Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Skończy się jazda na sygnał zastępczy w Lublińcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
31-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Skończy się jazda na sygnał zastępczy w Lublińcu
Fot. Dominik Wójcik
Krakowskie Zakłady Automatyki wygrały postępowanie PKP PLK na modernizację urządzeń sterowania ruchem na stacji Lubliniec. Warta prawie 10 milionów złotych inwestycja ma zakończyć używanie sygnałów zastępczych i rozkazów pisemnych na coraz bardziej ruchliwej stacji.

Jak informuje "Rynek Kolejowy" Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, projekt "Modernizacja urządzeń SRK na stacji Lubliniec” będzie polegał na zabudowie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na nastawni LcA w stacji Lubliniec oraz wprowadzeniu systemu kontroli zajętości torów i rozjazdów w obrębie stacji. – Celem zadania jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez likwidację jazd pociągowych na sygnały zastępcze i rozkazy pisemne – mówi Karniewski.

Dotychczas w stacji Lubliniec ze względu na duże obciążenie pociągami pasażerskimi (84 pociągi w dobie) część pociągów jest przyjmowana i odprawiana z używaniem sygnałów zastępczych oraz wydawaniem rozkazów pisemnych. Dotyczy to również pociągów towarowych. – Po modernizacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wszystkie przebiegi pociągów w stacji Lubliniec będą odbywały się bez używania sygnałów zastępczych oraz rozkazów pisemnych, co znacznie ułatwi pracę dyżurnego ruchu i podniesie bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego w obrębie stacji – zapewnia przedstawiciel inwestora.

Do wykonania projektu oraz robót został już wybrany wykonawca. Będą to Krakowskie Zakłady Automatyki, które pokonały pięciu konkurentów najniższą ceną – 7 250 850 złotych. Było to jedyne kryterium wyboru wykonawcy.

PKP Polskie Linie Kolejowe planują zakończenie prac już w grudniu tego roku. Co istotne dla pasażerów, nie przewiduje się większych utrudnień w prowadzeniu ruchu kolejowego przez stację Lubliniec podczas realizacji inwestycji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Pasażer

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Kwarciak: Nie można szukać oszczędności w srk

Tabor i technika

Kwarciak: Dlaczego nie ma zaliczek?

Biznes

Kwarciak: Dlaczego nie ma zaliczek?

mg, Rynek Kolejowy 21 czerwca 2012

Zobacz również:

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Pasażer

Wrocław: Trzy tygodnie bez Pendolino

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Kwarciak: Nie można szukać oszczędności w srk

Tabor i technika

Kwarciak: Dlaczego nie ma zaliczek?

Biznes

Kwarciak: Dlaczego nie ma zaliczek?

mg, Rynek Kolejowy 21 czerwca 2012

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij