fot. Mef.ellingen (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Samorząd województwa lubuskiego ogłosił przetarg na wykonanie naprawy na poziomie P4-2 spalinowego zespołu trakcyjnego serii SA133, wykorzystywanego przez Polregio. To jeden z czterech pojazdów tego typu w regionie. Został on dostarczony w połowie 2007 roku. Planowane prace obejmują także wymianę foteli oraz montaż gniazdek elektrycznych.
Województwo lubuskie posiada obecnie 23 pojazdy szynowe, w tym 18 spalinowych zespołów trakcyjnych i autobusów szynowych. Ma tu miejsce istny galimatias – są to jednostki spalinowe aż 6 różnych serii. Należy jednocześnie zastrzec, że w dwóch przypadkach mówimy o pojazdach z tej samej rodziny. Dotyczy to autobusów szynowych SA105 i SA108 produkcji nieistniejących już ZNTK Poznań oraz spalinowych zespołów trakcyjnych SA133 i SA134, które produkowała Pesa Bydgoszcz. Oprócz nich samorząd wojewódzki posiada także jednostki SA139, czyli Linki, a także jeden egzemplarz SA137 produkcji Newagu.
Przez wiele lat trzon floty województwa lubuskiego stanowiły dwuczłonowe jednostki SA133 i SA134. Pierwsze spośród wyżej wymienionych dostarczono w latach 2006-2008, natomiast SA134 zostały dostarczone w roku 2011. Różnice pomiędzy obydwoma seriami są niewielkie i w zasadzie nieodczuwalne z perspektywy pasażerów – SA133 mają nieco mocniejsze silniki trakcyjne (2 x 382 kW w przypadku egzemplarzy w tym regionie, produkcja MAN) aniżeli nieco lżejsze SA134 (2 x 360 kW, produkcja MTU), w obydwu seriach zastosowano także inny rodzaj przekładni. W dniu 21 lipca do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wpłynęło ogłoszenie o przetargu na wykonanie naprawy jednego z SA133 województwa lubuskiego na poziomie P4-2.
Mowa o jednostce SA133-006, dostarczonej w 2007 roku. Zadanie powinno zostać zrealizowane w ciągu 90 dni, począwszy od daty zawarcia umowy. Oferty w przetargu będzie można składać do dnia 23 czerwca bieżącego roku do godziny 10:00, natomiast ich otwarcie nastąpi dwa kwadranse później. Głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu będzie można uzyskać maksymalnie 60% punktów. Zamawiający przewidział jedno kryterium pozacenowe w postaci okresu udzielonej gwarancji. Zakładany zakres prac jest nieco większy niż typowy dla zwykłych napraw na poziomie P4, określanych w przeszłości mianem napraw rewizyjnych.
Jak czytamy w opisie przedmiotu zamówienia, wykonawca będzie musiał zrealizować również prace dodatkowe i modernizacyjne w celu “poprawy warunków eksploatacji”. Wśród nich wskazuje m.in. na montaż tempomatu oraz luków rewizyjnych (w poszyciu panelu sufitowego do uzupełniania płynu układu ogrzewania oraz w podwoziu do swobodnego demontażu jednego z zaworów), dodatkowe wygłuszenie pracy osuszaczy powietrza, zabudowę nowych, ergonomicznych foteli dla pasażerów i gniazdek elektrycznych, a także modyfikacja lub wymiana systemu monitoringu wizyjnego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.