NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Sławomir Nalewajka szefem Alstom w Polsce i regionie

| inf. pras 15.03.2021 2,6k

Sławomir Nalewajka szefem Alstom w Polsce i regionie
fot. Alstom
Alstom powołał Sławomira Nalewajkę na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich. W nowej roli Sławomir Nalewajka będzie odpowiedzialny za utrzymywanie relacji z władzami lokalnymi i klientami, rozwój sprzedaży, strategię rynkową, zarządzanie działalnością zakładów produkcyjnych Alstom oraz za zapewnienie realizacji projektów na najwyższym poziomie - podał koncern.
Jak czytamy, nominacja ma na celu "dalsze wzmacnianie pozycji firmy w Europie Środkowej i Wschodniej oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej w tym strategicznym dla grupy Alstom regionie". - Polska jest nie tylko jednym z priorytetowych rynków Grupy, ale także kluczowym krajem w całym klastrze Europy Środkowej i Wschodniej. Skupiamy się na rozwoju polskich zakładów i zwiększaniu naszej obecności oraz silnej pozycji na tym rynku. Sławomir wnosi do naszych struktur wszechstronne lokalne i międzynarodowe doświadczenie. Jestem przekonany, że jego wysokie kwalifikacje i sprawdzone umiejętności pozwolą mu skutecznie prowadzić nasz biznes w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich oraz przyczynią się do wielu sukcesów firmy w przyszłości - powiedział Antonio Moreno, Dyrektor Zarządzający CEE w Alstom cytowany w komunikacie.

37 lat doświadczenia w branży

W 2018 roku Sławomir Nalewajka został szefem Ekosystemu Polska w Bombardierze i pełnił tę funkcję aż do momentu przejęcia Bombardier Transportation przez Alstom w styczniu 2021 roku. Sławomir Nalewajka ma ponad 37-letnie doświadczenie w branży kolejowej. W Bombardier Transportation realizował szereg przełomowych projektów, w tym adaptację nowego komputerowego systemu sterowania ruchem kolejowym (EBI Lock) na potrzeby polskiego rynku. W 1999 roku został prezesem spółki Bombardier Transportation (Rail Engineering) Polska sp. z o.o. w Warszawie, a od 2003 roku pełni także funkcję prezesa Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. w Katowicach. 

W 2012 roku Sławomir Nalewajka został uhonorowany Złotym Krzyżem Zasługi, wcześniej w 2009 roku otrzymał także tytuł Menedżera Roku od stowarzyszenia Railway Business Forum. Z wykształcenia jest inżynierem z tytułem magistra w zakresie metrologii elektrycznej w dziedzinie zabezpieczenia ruchu kolejowego, ukończył także studia podyplomowe w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim.

- Jestem niezmiernie dumny, że moje dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenie w branży kolejowej zostały docenione przez kadrę zarządzającą Alstom - nowego, światowego lidera branży kolejowej. Jestem przekonany, że dzięki naszemu zespołowi profesjonalistów i naszej myśli technicznej potencjał rynkowy firmy będzie nadal rósł w siłę, aby w pełni sprostać wymaganiom szybko zmieniającego się rynku - powiedział Sławomir Nalewajka, nowy Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich.

Po połączeniu ponad 4000 pracowników

Jak podkreśla Alstom, Polska, Ukraina i Kraje Bałtyckie należą do klastra Europy Środkowej i Wschodniej (CEE) grupy Alstom, a Polska jest nie tylko największym ośrodkiem produkcyjnym w regionie, ale także centrum biznesowo-handlowym, w którym mieści się siedziba główna Alstom na kraje CEE. Alstom w Polsce zatrudnia ponad 4000 osób: w zakładzie produkcji taboru kolejowego Alstom Konstal w Katowicach, zakładzie produkcji taboru kolejowego we Wrocławiu, zakładzie specjalizującym się w systemach sterowania ruchem kolejowym w Katowicach, a także w zakładzie serwisowym w Łodzi, w placówkach serwisowych w Warszawie i Toruniu, w zakładzie produkcji wózków w Piasecznie oraz w biurze projektowym systemów sterowania ruchem kolejowym w Warszawie.

Alstom podkreśla, że w Polsce jest największym międzynarodowym inwestorem i głównym eksporterem w branży kolejowej. Zakres działalności firmy obejmuje kompleksowe portfolio produktów i usług: od produkcji kompletnych pociągów pasażerskich i nadwozi lokomotyw, regionalnych pociągów pasażerskich oraz pociągów dużych prędkości, przez produkcję i montaż wózków, projektowanie i produkcję rozwiązań z zakresu sterowania ruchem kolejowym, produkcję wyposażenia elektrycznego, aż po usługi serwisu i utrzymania pojazdów szynowych oraz systemów sterowania ruchem kolejowym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45814)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45814)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5