Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-05-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej
fot. Mef.ellingen (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Samorząd województwa lubuskiego ogłosił przetarg na wykonanie naprawy na poziomie P4-2 spalinowego zespołu trakcyjnego serii SA133, wykorzystywanego przez Polregio. To jeden z czterech pojazdów tego typu w regionie. Został on dostarczony w połowie 2007 roku. Planowane prace obejmują także wymianę foteli oraz montaż gniazdek elektrycznych.

Województwo lubuskie posiada obecnie 23 pojazdy szynowe, w tym 18 spalinowych zespołów trakcyjnych i autobusów szynowych. Ma tu miejsce istny galimatias – są to jednostki spalinowe aż 6 różnych serii. Należy jednocześnie zastrzec, że w dwóch przypadkach mówimy o pojazdach z tej samej rodziny. Dotyczy to autobusów szynowych SA105 i SA108 produkcji nieistniejących już ZNTK Poznań oraz spalinowych zespołów trakcyjnych SA133 i SA134, które produkowała Pesa Bydgoszcz. Oprócz nich samorząd wojewódzki posiada także jednostki SA139, czyli Linki, a także jeden egzemplarz SA137 produkcji Newagu.

Przez wiele lat trzon floty województwa lubuskiego stanowiły dwuczłonowe jednostki SA133 i SA134. Pierwsze spośród wyżej wymienionych dostarczono w latach 2006-2008, natomiast SA134 zostały dostarczone w roku 2011. Różnice pomiędzy obydwoma seriami są niewielkie i w zasadzie nieodczuwalne z perspektywy pasażerów – SA133 mają nieco mocniejsze silniki trakcyjne (2 x 382 kW w przypadku egzemplarzy w tym regionie, produkcja MAN) aniżeli nieco lżejsze SA134 (2 x 360 kW, produkcja MTU), w obydwu seriach zastosowano także inny rodzaj przekładni. W dniu 21 lipca do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wpłynęło ogłoszenie o przetargu na wykonanie naprawy jednego z SA133 województwa lubuskiego na poziomie P4-2.

Mowa o jednostce SA133-006, dostarczonej w 2007 roku. Zadanie powinno zostać zrealizowane w ciągu 90 dni, począwszy od daty zawarcia umowy. Oferty w przetargu będzie można składać do dnia 23 czerwca bieżącego roku do godziny 10:00, natomiast ich otwarcie nastąpi dwa kwadranse później. Głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu będzie można uzyskać maksymalnie 60% punktów. Zamawiający przewidział jedno kryterium pozacenowe w postaci okresu udzielonej gwarancji. Zakładany zakres prac jest nieco większy niż typowy dla zwykłych napraw na poziomie P4, określanych w przeszłości mianem napraw rewizyjnych.

Jak czytamy w opisie przedmiotu zamówienia, wykonawca będzie musiał zrealizować również prace dodatkowe i modernizacyjne w celu “poprawy warunków eksploatacji”. Wśród nich wskazuje m.in. na montaż tempomatu oraz luków rewizyjnych (w poszyciu panelu sufitowego do uzupełniania płynu układu ogrzewania oraz w podwoziu do swobodnego demontażu jednego z zaworów), dodatkowe wygłuszenie pracy osuszaczy powietrza, zabudowę nowych, ergonomicznych foteli dla pasażerów i gniazdek elektrycznych, a także modyfikacja lub wymiana systemu monitoringu wizyjnego.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie wykonały przegląd P4 Impulsa własnymi siłami

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie wykonały przegląd P4 Impulsa własnymi siłami

Mikołaj Kobryński 22 stycznia 2025

PGE Energetyka Kolejowa z nowymi uprawnieniami od UTK

Tabor i technika

PGE Energetyka Kolejowa z nowymi uprawnieniami od UTK

PGE Energetyka Kolejowa 15 maja 2024

Nowa baza PKP IC Przemyśl Bakończyce wciąż bez wykonawcy

Infrastruktura

Konsorcjum Seluch Polska i CSI Invest utrzyma lubuskie pojazdy szynowe

Tabor i technika

Konsorcjum Seluch Polska i CSI Invest utrzyma lubuskie pojazdy szynowe

informacja prasowa CSI Invest 28 kwietnia 2022

Doświadczenia ze Skandynawii w zimowym utrzymaniu taboru

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie wykonały przegląd P4 Impulsa własnymi siłami

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie wykonały przegląd P4 Impulsa własnymi siłami

Mikołaj Kobryński 22 stycznia 2025

PGE Energetyka Kolejowa z nowymi uprawnieniami od UTK

Tabor i technika

PGE Energetyka Kolejowa z nowymi uprawnieniami od UTK

PGE Energetyka Kolejowa 15 maja 2024

Nowa baza PKP IC Przemyśl Bakończyce wciąż bez wykonawcy

Infrastruktura

Konsorcjum Seluch Polska i CSI Invest utrzyma lubuskie pojazdy szynowe

Tabor i technika

Konsorcjum Seluch Polska i CSI Invest utrzyma lubuskie pojazdy szynowe

informacja prasowa CSI Invest 28 kwietnia 2022

Doświadczenia ze Skandynawii w zimowym utrzymaniu taboru

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5