NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Siemens wprowadzi system ETCS w Norwegii

| inf. prasowa Siemens 06.04.2018 32

Siemens wprowadzi system ETCS w Norwegii
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Siemens wyposaży całą sieć kolejową na terytorium Norwegii w system ETCS poziomu 2. Inwestycja zostanie zrealizowana z wykorzystaniem technologii Trainguard, urządzeń Simis i systemów bezpieczeństwa Sinet.
Zamówienie zostało złożone przez spółkę Skarbu Państwa Bane NOR SF, odpowiadającą za utrzymanie, obsługę i rozwój norweskiej infrastruktury kolejowej. Nowy cyfrowy system sygnalizacyjny usprawni bezpieczeństwo, zwiększy punktualność pociągów oraz wydajność połączeń kolejowych. Planuje się, że projekt zostanie ukończony w 2034 r. W ramach kontraktu Siemens będzie świadczył usługi związane z instalacją wartą około 800 milionów euro przez kolejne 25 lat.

– Kontrakt oznacza początek modernizacji sieci kolejowej w Norwegii na długości 4200 kilometrów torów. Tworzymy kolej przyszłości i jesteśmy przekonani, że spółka Siemens znacząco przyczyni się do tego – powiedział Sverre Kjenne, wicedyrektor wykonawczy w Bane NOR.

– Siemens zmodernizuje sieć kolejową w Norwegii i wprowadzi w pełni cyfrowy system oparty na komunikacji między adresami IP. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskamy oszczędności w sprzęcie, zmaksymalizujemy wydajność i zgromadzimy dane potrzebne do wprowadzenia programu prewencyjnych napraw sieci. Docelowo pasażerowie będą mogli korzystać z wydajniejszego, punktualniejszego i bardziej niezawodnego transportu kolejowego. Cały system będzie sterowany z centrali w Oslo. Kontrakt to nie tylko największe pojedyncze zamówienie złożone w spółce Siemens w Norwegii, lecz również największe zlecenie dotyczące infrastruktury kolejowe w całej historii Siemensa – powiedział Michael Peter, prezes branży Mobility w Siemens AG.

2 mld euro na cyfryzację i automatyzację kolei

Inwestycja w system ETCS to ważny moment w procesie modernizacji kolei w Norwegii. Spółka Bane NOR zainwestuje ponad dwa miliardy euro w proces cyfryzacji i automatyzacji swojej sieci kolejowej w okresie 10 lat.

Wdrożenie systemu ma związek z wprowadzaniem na terenie Europy jednego spójnego systemu ERTMS, który wyprze ponad różnych 20 systemów obecnie stosowanych na kolei. Dzięki standaryzacji możliwe będzie obsługiwanie połączeń międzynarodowych w całej Europie. Na przykład pociąg towarowy może przejechać całą trasę z Włoch do Norwegii bez potrzeby zmiany lokomotyw czy innych czynności obsługowych na granicach. Dzięki takiemu systemowi transport towarów oraz ruch pasażerski będzie szybszy i tańszy niż obecnie.

Pierwszy odcinek z ETCS/ERTMS już w 2022 roku

W ramach norweskiego kontraktu zostanie wprowadzony kompletny system sygnalizacyjny, zwrotnice, systemy detekcji pociągu, przejazdy kolejowe oraz inna infrastruktura torowa. Wprowadzony zostanie także system bezpieczeństwa Sinet, oparty na standardowych systemach komunikacyjnych i działający z wykorzystaniem chmury obliczeniowej. System sterowany w Oslo będzie połączony z kabiną maszynisty pociągu, co wykluczy potrzebę budowy linii przesyłowych wzdłuż torowiska i poprawi wydajność całej inwestycji.

Wdrażanie nowego systemu będzie przeprowadzane podczas normalnej pracy linii. Pierwsza odcinek wyposażony w nowy system zostanie uruchomiony w 2022 r. na trasie Nordlandsbanen. Wprowadzenie systemu ETCS w rejonie Oslo odbędzie się 4 lata później. Ukończenie całego systemu kontroli pociągów jest planowane w 2034 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Norwegia (34)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Norwegia (34)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5