Alstom powołał Sławomira Nalewajkę na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich. W nowej roli Sławomir Nalewajka będzie odpowiedzialny za utrzymywanie relacji z władzami lokalnymi i klientami, rozwój sprzedaży, strategię rynkową, zarządzanie działalnością zakładów produkcyjnych Alstom oraz za zapewnienie realizacji projektów na najwyższym poziomie - podał koncern.
Jak czytamy, nominacja ma na celu "dalsze wzmacnianie pozycji firmy w Europie Środkowej i Wschodniej oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej w tym strategicznym dla grupy Alstom regionie". - Polska jest nie tylko jednym z priorytetowych rynków Grupy, ale także kluczowym krajem w całym klastrze Europy Środkowej i Wschodniej. Skupiamy się na rozwoju polskich zakładów i zwiększaniu naszej obecności oraz silnej pozycji na tym rynku. Sławomir wnosi do naszych struktur wszechstronne lokalne i międzynarodowe doświadczenie. Jestem przekonany, że jego wysokie kwalifikacje i sprawdzone umiejętności pozwolą mu skutecznie prowadzić nasz biznes w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich oraz przyczynią się do wielu sukcesów firmy w przyszłości - powiedział Antonio Moreno, Dyrektor Zarządzający CEE w Alstom cytowany w komunikacie.
37 lat doświadczenia w branży
W 2018 roku Sławomir Nalewajka
został szefem Ekosystemu Polska w Bombardierze i pełnił tę funkcję aż do momentu
przejęcia Bombardier Transportation przez Alstom w styczniu 2021 roku. Sławomir Nalewajka ma ponad 37-letnie doświadczenie w branży kolejowej. W Bombardier Transportation realizował szereg przełomowych projektów, w tym adaptację nowego komputerowego systemu sterowania ruchem kolejowym (EBI Lock) na potrzeby polskiego rynku. W 1999 roku został prezesem spółki Bombardier Transportation (Rail Engineering) Polska sp. z o.o. w Warszawie, a od 2003 roku pełni także funkcję prezesa Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. w Katowicach.
W 2012 roku Sławomir Nalewajka został uhonorowany Złotym Krzyżem Zasługi, wcześniej w 2009 roku otrzymał także tytuł Menedżera Roku od stowarzyszenia Railway Business Forum. Z wykształcenia jest inżynierem z tytułem magistra w zakresie metrologii elektrycznej w dziedzinie zabezpieczenia ruchu kolejowego, ukończył także studia podyplomowe w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
- Jestem niezmiernie dumny, że moje dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenie w branży kolejowej zostały docenione przez kadrę zarządzającą Alstom - nowego, światowego lidera branży kolejowej. Jestem przekonany, że dzięki naszemu zespołowi profesjonalistów i naszej myśli technicznej potencjał rynkowy firmy będzie nadal rósł w siłę, aby w pełni sprostać wymaganiom szybko zmieniającego się rynku - powiedział Sławomir Nalewajka, nowy Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich.
Po połączeniu ponad 4000 pracowników
Jak podkreśla Alstom, Polska, Ukraina i Kraje Bałtyckie należą do klastra Europy Środkowej i Wschodniej (CEE) grupy Alstom, a Polska jest nie tylko największym ośrodkiem produkcyjnym w regionie, ale także centrum biznesowo-handlowym, w którym mieści się siedziba główna Alstom na kraje CEE. Alstom w Polsce zatrudnia ponad 4000 osób: w zakładzie produkcji taboru kolejowego Alstom Konstal w Katowicach, zakładzie produkcji taboru kolejowego we Wrocławiu, zakładzie specjalizującym się w systemach sterowania ruchem kolejowym w Katowicach, a także w zakładzie serwisowym w Łodzi, w placówkach serwisowych w Warszawie i Toruniu, w zakładzie produkcji wózków w Piasecznie oraz w biurze projektowym systemów sterowania ruchem kolejowym w Warszawie.
Alstom podkreśla, że w Polsce jest największym międzynarodowym inwestorem i głównym eksporterem w branży kolejowej. Zakres działalności firmy obejmuje kompleksowe portfolio produktów i usług: od produkcji kompletnych pociągów pasażerskich i nadwozi lokomotyw, regionalnych pociągów pasażerskich oraz pociągów dużych prędkości, przez produkcję i montaż wózków, projektowanie i produkcję rozwiązań z zakresu sterowania ruchem kolejowym, produkcję wyposażenia elektrycznego, aż po usługi serwisu i utrzymania pojazdów szynowych oraz systemów sterowania ruchem kolejowym.