Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Vectrony PKP Cargo już po pierwszych naprawach rewizyjnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

W latach 2015-2022 PKP Cargo zakupiła łącznie 25 lokomotyw Vectron MS od Siemens Mobility. Po 8 latach użytkowania pierwszych lokomotyw, realizowane są naprawy okresowe P4 dla pierwszych 12 pojazdów. Dwie pierwsze lokomotywy wielosystemowe po tzw. rewizji zostały już przekazane do PKP Cargo i wróciły na szlak. Naprawy wykonuje polski oddział serwisowy Siemens Mobility.

Jak informuje Siemens Mobility, od 2009 oku jego zespół serwisowy realizuje działania utrzymaniowo-naprawcze dla lokomotyw Siemensa jeżdżących po polskich torach. Ponad 60 osobowy zespół działa w trzech lokalizacjach - Warszawie, Poznaniu oraz w Sosnowcu. Serwisuje zarówno pojazdy z rodziny Eurosprinter, a także najnowocześniejsze lokomotywy w Europie – Vectrony. Siemens Mobility to także pierwszy producent pojazdów kolejowych działający na polskim rynku z certyfikatem ECM w obszarze utrzymania lokomotyw.

Do tej pory zespół serwisowy Siemens Mobility realizował naprawę poziomu P4 dla lokomotyw U4 (Husarze – PKP Intercity) oraz F4 (PKP Cargo). Firma rozszerzyła umowę z PKP Cargo o realizację kompletnej rewizji pierwszych 12 lokomotyw Vectron MS, z których dwa pierwsze pojazdy zostały już oddane do klienta.

– Rewizję 12 lokomotyw dla PKP Cargo realizujemy lokalnie, w Warszawie, przy współpracy z centrum serwisowym i napraw lokomotyw Siemens w Monachium Allach. Naprawa poziomu P4 obejmuje między innymi przegląd rewizyjny wózków lokomotywy, układu hamulcowego, klimatyzacji, wentylatorów oraz systemów bezpieczeństwa. Większość prac, w tym m.in. naprawa poziomu P4 pantografów, wentylatorów, wyłączników szybkich i urządzeń klimatyzacji jest realizowana w Polsce. To pierwsza kompletna rewizja Vectronów MS w Polsce – mówi Aleksander Staniuk, kierownik zespołu serwisu polskiego Siemens Mobility cytowany w komunikacie.

Do tej pory Siemens Mobility sprzedał ponad 2400 lokomotyw z rodziny Vectron 97 klientom w 16 krajach. Lokomotywy Vectron są dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich (Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Niemcy, Węgry, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria).

Polscy operatorzy kolejowi i przewoźnicy zakupili już blisko 150 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Siemensa (Husarz, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej i Laude Smart Intermodal.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Biznes

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Jakub Madrjas 24 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Innowacje

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Siemens Mobility 23 kwietnia 2024

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Biznes

Nowy Miesięcznik "RK" już w Empikach!

Jakub Madrjas 24 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Innowacje

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Siemens Mobility 23 kwietnia 2024

Newag: Griffiny 200 dla PKP IC w Żmigrodzie. Ostatnie testy [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5