NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ewa Kopacz: Linia kolejowa Podłęże – Piekiełko jest potrzebna

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 20.08.2015 161

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-20 15:21:20 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
mieli na to 8 lat, przed wyborami cuda cuda ogłaszają
2015-08-20 15:27:43 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Potrzebna bardziej niż KDP ale mniej niżlinia Kraków - Katowice
To hańba dla PLK!!!!!!!
Są pieniądze a linii nie ma!!!!!!!!!
2015-08-20 15:49:25 Autor: Pipi
---.142.citypartner.pl
Tak, tak. O linii sie duzo mowi.


A praktyka? Budowa eSki do Brzeska i jakiejs tam obwodnicy ktora ukróci korki na Zakopiance.

Polska - kraj, w ktorym samochód jest bogiem.
2015-08-20 15:54:03 Autor: Nick
---.ip.sumernet.pl
Potrzeba jest jednak 9 miliardów to dużo pieniędzy.

Jeszcze w zeszłym roku w okresie wakacyjnym z powodu budowy zbiornika Świnna Poręba nie było możliwości podróży koleją do Zakopanego. Przed tą inwestycją wyżej wymieniona linia powinna zostać wykonana.

Wyobraźcie sobie Szanowni Państwo, odcięcie Trójmiasta na wakacje od transportu kolejowego? :)

Aktualnie wraz z budową łącznicy w Suchej Beskidzkiej, łącznicy w Krakowie - czas przejazdu zmniejszy się o 30 minut.
Należy jeszcze wykonać łącznicę w Chabówce i czas przejazdu będzie wyglądał przyzwoicie - za o wiele mniejsze pieniądze!

Argument o szybkiej podróży do Nowego Sącza również mnie nie przekonuje. To miasto posiada 80 tysięcy mieszkańców. Dla przykładu Żywiec ma 35 tysięcy mieszkańców, tereny są równie piękne (a liczne góry są wyższe :) ) nie ma tam żadnego pociągu PKP InterCity, a jedyny pociąg międzywojewódzki InterRegio Giewont, zostaje zlikwidowany.

Skoro według osób decyzyjnych odnośnie naszej kolei, taki Żywiec nie ma potencjału, to ma potencjał Nowy Sącz?

Według mnie:
a) obecną linię do Nowego Sącza należy zmodernizować zwiększając na niej prędkość na tyle na ile pozwalają na to możliwości
b) zmodernizować ze zwiększeniem prędkości od Kalwarii Zebrzydowskiej do Zakopanego
c) dokonać rewitalizacji odcinka Sucha Beskidzka - Żywiec, bo przecież jest to tylko 35 km torów (koszt rewitalizacji całej trasy wynosi 40 milionów), został już wykonany nowy most do dworca w Suchej Beskidzkiej za 6 milionów zł, który może w ogóle nie spełniać swojej roli, bo przecież w niedługiej przyszłości pociągi nie będą nawet wjeżdżać na dworzec do Suchej Beskidzkiej - rewitalizacja tej linii pozwoli więc ukryć bezsensownie wydanie 6 milionów.

-> wyżej wymienione cele z pewnością kosztują jedynie część z tych 9 miliardów, mam nadzieję, że osoby decyzyjne wykażą się racjonalnością.

Życzę wszystkim miłego dnia! :)
2015-08-20 16:20:24 Autor: Lis
---.opera-mini.net
A poza tym pozostaje pytanie czy po ewentualnej budowie linii Podłęże - Piekiełko nie będzie trzeba wybudować trzeciego toru z Podłęża do Krakowa bo będzie tam wtedy dość spore natężenie ruchu
2015-08-20 16:21:54 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Premier Ewa Kopacz odpowiedziała w Krakowie na apel samorządowców z województwa małopolskiego, dotyczący budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Mszana Dolna. – Będę dążyć do tego, aby ta linia powstała – powiedziała premier."

I to jest jeden z powodów, dla którego w polityce wygrywa populizm. Naprawdę ktoś, ekhm, Ewce wierzy? Już Donaldinio swojego czasu zapowiedział był "prokolejową kadencję", a jego zegarkowy minister - "modernizację wszystkiego".

Było 8 lat. Taka dawna podstawówka, gdzie zaczynało się od poznawania cyferek, a kończyło na funkcjach trygonometrycznych. Czyli całkiem spory przekrój materiału.

Tu zaś przez 8 lat wokół tematu panowała cisza jak makiem zasiał. Nikt, nic, niczego, nikomu... Kto teraz uwierzy w jakiekolwiek zapewnienia? Chyba tylko totalnie odporne na myślenie lemingi.

I nie ma się co zżymać na Jarka K., Beatę S. czy innego Andrzeja D. Cokolwiek oni mówią/powiedzą, robią/zrobią to będzie to odbierane jako antidotum na te 8 lat. A Andrzej D. nie wygrał wyborów bez powodu, a najwięcej tych powodów do wygranej dał mu nie kto inny jak PO właśnie, łącznie z ichnim przegranym prezydentem. I to samo szykuje się na jesieni, czemu ja wcale a wcale się nie dziwię.

PS. A co z ósemką Warszawa - Radom (bo o dalszy odcinek to już nawet nie pytam)? Co z "dążeniami" na tym polu, Mrs. Ewa?
2015-08-20 16:22:46 Autor: Gubernator Kalifornii
---.dynamic.gprs.plus.pl

Gubernator Kalifornii
@Nick
Popieram w 100%.
9 mld za jedną łącznicę??? A co aż tyle kosztuje??? Ceny są z kosmosu...
Niestety Kopacz delikatnie rzecz biorąc nie orientuje się w temacie, a wypowiada się w nim, czym znacznie obniża swą wiarygodność...

Zresztą warszafka widzi Zakopane, a slabo widzi cały Beskid Śląski...
2015-08-20 16:38:04 Autor: klang
---.internetdsl.tpnet.pl
Może najpierw drugi tor Warka - Radom i Otwock - Pilawa? Do tego kilka łącznic i będzie OK. Sucha jest robiona, Krzemionki niebawem, zrobić też w Chabówce, nie głupia łącznica do Gorlic, przy okazji łącznica Przybówka - Krosno, drut z Jasła do Krosna (osobówka mogłaby jechać Stróże - łącznica - Gorlice - Gorlice Zagórzany - Jasło - Krosno , docelowo drut Ocice - Rzeszów - Przybówka - Jasło/Krosno). Remont N.Sącz - Chabówka, nie głupi nawet drut, pociąg Zakopane - Rabka - N.Sącz - Stróże - Gorlice - Jasło - Krosno byłby hitem, do tego odbudowa Nowy Targ - Podczerwone - Trstena.

Koszty wielokrotnie niższe od linii piekielnej. Nawet zostanie jeszcze na Busko - Żabno albo lepiej Busko - Dąbrowa Tarnowska.
2015-08-20 16:39:19 Autor: rysiod
---.168.103.101
Żadko popieram panią premier, ale tym razem ma rację.
2015-08-20 16:51:29 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post gustaw:
"mieli na to 8 lat, przed wyborami cuda cuda ogłaszają"
Na co mieli 8 lat, skoro dopiero w zeszłym miesiącu zadecydowano o wariancie wybranym do realizacji? Aktualizacja studium wykonalności jeszcze nie jest gotowa. Chociaż osobiście nie liczę na realizację tej inwestycji przez żadną z opcji politycznych, a już na pewno nie przez nowy rząd PiS.
2015-08-20 16:56:37 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post PiotrW:
""Premier Ewa Kopacz odpowiedziała w Krakowie na apel samorządowców z województwa małopolskiego, dotyczący budowy nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Mszana Dolna. – Będę dążyć do tego, aby ta linia powstała – powiedziała premier."

I to jest jeden z powodów, dla którego w polityce wygrywa populizm. Naprawdę ktoś, ekhm, Ewce wierzy? Już Donaldinio swojego czasu zapowiedział był "prokolejową kadencję", a jego zegarkowy minister - "modernizację wszystkiego".

Było 8 lat. Taka dawna podstawówka, gdzie zaczynało się od poznawania cyferek, a kończyło na funkcjach trygonometrycznych. Czyli całkiem spory przekrój materiału.

Tu zaś przez 8 lat wokół tematu panowała cisza jak makiem zasiał. Nikt, nic, niczego, nikomu... Kto teraz uwierzy w jakiekolwiek zapewnienia? Chyba tylko totalnie odporne na myślenie lemingi.

I nie ma się co zżymać na Jarka K., Beatę S. czy innego Andrzeja D. Cokolwiek oni mówią/powiedzą, robią/zrobią to będzie to odbierane jako antidotum na te 8 lat. A Andrzej D. nie wygrał wyborów bez powodu, a najwięcej tych powodów do wygranej dał mu nie kto inny jak PO właśnie, łącznie z ichnim przegranym prezydentem. I to samo szykuje się na jesieni, czemu ja wcale a wcale się nie dziwię.

PS. A co z ósemką Warszawa - Radom (bo o dalszy odcinek to już nawet nie pytam)? Co z "dążeniami" na tym polu, Mrs. Ewa?"
"Tu zaś przez 8 lat wokół tematu panowała cisza jak makiem zasiał. Nikt, nic, niczego, nikomu..."
To bardzo ciekawe co piszesz. Zwłaszcza, że 3-4 lata temu PLK rozpoczęła działania mające na celu aktualizację istniejącego SW (sprzed kilkunastu lat). Rozpisali przetarg, wybrali wykonawcę, a wiosną 2013 r. podpisano z nim umowę. SW ma być w całości gotowe chyba pod koniec 2015 r.

Odnośnie ósemki, to nie odpowiem skoro pytanie nie jest skierowane do mnie :P Ale też nie masz racji.
2015-08-20 17:30:55 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
POlska kraj w którym samochód jest bogiem - jasne, przecież u nas jest najwięcej autostrat w UE, Niemcy i Francja wysiadają he he he
2015-08-20 17:36:58 Autor: mnb
---.10.5.123
Nie ma szans, zapomnijcie.
2015-08-20 17:40:09 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
W jednym z byłych WPIK linię piekielną oraz "standardowe" połączenie z Zakopanym uzasadniano potokiem 5 tys pasażerów (każde). Co oznacza 12 par PEŁNYCH pociągów dziennie. Czyli realnie minimum 20 (na obu liniach). Gdzie tabor na to? Gdzie w Krajowym Planie Transportowym i wojewódzkim odpiwiedniku można to znaleźć?

Sierotka Marysia Waciak doskonale wie jaki kit był w tym kwicie pociskany. Dlatego jest sceptyczna ;>
2015-08-20 18:25:59 Autor: gmb
---.dynamic.chello.pl
Teraz wiadomo dlaczego poziom kolei w Polsce był taki a nie inny za rządów p. Wasiak. Czego się można spodziewać lepszego skoro ta pani dalej nic nie rozumie roli transportu szynowego w strukturze państwa. Nie rozumie tego, że setki ludzi zamiast jeździć 2,5 godziny autobusami, mogą jechać 1 h pociągiem, a "odcięty" od świata Sącz zostałby przywrócony do normalnego życia. Proponowałbym p. minister wyjazd na urlop na Sądecczyznę - serdecznie zapraszam!
2015-08-20 18:27:43 Autor: Kornel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Olgierdzie,
błąd w rozumowaniu.
Pani Marysia o tym, że nie wie i że może nie wiadomo powiedziała kilka tygodni temu. A że RK z upodobaniem powtarza przy każdej nowej wiadomości, co już kiedyś opublikował, powstało wrażenie że owa pani ma inne przekonania o Piekiełku.

A tu trzeba zastosować zasadę ostatniego słowa. Czyli Roma locuta, causa finita.

Pani premier dziś powiedziała że Piekiełko jest dobre. I od dziś p. Marysia również tak już uważa.

I w sumie dobrze...
2015-08-20 18:40:43 Autor: haha
---.g-net.pl
@klang:
O łącznicy Gorlic pisali już tutaj:

www kurierkolejowy eu/aktualnosci/25171/Gorlice-chca-lacznicy-linii-108-i-110.html
2015-08-20 18:44:10 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Pierwsza sekretarz Partyji Oligarchów wchodzi w buty pewnego senatora.

Przerażenie po przeczytaniu wewnętrznych sondaży dających pewnie z 4% max musi być silne - tak wchodzić w buty monopolisty piekielnego?
2015-08-20 19:04:08 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
A mnie się podoba to co robi Pani "kierowniczka z peło", mimo że w tej partii jest troszkę oszołomów i zwykłych nierobów, to ta Pani jawi się przy nich jako tytan pracy, jest aktywna, wszędzie jej pełno, i podobają mi się wyjazdowe posiedzenia rządu, na przekór PiS i wolałbym żeby PiS nie doszedł do władzy.

Co do linii 'piekielnej' to mogłaby być, ale jakim kosztem to osobna sprawa. Na pewno nie za 9 mld. zł. Na to też nie zgodziłaby się KE, jestem o tym przekonany. Linia miałaby sens jako 'część większej całości' np. jako linia Gdańsk - Budapeszt, jako linia dla przewozów towarowych i przy okazji dla kolei regionalnej.

Obecna linia kolejowa Kraków - Zakopane, to osobna (potrzebna) kwestia, na dzisiaj. Linia 'piekielna' i tak nie ma szansy powstać wcześniej niż w 2025r.

Jeszcze ciekawostka. Elektrownia na tamie zbiornika wodnego pn. Świnna - Poręba, będzie wytwarzać tyle energii elektrycznej co odpowiada potrzebom pobliskiego miasteczka - Wadowice. Drugą taką elektrownią nowo - powstającą, jest zakład termicznego przekształcania odpadów w Nowej Hucie, który będzie produkował tyle energii, mniej więcej co odpowiada potrzebom zasilania krakowskich tramwajów. To bardzo cieszy, w kontekście rosnących potrzeb na energię elektryczną w regionie i w kraju.
2015-08-20 19:05:54 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Którego senatora? Tego ze Stróż?
2015-08-20 19:59:43 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
Adminie kochany - co jest ? ty spisz?

Wycieczki prywatne do pani premier i pani minister a ty co? nie "modernizujesz" ?! :)
2015-08-20 20:59:46 Autor: troll
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kk:

Admin od godz. 16:00:00 ma fajrant. Po nożyce cenzorskie sięgnie dopiero dnia następnego o 8:00:00 (+/- 15 min. na wypicie kawy).

Kota nie ma, myszy harcują.
2015-08-20 21:10:58 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest farsa. Nie mozna tak beztrosko wydawać kasy. Worek UE ma swoje dno. Kampania wyborcza moze przyczynić sie do nie racjonalnych decyzji. Nie bede komentował czy omawiana inwestycja jest czy nie jest w takim czy innym zakresie do realizacji jako priorytetowa. Mam duże obawy, iz pseudo firmy przygotowujące studia wykonalności sa w stanie wykazać, iz w przyszłości bedzie w tym obszarze tak wielki potencjał. Dobrze ze przy takich inwestycjach koniecżne jest uzyskanie opinii Inicjaty Jaspers. Moim zdaniem skoro wszyscy samorządowcy sa za realizacja tej inwestycji to winni podpisać zobowiązanie uruchomienia i sfinansowania takiej liczby pociągów pasażerskich jaka bedzie wynikać że studium. To winno ostudzić polityków. No ale obawiam sie ze radosna twórczość bedzie trwała. Przyjdą nowi ludzie do polityki i bedą mieszać w projektach tak długo ze będziemy musieli oddac kase do UE.
2015-08-20 21:14:42 Autor: ab
---.146.180.186.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jak widać Kopacz robi postępy i to nawet duże. Stwierdza, że linia kolejowa jest potrzebna. Super. Gratulacje. Wkrótce dojdziemy do punktu w którym będziemy mieli tytuł artykułu: Kopacz mówi, że 2+2=4. I wszyscy będziemy zachwyceni z inteligencji Pani Premier.
2015-08-20 21:44:41 Autor: haha
---.g-net.pl
@Patryk:
Lubień-Rabka, 17 km za 3,5 mld to jest oczywiście bardzo potrzebna i tania i wogóle super, nie?
2015-08-20 21:54:09 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post haha:
"@Patryk:
Lubień-Rabka, 17 km za 3,5 mld to jest oczywiście bardzo potrzebna i tania i wogóle super, nie?"
Już 3,63 mld (za 16,7 km). Wychodzi 217,37 mln/km. P-P to 9 mld za 62 km nowej linii i modernizacje 73 km. Razem wychodzi 66,67 mln/km. Ponad 3 razy taniej. Ale mikolstwa nie przekonasz. W sumie brakuje tu jeszcze tylko K65 ze swoją teorią o Krakowie, który leczy swoje kompleksy i dąży do marginalizacji Tarnowa oraz przejęcia nieistniejącego ruchu międzynarodowego z nieistniejącej linii kolejowej. Tymczasem o tę linię najbardziej walczą społecznicy z Zakopanego. Ale co tam - on wie lepiej.
2015-08-20 22:06:17 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Na dyżurną ruchu - NIE
Na dróżniczkę przejazdową - NIE
Na sprzątaczkę - NIE
Na kolej - NIE
Bożę ratuj kolej i kolejarzy !
2015-08-20 23:43:48 Autor: Głos z USA
---.adsl.inetia.pl
Juz za moch czasow na kolei sie mowilo o tej linii.
Mialo byc wielkie odciazenie i skrot i guzik zrobili.
Ale to i dobrze - dla mnie maszynisty liczyly sie kilometry i kasa za to, a nie jakies tam skroty.
Dzieki dorobieniu sie na PKP spokojnie sobie moglem do USA wyjechac...
2015-08-21 06:25:04 Autor: K-65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Małopolanin

Ale takie są fakty. Pod Wawelem droga do Nowego Sącza PRZEZ podrzędne BRZESKO nikomu nie przeszkadza i jakoś nikt jej zajadle nie zwalcza, natomiast odbicie na południe w Tarnowie to już koniec świata, tragedia , Armagedon itd.

Zgadza się - połączenia międzynarodowe SĄ SŁABE albo od kilku lat nie ma ich wcale. To nie lukratywny kierunek międzynarodowy na Berlin, ale zawsze coś o co można się zahaczyć - jeżeli coś przypadkiem pojedzie, a PIC w swej dobroci raczy coś uruchomić. Połączenia międzynarodowe historycznie były lub potencjalnie mogą się pojawić. Analogicznie uzdrowiskowo-turystyczne do/z Krynicy. Dla Tarnowa to istotnie być albo nie być jeżeli o bezpośrednie połączenia z Warszawą.

Czy jakby teoretycznie istniała linia piekielna to czy:
- w rozkładzie 2007/2008 EC BEM pomimo nazwy zahaczałby o Tarnów ???
Oczywiście że nie.
- czy rozkładzie 2011/2012 InterKibel Nikifor Patologii Regionalnych zahaczałby o Tarnów ???
Oczywiście że nie. Opoczno POłudnie, Gosiewo Płn., Limanowa Central - to by była lista metropolii w postojach pośrednich, a mikolstwo dostawałoby jeszcze większego orgazmu.

Nie wszystko się musi kręcić wokół Krakowa, który jest na tyle bogaty, że i tak sam się wyżywi.

PS.
Wrocław –Koniecpol – CMK- Warszawa 0 TLK (skądinąd słusznie) – same EIC/EIP, wszystkie połączenia ekonomiczne grzecznie jeżdżą osadniczo przez Ostrów Wlkp. Kalisz Sieradz Uć I TO Z CZASEM 6 H, raptem 1 TLK wiedenką ( a przecież to też wariant osadniczy)
Kraków - CMK- Warszawa - TLK-i na porządku dziennym, 5h przez Kielce Radom (a nie 6h jak ma Wrocław)- to za długo, do tego wrzaski mikolskie : „Przywróćcie nam Matejkę” . Radomianka Wasikowa gęsto tłumacząca się przed Czajkowską w TVP oraz krakowsko- warszawskim SALONEM z uwalenia IR Matejko bezczelnie omijającego jej rodzinne 230 tys. miasto (to nie pipidówka) leżące na tym szlaku tranzytowym to jest dopiero szczyt upodlenia – ale jak wiadomo Krakusom wszystko się należy, zwłaszcza jazda przez pola za ćwierć darmo.

Czy Czajkowska w PROGRAMIE publicystycznym o charakterze POLITYCZNYM pytała się kiedyś o likwidacje Zamościów, Zgorzelców, Suwałk itp. To jakoś jej głowy nie zaprzątało. Tymczasem jak sprawa dotyczy ćwierć –darmochy (nawet nie pół-darmochy), której beneficjentami są tylko dwie największe i najbogatsze metropolie w Polsce Warszawa oraz dwie przypadkowe wioski, które się nawinęły na dystansie 300 km szczerych pól - to już JEST TEMAT dla Czajkowskiej i Telewizorni.

No które drugie miasto w POlsce jest tak faworyzowane i dopieszczane jak Kraków. Przyhamujcie trochę, są też inni w Polsce.

6-9 mld to połowa albo 40 % kosztów KDP Y-ka. To dużo jak na dojazd do 30 tysięcznych Zakopanego/ Nowego Targu (skala ruchu turystyczny też tego nie uzasadnia) oraz 80 tys. Nowego Sącza, bo koniecznie wszystko musi iść pod Kraków.
2015-08-21 07:37:26 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Dochodzę do wniosku, że w tym kraju wszyscy zgłupieli wyborczo. "Y" to bzdura nikomu nie potrzebna. Podłęże - Piekiełko za 9 mld. to ekonomiczny armagedon. Jedynie rozsądne wydanie pieniędzy dające nadzieję na zwrot poniesionych nakładów to linia Rzeszów - Tarnów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław - Zgorzelec. Powiedzą niektórzy, że linia jest. Otóż w XXI w. jazda w płaskim terenie z prędkością 35 km/h oznacza, śmierć takiej linii. Więc zanim szacowni politycy obiecają kolejne "Niderlandy" niech zdecydują, czy Górny Śląsk jest polski czy tylko trochę? Bo w dotychczasowych działaniach i wypowiedziach rządzących widać wyjątkową niechęć do udowodnienia mieszkańcom Konurbacji, że Polska ich uważa za Polaków.
2015-08-21 07:56:08 Autor: Robollol
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pani Kopacz, Wam już dziękujemy. Polityka polega na dbaniu o gospodarkę. Nie na obietnicach, że wyda się więcej ze wspolnego pustego i zadłuźonego wora, do którego dostęp mają tylko nieliczni (akurat nie ci, którzy do niego wrzucają 72% zarobków). Każdy Wasz występ, w którym znowu coś kupicie za moje pieniądze (+ na kredyt) uświadamia mi tylko tyle, że w moim portfelu i do mojej dyspozycji będę miał jeszcze mniej pieniędzy, a Polska zbliży się do czegoś na kształt rozbiorów z 18 wieku. Idziemy tym samym tropem. I pora to uciąć czym prędzej. Żadnych pisów, po pslów czy sld. Czas na prawdziwy kapitalizm, bez eu-regulationsów, i bez zabierania ludziom 3/4 owoców ich pracy. Na jesień etap pierwszy - pokojowy. Mam ogromn nadzieję, że ten etap będzie skuteczny bo mi was żal inaczej będzie, bo ludzie już mają na prawdę dość, a nie każdy korzysta z wentylka bezpieczeństwa, którym uciekaj za granicę polskiego balonika ludzie z wysokim ciśnieniem...
2015-08-21 08:06:08 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Malopolanin

To był pewien skrót myślowy. Gadać o kolei to przeca gadają, nie da się zaprzeczyć. I co z tego? Ano jajco. O to mi chodziło. Bo i po cóż te studia wykonalności, plany, szkice i projekty, skoro niemal z góry wiadomo, że nic z tego nie będzie (a przynajmniej się nie zanosi), poza tym, że do paru firemek popłynie kapusta?

Już nawet nie chodzi o zasadność tej, czy jakiejkolwiek innej linii. Chodzi o rzeczywisty cel - czy te projekty mają się przekuć na finał "w terenie" czy pozostać w postaci kilku plików na dysku. Bo na razie to to drugie wydaje się być "dążeniem" śpeców od rządzenia.
2015-08-21 08:17:39 Autor: haha
---.g-net.pl
Przy okazji - co z odbudową Nowy Targ - Podczerwone - Sucha Hora?
2015-08-21 09:29:53 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wybitny ekspert kolejowy pan prezes J.Karnowski stwierdził : "budowa nowych linii kolejowych w Polsce jest nieopłacalna".
Czyżby narodził się jeszcze większy ekspert kolejowy w postaci pani premier ? I ,teraz już będzie opłacalna. No niech się w końcu między sobą dogadają, kto jest większym ekspertem kolejowym.

A ja stawiam dolary przeciw orzechom ,że po 2020 roku takie mrzonki kolejowe nawet przed wyborami już przestaną się pojawiać.
2015-08-21 10:18:54 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
"2015-08-21 06:25:04 Autor: K-65 ---.dynamic.gprs.plus.pl @Małopolanin
Ale takie są fakty. Pod Wawelem droga do Nowego Sącza PRZEZ podrzędne BRZESKO nikomu nie przeszkadza i jakoś nikt jej zajadle nie zwalcza, natomiast odbicie na południe w Tarnowie to już koniec świata, tragedia , Armagedon itd."

Odbicie na południe w Tarnowie powiadasz? Jazda przez Tarnów to 164 km, a nową linią będzie ok. 100 km - 40% krócej. To bardzo duże skrócenie, nawet Y w relacji Warszawa-Wrocław nie daje takiego zysku (trochę ponad 10% w stosunku do najkrótszej obecnie [ale nie najszybszej] trasy). Drogą przez Brzesko jest porównywalnie, tj. ok. 110 km, więc dlatego "nikomu nie przeszkadza". Zapomniałeś jeszcze napisać, że Austriacy dobrze wiedzieli co robią, planując trasę Kr-NS przez Tarnów. Ale chyba po tym, jak ostatnio przypomniałem ci, że koncepcja P-P to pomysł samych Austriaków, chyba przestaniesz na dobre używać tego "argumentu". Gdyby zrealizowano przedwojenne plany Austriaków dotyczące budowy P-P i polskie (z 20-lecia) dotyczące budowy Sieradz-Wieruszów, to dzisiaj nikt by się nie tworzył SW budowy KDP Y oraz linii P-P.

Powtarzasz się i jest to nudne. Myślisz, że zawsze masz rację, ale tak nie jest. W przypadku Wrocławia (proteza) czy CMK była ona po twojej stronie (bezdyskusyjnie). Tutaj bijesz pianę o nic. "Dla Tarnowa to istotnie być albo nie być jeżeli o bezpośrednie połączenia z Warszawą.". No i ile tych dziennych połączeń z Warszawą ma teraz Tarnów? Jedna TLK w sezonie codziennie, a poza sezonem jedna para w tygodniu. Nocna TLK jest jedna (codziennie), ale P-P nie wpłynie na pociągi nocne - one mogą sobie jechać zamiast 1:15 z Krakowa do Sącza jechać po staremu, czyli w okolicach 3 godzin (lub trochę krócej). Za rok, dwa wrócą połączenia dzienne z Przemyśla/Rzeszowa przez Tarnów i Kraków do Warszawy. I to jest główna oś, na której zyska Tarnów (w kontekście połączeń z Warszawą). Bez nowej linii Krynica/NS zostanie z jedną TLK do Krakowa i to w najlepszym wypadku codziennie (a nie tylko poza sezonem). Czas przejazdu wpływa na zainteresowanie pasażera ofertą. Jeżeli do NS dałoby się nawet wycisnąć 2:45, to nadal jest dłużej niż autobusem.

To nie jest połączenie dla Krakowa tylko dla Podhala i Sądecczcyzny. Krakowianie o nie nie walczą, żeby zniszczyć Tarnów, co starasz się tutaj ciągle imputować. Myślisz, że na kimś jeszcze robią wrażenie argumenty o orgazmie mikolstwa (tym razem w Limanowej)? Mnie się to już znudziło. Nie wnosisz niczego nowego do dyskusji.
2015-08-21 10:19:29 Autor: anty-aron
---.devs.futuro.pl
W odpowiedzi na post soad1:
"Dochodzę do wniosku, że w tym kraju wszyscy zgłupieli wyborczo. "Y" to bzdura nikomu nie potrzebna. Podłęże - Piekiełko za 9 mld. to ekonomiczny armagedon. Jedynie rozsądne wydanie pieniędzy dające nadzieję na zwrot poniesionych nakładów to linia Rzeszów - Tarnów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław - Zgorzelec. Powiedzą niektórzy, że linia jest. Otóż w XXI w. jazda w płaskim terenie z prędkością 35 km/h oznacza, śmierć takiej linii. Więc zanim szacowni politycy obiecają kolejne "Niderlandy" niech zdecydują, czy Górny Śląsk jest polski czy tylko trochę? Bo w dotychczasowych działaniach i wypowiedziach rządzących widać wyjątkową niechęć do udowodnienia mieszkańcom Konurbacji, że Polska ich uważa za Polaków."
chłopcze
zgoda co do pierwszej części Twojej wypowiedzi
ale dalej jest już gorzej
akurat często korzystam z części tej linii i po wielkiej modernie (mówię o odcinku krak-tar-rzesz)
pociąg krak-rzesz ma jechać 1godz 45 min (myśłę, że się chwalą najszybszym polączeniem) - czyli 10 minut krócej niż było tuż przed
mo(r)dernizacją
jaką Ci to da średnią ??? 80 na godzinę?? to tyż śmierć w XXI wieku - a jeśli nie śmierć to stan wegetatywny - bo przeca równolegle idzie A4
więc niewiele się zmieni. jedynie budowa nowych linii coś może poprawić w tym rejonie, linia piekielna narzuca się sama. owszem jest droga - wiec może po prostu nas na nią nie stać? niech ktoś tak t tym powie - "nie stać nas na kolej na pozioemie XXI wieku" - byłoby to uczciwe postawienie sprawy
o odcinku wrocek-zgorzelec to sprawdź sobie rozkład jazdy - na ZMODERNIZOWANYM - już odcinku, gdybyś nie wiedział. Tłok tam jak w kościele w południe w dzień powszedni
a hanysy sami niech sobie odpowiedzą "czy są z polski czy tylko trochę" - chwalą się setkami kilometrów ekspresówek które robią z nich szachownicę - no to może po co im kolej?? jedynie do kopalni - i to już na krótko, przecież węgiel jest passe...
2015-08-21 10:41:29 Autor: elfynatory
---.181.160.58
Cuda przedwyborcze. Kopacz jak zwykle obiecuje. Inaczej z Wasiak ta kobieta nie wie o czym mówi i powinna dawno być wywalona . Niezależnie ile to będzie kosztować, spłaci się w ciągu 10 lat. TO MA BYĆ. Nie lubię bardzo tej KOPACZ, ale od dzisiaj ma u mnie 5% sympatii.
2015-08-21 10:47:02 Autor: elfynatory
---.181.160.58
W odpowiedzi na post Nick:
"Potrzeba jest jednak 9 miliardów to dużo pieniędzy.

Jeszcze w zeszłym roku w okresie wakacyjnym z powodu budowy zbiornika Świnna Poręba nie było możliwości podróży koleją do Zakopanego. Przed tą inwestycją wyżej wymieniona linia powinna zostać wykonana.

Wyobraźcie sobie Szanowni Państwo, odcięcie Trójmiasta na wakacje od transportu kolejowego? :)

Aktualnie wraz z budową łącznicy w Suchej Beskidzkiej, łącznicy w Krakowie - czas przejazdu zmniejszy się o 30 minut.
Należy jeszcze wykonać łącznicę w Chabówce i czas przejazdu będzie wyglądał przyzwoicie - za o wiele mniejsze pieniądze!

Argument o szybkiej podróży do Nowego Sącza również mnie nie przekonuje. To miasto posiada 80 tysięcy mieszkańców. Dla przykładu Żywiec ma 35 tysięcy mieszkańców, tereny są równie piękne (a liczne góry są wyższe :) ) nie ma tam żadnego pociągu PKP InterCity, a jedyny pociąg międzywojewódzki InterRegio Giewont, zostaje zlikwidowany.

Skoro według osób decyzyjnych odnośnie naszej kolei, taki Żywiec nie ma potencjału, to ma potencjał Nowy Sącz?

Według mnie:
a) obecną linię do Nowego Sącza należy zmodernizować zwiększając na niej prędkość na tyle na ile pozwalają na to możliwości
b) zmodernizować ze zwiększeniem prędkości od Kalwarii Zebrzydowskiej do Zakopanego
c) dokonać rewitalizacji odcinka Sucha Beskidzka - Żywiec, bo przecież jest to tylko 35 km torów (koszt rewitalizacji całej trasy wynosi 40 milionów), został już wykonany nowy most do dworca w Suchej Beskidzkiej za 6 milionów zł, który może w ogóle nie spełniać swojej roli, bo przecież w niedługiej przyszłości pociągi nie będą nawet wjeżdżać na dworzec do Suchej Beskidzkiej - rewitalizacja tej linii pozwoli więc ukryć bezsensownie wydanie 6 milionów.

-> wyżej wymienione cele z pewnością kosztują jedynie część z tych 9 miliardów, mam nadzieję, że osoby decyzyjne wykażą się racjonalnością.

Życzę wszystkim miłego dnia! :)"
Wyobraźnia Pan NICKA jest taka sama jak WASIAK. To chyba jest syn lub córka. Za taki post Pan NICK powinien dostać 10 lat ciężkich robót przy nasypie kolejowym lub należy go zatrudnić do budowy linii Podłęże-Piekełko do kopania rowów.
2015-08-21 11:55:22 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A ile powstało w UE linii kolejowych konwencjonalnych nie High Speed w ostatnich 20 latach?
2015-08-21 13:16:42 Autor: Świetokrzyski vlak
---.181.133.2
[Admin:z moderowano]
2015-08-21 14:35:22 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Pani Kopacz niezwykle aktywnie "buduje" (i modernizuje!) linie kolejowe oraz drogi w całym kraju! "Kiełbasa wyborcza" tego rodzaju jest tak prostacka, że wręcz obrażliwa dla wyborców! Naprawdę rządzący uważają, że "ciemny lud to kupi"?!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5