Sieradzkie MPK radykalnie ograniczyło częstotliwość linii R mającej dowozić na kursy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Połączenie nie funkcjonuje już wieczorami ani w weekendy. – Podróżni nie byli zainteresowani wspólną ofertą – argumentuje przewoźnik.
Sieradzka linia autobusowa R została uruchomiona w czerwcu zeszłego roku. Pierwszy dzień jej kursów zbiegał się z inauguracją działalności spółki Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Miejskie połączenie miało uzupełniać ofertę wojewódzkiego przewoźnika i zapewniać dojazd na pociągi ŁKA oraz dogodny powrót z dworca.
W kwietniu przewoźnik radykalnie ograniczył kursowanie skorelowanego z koleją połączenia. Dziś funkcjonuje ono tylko od siódmej rano do szesnastej w dni robocze. W weekendy nie są wykonywane żadne kursy. – Mimo zsynchronizowania rozkładu jazdy linii R z rozkładem ŁKA zainteresowanie pasażerów było prawie żadne, co wynika z ilości sprzedawanych biletów i wyników badania frekwencji – mówi Sławomir Nogala, kierownik działu eksploatacji MPK Sieradz. – Ten czynnik zadecydował o ograniczeniu ilości kursów na linii R. Kolejnym argumentem było to, że koszty funkcjonowania tej linii to 250 tys zł. rocznie, na co magistrat bez efektu odpowiedniej frekwencji nie może sobie pozwolić – tłumaczy.
„Erce” nie pomogła nawet specjalna taryfa – bilet normalny na przejazd tą linią był przeszło dwukrotnie tańszy niż innymi trasami i kosztował jedynie złotówkę. Ostatecznie przewoźnik się z tego wycofał. Sukcesem nie zakończył się także drugi element integracji sieradzkiego transportu zbiorowego z ŁKA – wspólny bilet kolejowo-autobusowy.
Więcej na portalu Transport-kolejowy.pl
2015-05-12 11:01:22 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia Efekt S8.
2015-05-12 12:26:11 Autor: Driver
---.centertel.pl
Widać na tym przykładzie platformiane pomysły władzy. Bo kto będzie z wiochy Sieradz do wiochy Łódź jeździł pociągiem? Kto pytam. Tworzenie spółeczek kolejowych to nadal domena obozu władzy po to aby kolesiom dać stołki, a nie po to by cokolwiek usprawnić.
2015-05-12 12:41:10 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post Driver:
"Widać na tym przykładzie platformiane pomysły władzy. Bo kto będzie z wiochy Sieradz do wiochy Łódź jeździł pociągiem? Kto pytam. Tworzenie spółeczek kolejowych to nadal domena obozu władzy po to aby kolesiom dać stołki, a nie po to by cokolwiek usprawnić."
To nie jest nawet kwestia osobnych spółek! Samochodem po S8 jest dwukrotnie szybciej, niż pociągiem. 30-40 minut i w centrum Łodzi... Pociąg turla się ponad 1h i wysiadasz na zachodnich obrzeżach Łodzi, gdzie dostanie się do centrum z powodu przebudowy trasy W-Z zabiera kolejne dziesiątki minut...
2015-05-12 14:13:54 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Już kiedyś wspomniałem że centra przesiadkowe w miastach poniżej (powiedzmy) pół milionowych nie mają sensu. Po prostu stajemy się coraz bardziej 'wygodniccy'.
Ludzie (pasażerowie) będą się tam przesiadać, gdzie zostanie to w sposób sztuczny wymuszony, gdzie jest duży potok pasażerski, a utrudniony dojazd samochodem.
Podobna sytuacja jest w rejonie Wieliczki k/Krakowa, jeszcze na dobre nie ruszyła małopolska SKA, a już nieco obcięto kursy linii dowozowych z wiosek koło Wieliczki do SKA, obsługiwanych midi - busami. Jeśli coś takiego ma funkcjonować , to może te linie dowozowe powinny być w ramach biletu kolejowego, żeby nie trzeba było dodatkowo płacić za bus. Oczywiście ten ogumiony pojazd powinien zabierać pasażerów od/do pociągu 'drzwi w drzwi', czyli natychmiast. I może wtedy ewentualnie...ma to sens.
A jak słyszę o budowie cudownego "centrum przesiadkowego" w małej miejscowości, i jeszcze dofinansowanej z UE, to mnie zżyma, dostaję gęsiej skórki, to już nie te czasy, że tłumy roboli, przesiadają się z autobusu na pociąg (i odwrotnie). Jedynie P&R ma jeszcze jakiś tam sens, przy dworcu/przystanku kolejowym.
2015-05-12 14:53:16 Autor: criss
---.46.186.19
wszelkie wspieranie dojazdów do Łodzi z lądowaniem na dworcu kaliskim jest stratą pieniędzy i czasu. przynajmniej do zakończenia przebudowy: ulic w centrum i całego układu komunikacji miejskiej..... ludzie z Urzędu Marszałkowskiego powinni o tym wieddzieć, wszak otoczeni są szańcami wykopów trasy W-Z!
a czy model: dojazd pociągiem ma sens? pewnie tak, bo wNiemczech czy Włoszech takie rzeczy funkcjonują, więc czemu u nas miałoby być inaczej? co prawda ich koleje jednak się różnią od naszych, ale może i u nas się poprawi:)
2015-05-12 15:16:36 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post criss:
"wszelkie wspieranie dojazdów do Łodzi z lądowaniem na dworcu kaliskim jest stratą pieniędzy i czasu. przynajmniej do zakończenia przebudowy: ulic w centrum i całego układu komunikacji miejskiej..... ludzie z Urzędu Marszałkowskiego powinni o tym wieddzieć, wszak otoczeni są szańcami wykopów trasy W-Z!
a czy model: dojazd pociągiem ma sens? pewnie tak, bo wNiemczech czy Włoszech takie rzeczy funkcjonują, więc czemu u nas miałoby być inaczej? co prawda ich koleje jednak się różnią od naszych, ale może i u nas się poprawi:)"
Trzy kluczowe inwestycje potrzebne do zrealizowania, to.
1. Skończyć W-Z. (2015)
2. Zrewitalizować Łódź - Zduńska Wola, w efekcie skrócić czas przejazdu Łódź - Sieradz do ~ -30-40 minut. (2017)
3. Wybudować tunel średnicowy i wszystkie kursy skierować do położonego w centrum węzła przesiadkowego Łódź Fabryczna. (2020)
2015-05-12 16:23:49 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
ŁKA powinna wzorować się na Kolejach Mazowieckich i zachęcać ludzi do BEZPŁATNEGO przewożenia roweru na zasadach:
z domu na stacje rowerem, potem pociąg potem od stacji Kaliskiej do pracy znów rowerem (w tej chwili jedyny sensowny środek transportu w Łodzi)
Mało kto pomyśli o takiej możliwości więc warto byłoby ją reklamować w takich miasteczkach satelickich!
2015-05-12 17:15:29 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post miś uszatek:
"ŁKA powinna wzorować się na Kolejach Mazowieckich i zachęcać ludzi do BEZPŁATNEGO przewożenia roweru na zasadach:
z domu na stacje rowerem, potem pociąg potem od stacji Kaliskiej do pracy znów rowerem (w tej chwili jedyny sensowny środek transportu w Łodzi)
Mało kto pomyśli o takiej możliwości więc warto byłoby ją reklamować w takich miasteczkach satelickich!"
Przewóz roweru w ŁKA jest bezpłatny.
2015-05-12 18:51:48 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Bozia
Primo. Sorry za wcześniejszy post o Łodzi i tanim winie.
Secundo. Sens ma nie tylko przejazd pod centrum na nowy Dworzec Fabryczny, ale dodatkowo relacje bezpośrednie Koluszki-Widzew-Fabryczna-Kaliska-Zduńska-Sieradz. Albo nawet i z Tomaszowa do Sieradza, ewentualnie wersje wariantowe w stylu Tomaszów-Sieradz uzupełniane co jakiś czas przez Koluszki-Zduńska Wola i np. Widzew-Zduńska/Łask. Osobno oczywiście ciąg kutnowski, czy to w relacjach do Koluszek/Tomaszowa, czy Zduńskiej/Sieradza, czy skrócone do Łodzi. Generalnie coś na kształt typowych SKMek, gdzie relację podstawową co jakiś czas uzupełniają relacje wariantowe w różnych wersjach.
2015-05-12 18:59:55 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Bozia
W ruchu aglomeracyjnym (a ŁKA wszak do takiego aspiruje) - co by ten był konkurencyjny dla transportu drogowego (czy to prywatnych samochodów, czy autobusów/busów) - liczą się trzy rzeczy: częstotliwość, czas przejazdu, cena. Właśnie w tej kolejności. Jeżeli będą 3 kursy na dzień, do tego jadące w niepasujących komukolwiek godzinach, a ponadto wlokące się ze średnią prędkością w okolicach 30 km/h, to nawet przy biletach za 1 zł będą pustawe (o ile nie puste).
2015-05-15 11:21:07 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Bozia
Primo. Sorry za wcześniejszy post o Łodzi i tanim winie.
Secundo. Sens ma nie tylko przejazd pod centrum na nowy Dworzec Fabryczny, ale dodatkowo relacje bezpośrednie Koluszki-Widzew-Fabryczna-Kaliska-Zduńska-Sieradz. Albo nawet i z Tomaszowa do Sieradza, ewentualnie wersje wariantowe w stylu Tomaszów-Sieradz uzupełniane co jakiś czas przez Koluszki-Zduńska Wola i np. Widzew-Zduńska/Łask. Osobno oczywiście ciąg kutnowski, czy to w relacjach do Koluszek/Tomaszowa, czy Zduńskiej/Sieradza, czy skrócone do Łodzi. Generalnie coś na kształt typowych SKMek, gdzie relację podstawową co jakiś czas uzupełniają relacje wariantowe w różnych wersjach."
Jest plan aby w Łodzi połączenia się krzyżowały, jak Sieradz - Koluszki/Skierniewice z Kutno/Łowicz - Tomaszów Mazowiecki/Piotrków Trybunalski.
2015-05-15 11:23:24 Autor: Bozia
---.as13285.net
Bozia W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Bozia
W ruchu aglomeracyjnym (a ŁKA wszak do takiego aspiruje) - co by ten był konkurencyjny dla transportu drogowego (czy to prywatnych samochodów, czy autobusów/busów) - liczą się trzy rzeczy: częstotliwość, czas przejazdu, cena. Właśnie w tej kolejności. Jeżeli będą 3 kursy na dzień, do tego jadące w niepasujących komukolwiek godzinach, a ponadto wlokące się ze średnią prędkością w okolicach 30 km/h, to nawet przy biletach za 1 zł będą pustawe (o ile nie puste)."
Przed wszystkim częstotliwość. Ja dziś nie wymagam cudów, przy 200 jednostkach, które mają obsłużyć ruch po województwie (Łódź - Sieradz/Łowicz/Kutno), oraz ruch wewnątrz miejsi w Łodzi i aglomeracji jak Łódź Widzew - Zgierz przez Stoki, czy Zgierz - Łódź Widzew przez Żabiniec, Kaliski, Chojny.
2015-05-30 21:33:16 Autor: Igor
---.sieradz.vectranet.pl
Linia R od 1 czerwca będzie zlikwidowana!