Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Śląskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
30-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na poziomie P4 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls produkcji Newagu w sile 6 sztuk. Wykonawca będzie miał aż 20 miesięcy na realizację zamówienia, choć kryteria oceny ofert w przetargu premiują podmioty, które zaproponują krótszy czas wykonania zadania.

Koleje Śląskie, samorządowy przewoźnik powstały w 2010 roku, przez historyczne zaszłości posiada wciąż najbardziej różnorodny park taborowy w Polsce wśród przewoźników kolejowych o porównywalnej skali działalności. Spółka wykorzystuje dziś nowoczesne jednostki elektryczne z rodziny Elf i Impuls (zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji, o różnej liczbie członów), czteroczłonowe Flirty pierwszej generacji oraz zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne serii 14WE, EN57KM, EN57AKŚ i EN71AKŚ. Do tego spółka dzierżawi także zmodernizowane jednostki elektryczne EN57AKM od Kolei Mazowieckich. W przeszłości bywało pod tym względem jeszcze “lepiej”, a na pewno ciekawie z perspektywy miłośników kolei… KŚ wykorzystują zarówno własne pojazdy, jak i użyczone przez swojego właściciela, czyli samorząd województwa śląskiego.

Do tej grupy zaliczyć należy m.in. trójczłonowe Impulsy pierwszej generacji, które zostały dostarczone w 2014 roku. W tym miejscu warto się zatrzymać i przypomnieć, że umowa na ich dostawę została zawarta z Newagiem przez kilka samorządów wojewódzkich działających w porozumieniu w ramach tzw. Południowej Grupy Zakupowej. Celem tego projektu taborowego była poprawa komfortu podróżowania w relacjach międzywojewódzkich, dlatego pociągi te charakteryzuje nieco wyższy poziom komfortu niż w przypadku pozostałych pojazdów eksploatowanych przez KŚ. Początkowo 3 pojazdy spośród 6 sztuk, które w ramach przedsięwzięcia zamówił Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, trafiły do ówczesnych Przewozów Regionalnych, zaś pozostałe – do KŚ.

Dziś część parku taborowego KŚ stanowią wszystkie pojazdy z tej serii. Po kilku latach od ostatniej naprawy rewizyjnej przyszedł czas na kolejną, dlatego samorządowy przewoźnik ogłosił pod koniec października przetarg na jej wykonanie. Stosowne ogłoszenie wpłynęło do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w dniu 29 października. Szacowany czas obowiązywania zamówienia określono na 20 miesięcy. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 70% punktów. Zamawiający uwzględnił również dwa kryteria pozacenowe w postaci terminu wykonania zadania oraz okresu gwarancji – ich waga wynosi odpowiednio 20% oraz 10%. Oferty w przetargu będzie można składać do 10 grudnia bieżącego roku do godziny 13:00. Ich otwarcie nastąpi godzinę później.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 29 września 2025

Województwo lubuskie przejmie zaplecze taborowe w Czerwieńsku?

Biznes

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 29 maja 2025

Koleje Dolnośląskie wykonały przegląd P4 Impulsa własnymi siłami

Tabor i technika

PGE Energetyka Kolejowa z nowymi uprawnieniami od UTK

Tabor i technika

PGE Energetyka Kolejowa z nowymi uprawnieniami od UTK

PGE Energetyka Kolejowa 15 maja 2024

Nowa baza PKP IC Przemyśl Bakończyce wciąż bez wykonawcy

Infrastruktura

Zobacz również:

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 29 września 2025

Województwo lubuskie przejmie zaplecze taborowe w Czerwieńsku?

Biznes

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 29 maja 2025

Koleje Dolnośląskie wykonały przegląd P4 Impulsa własnymi siłami

Tabor i technika

PGE Energetyka Kolejowa z nowymi uprawnieniami od UTK

Tabor i technika

PGE Energetyka Kolejowa z nowymi uprawnieniami od UTK

PGE Energetyka Kolejowa 15 maja 2024

Nowa baza PKP IC Przemyśl Bakończyce wciąż bez wykonawcy

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij