Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Małopolskie szukają wykonawcy naprawy głównej Acatusów II

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
05-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Małopolskie szukają wykonawcy naprawy głównej Acatusów II
fot. Andrzej Otrębski (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Cała seria elektrycznych zespołów trakcyjnych Acatus II produkcji Pesy Bydgoszcz, licząca zaledwie 5 egzemplarzy, wkrótce przejdzie naprawę główną. Przetarg na jej wykonanie ogłosiły Koleje Małopolskie, które od 2018 roku są właścicielem wszystkich pojazdów, stanowiących pierwszą odsłonę budżetowej wersję Elfów.

W styczniu 2010 roku Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego po raz pierwszy w historii zakupił nowe elektryczne zespoły trakcyjne – czteroczłonowe Acatusy II produkcji Pesy Bydgoszcz, będące budżetowym wariantem Elfa. Zamówienie objęło dostawę 5 sztuk pojazdów, które od Elfów od kilku szczegółów konstrukcyjnych odróżnia także zupełnie inny wygląd ściany czołowej. Ich eksploatacja w pierwszych latach ujawniła problemy w postaci zbyt szybkiego zużycia zestawów kołowych. W 2021 roku wszystkie Acatusy II, będące od 2018 roku własnością samorządowego przewoźnika Koleje Małopolskie, przeszły naprawę okresową na poziomie P4 z modernizacją w ZNTK Mińsk Mazowiecki (obecnie Pesa Mińsk Mazowiecki). 

Po kilkunastu latach od dostarczenia pojazdów przyszedł czas na naprawę główną całej serii. Koleje Małopolskie w dniu 1 grudnia ogłosiły przetarg na jej wykonanie. Do składania ofert zaproszone zostały podmioty, które wykonały nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed terminem składania ofert naprawę okresową na poziomie P4 lub P5 co najmniej trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych, złożonych z co najmniej czterech członów, o ile były to pojazdy typu 22WE, 27WE lub 32WE. Szacowany okres obowiązywania zamówienia został określony na 28 miesięcy. Oferty w przetargu będzie można składać do dnia 9 stycznia 2026 roku do godziny 12:00. Ich otwarcie powinno nastąpić dwa kwadranse później. Jedynym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena.

W przetargu przewidziano również prawo opcji, które dotyczy wykonania prac dodatkowych. Wśród nich zamawiający wymienia aż 36 różnych zadań, które w większości nie będą jakkolwiek wpływać na standard podróżowania. W przypadku hipotetycznego skorzystania przez zamawiającego z możliwości zamówienia wszystkich 36 prac opcjonalnych z perspektywy pasażera zmienią się jedynie fotele i oświetlenie wnętrza pojazdów – fotele zresztą nieznacznie, gdyż nie mówimy to o ich wymianie, lecz modyfikacji. Koleje Małopolskie wymagają zapewnienia 72-miesięcznej gwarancji na każdy pojazd, począwszy od dnia przekazania przez wykonawcę po zrealizowaniu naprawy głównej. Przekazanie pierwszego pojazdu wykonawcy powinno nastąpić nie później niż w ciągu 120 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PTS wykona naprawę P4 małopolskich Acatusów Plus

Tabor i technika

PTS wykona naprawę P4 małopolskich Acatusów Plus

Mikołaj Kobryński 02 grudnia 2025

Śląskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

Śląskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 30 października 2025

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 29 września 2025

Województwo lubuskie przejmie zaplecze taborowe w Czerwieńsku?

Biznes

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 29 maja 2025

Koleje Dolnośląskie wykonały przegląd P4 Impulsa własnymi siłami

Tabor i technika

Zobacz również:

PTS wykona naprawę P4 małopolskich Acatusów Plus

Tabor i technika

PTS wykona naprawę P4 małopolskich Acatusów Plus

Mikołaj Kobryński 02 grudnia 2025

Śląskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

Śląskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 30 października 2025

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 29 września 2025

Województwo lubuskie przejmie zaplecze taborowe w Czerwieńsku?

Biznes

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

SA133 województwa lubuskiego do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 29 maja 2025

Koleje Dolnośląskie wykonały przegląd P4 Impulsa własnymi siłami

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij