Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens Mobility przekazuje pierwszą lokomotywę Vectron MS spółce RTC S.p.A.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Siemens Mobility przekazuje pierwszą lokomotywę Vectron MS spółce RTC S.p.A.
fot. Siemens Mobility
Firma Siemens Mobility przekazała pierwszą lokomotywę Vectron MS spółce Rail Traction Company (RTC) S.p.A. podczas targów Transport&Logistics 2025 w Monachium. Lokomotywa Vectron MS, posiadająca homologacje wielosystemowe dla jedenastu krajów europejskich, umożliwia RTC S.p.A. efektywne i zrównoważone zarządzanie transgranicznym transportem kolejowym.

Dostawa obejmuje dwa oddzielne kontrakty na sześć najnowocześniejszych lokomotyw, z czego cztery jednostki Vectron MS trafią do RTC S.p.A., a dwie do partnera tej firmy, przedsiębiorstwa kolejowego InRail S.p.A. Umocni to pozycję obu firm jako kluczowych graczy na europejskim rynku usług transportu towarowego. W szczególności dostarczona dzisiaj lokomotywa będzie eksploatowana na korytarzu SCAN-MED przez przełęcz Brenner, jednym z najważniejszych europejskich szlaków transportu towarowego przez Alpy.

– Cieszymy się, że możemy wesprzeć RTC naszą najnowocześniejszą lokomotywą Vectron MS, która słynie z wszechstronności i wydajności w zaspokajaniu rosnących wymagań europejskiego transgranicznego transportu kolejowego towarów. Dzięki najnowocześniejszej technologii i sprawdzonej niezawodności lokomotywa Vectron MS zapewnia płynne przejścia między różnymi krajami, co czyni ją idealnym rozwiązaniem zarówno dla zrównoważonego transportu pasażerskiego, jak i towarowego – powiedział Karl Blaim, CFO Siemens Mobility.

– Inwestycja w te lokomotywy jest częścią długoterminowej wizji mającej na celu wzmocnienie interoperacyjności kolei i pokonanie barier infrastrukturalnych między krajami europejskimi. Możliwość eksploatacji tej samej lokomotywy w wielu krajach jest kluczowym krokiem w kierunku integracji europejskiego systemu kolejowego. W tym kontekście nasze zaangażowanie koncentruje się w szczególności na rozwoju ruchu kolejowego w regionie Morza Śródziemnego i korytarzu SCAN-MED, z tunelem bazowym Brenner jako strategicznym węzłem dla zrównoważonej mobilności przyszłości – stwierdził Martin Ausserdorfer, dyrektor generalny RTC S.p.A. i prezes InRail S.p.A.

Zamówione lokomotywy mają maksymalną moc 6,4 MW i osiągają prędkość maksymalną 160 km/h. Mogą być wykorzystywane do transgranicznego transportu towarowego, a także do szybkiego transportu pasażerskiego w wielu krajach europejskich: Niemczech, Austrii, Włoszech, na Węgrzech, w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Słowenii, Chorwacji i Serbii. Zakup obejmuje nie tylko dostawę lokomotyw Vectron MS, ale także kompleksowe usługi serwisowe Railigent X, zapewniające najwyższą niezawodność i gotowość operacyjną. Do tej pory firma Siemens Mobility sprzedała ponad 2700 lokomotyw z rodziny Vectron 104 klientom, a flota przejechała już ponad miliard kilometrów. Lokomotywy oparte na platformie Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich.

Podczas targów Transport&Logistics w Monachium ogłoszono także zamówienie na dodatkowe 22 lokomotywy Vectron dla Cargounit – największego w Polsce i jednego z czołowych pooli taborowych w Europie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Akiem zamawia do 50 Vectronów Dual Mode

Tabor i technika

Akiem zamawia do 50 Vectronów Dual Mode

Roman Czubiński 06 czerwca 2025

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Biznes

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Roman Czubiński 03 czerwca 2025

Cargounit kupuje kolejne 22 Vectrony

Tabor i technika

Cargounit kupuje kolejne 22 Vectrony

Cargounit 03 czerwca 2025

Zaczyna się produkcja pierwszej lokomotywy D9-9000 HP Siemensa dla Indii

Tabor i technika

Przetarg na piętrowe EZT dla PKP Intercity. Jest odwołanie

Biznes

Vectrony PKP Cargo już po pierwszych naprawach rewizyjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Akiem zamawia do 50 Vectronów Dual Mode

Tabor i technika

Akiem zamawia do 50 Vectronów Dual Mode

Roman Czubiński 06 czerwca 2025

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Biznes

Akiem: 285 milionów euro na dalszą ekspansję

Roman Czubiński 03 czerwca 2025

Cargounit kupuje kolejne 22 Vectrony

Tabor i technika

Cargounit kupuje kolejne 22 Vectrony

Cargounit 03 czerwca 2025

Zaczyna się produkcja pierwszej lokomotywy D9-9000 HP Siemensa dla Indii

Tabor i technika

Przetarg na piętrowe EZT dla PKP Intercity. Jest odwołanie

Biznes

Vectrony PKP Cargo już po pierwszych naprawach rewizyjnych

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5