronia. Ten pociąg od dziesięcioleci jeździ "ósemką" i stanowi jedyne połączenie Kielc i Radomia z Pomorzem.
Dlatego pociąg ten powinien nadal jeździć po linii nr 8.

Oczywiście można się zastanawiać nad zrobieniem grupy Kielce-Kołobrzeg z łączeniem na Wschodnim. Jednakże też pojawi się konieczność zorganizowania dodatkowego dopołudniowego połączenia do Krakowa z Radomia, bowiem łącznik skończy bieg w Kielcach.
2015-07-16 10:47:31 Autor: vom-radom-kielce-gebiet-aus
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Radomiak:
"Pociągi TLK w ogóle nie powinny jeździć CMK. Oczywiście do czasu zakończenia remontów kluczowych linii kolejowych niektóre pociągi muszą być trasowane CMK.

Co do Ustronia. Ten pociąg od dziesięcioleci jeździ "ósemką" i stanowi jedyne połączenie Kielc i Radomia z Pomorzem.
Dlatego pociąg ten powinien nadal jeździć po linii nr 8.

Oczywiście można się zastanawiać nad zrobieniem grupy Kielce-Kołobrzeg z łączeniem na Wschodnim. Jednakże też pojawi się konieczność zorganizowania dodatkowego dopołudniowego połączenia do Krakowa z Radomia, bowiem łącznik skończy bieg w Kielcach."
"Kielce-Kołobrzeg"

Kiedyś chodził taki jako osobny pociąg pospieszny. Zdaje się z żadnym nie był nigdzie łączony. I miał niemal pełne obłożenie. Jechałem nim jeszcze w drugiej połowie lat 90. Komu to przeszkadzało?
2015-07-26 03:03:03 Autor: marysia
---.dynamic.chello.pl
pewnie za darmo dlatego koleją
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5