Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Vectrain. Push-pull z półki od Siemensa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
02-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Vectrain. Push-pull z półki od Siemensa
fot. Siemens MobilitySiemens Vectrain jako gotowa platforma pociągów
Siemens Mobility wprowadza na rynek kompletne systemy pociągów push-pull o nazwie Vectrain. Składy złożone z elektrowozu Vectron, wagonów środkowych oraz wagonu sterowniczego z nowej rodziny Vectouro mogą obsługiwać międzynarodowe i krajowe połączenia z prędkością do 230 km/h. Zestandaryzowany produkt, podobny do najnowszych czeskich zestawów ComfortJet, ma umożliwić dostawy kompletnych składów „z półki”, znacznie skracając czas oczekiwania na zamówienie i wprowadzenie do ruchu z pasażerami.

Jak zaznacza Siemens Mobility, Vectrain jest kompleksowym systemem. W jego skład wchodzi lokomotywa Vectron, wagon sterowniczy oraz wagony środkowe przystosowane do łatwego łączenia z pozostałymi elementami systemu. Wagony obu typów będą należały do rodziny Vectouro. Zastąpią ona obecne na rynku od kilkunastu lat wagony Viaggio, znane z pociągów Kolei Austriackich, a także czeskich.

Wszystkie pojazdy systemu Vectrain mogą rozwijać prędkość do 230 km/h. Przewidziano w nich udogodnienia dla pasażerów z niepełnosprawnościami (aczkolwiek co do zasady nie będą to pojazdy z obniżonym wejściem, jakie zamówiły Koleje Austriackie, chyba, że tak zechce klient), a także przestrzenie wielofunkcyjne, mogące służyć do przewozu wózków dziecięcych, rowerów lub większych bagaży ręcznych.

Zaletą nowej oferty ma być elastyczność (większa niż w przypadku elektrycznych zespołów trakcyjnych, których praktycznie nie można wydłużać czy skracać wedle potrzeb przewozowych). Skład można skracać i wydłużać niemal dowolnie, dostosowując go do konkretnych tras, a także eksploatować bez wagonu sterowniczego.

Producent podkreśla szybkość dostawy: Vectrain będzie produktem standardowym i dostępnym „z półki”. Nowe rozwiązania z dziedziny utrzymania mają ograniczać koszty eksploatacji. Przewidziane odmiany wagonów, różniące się aranżacją wnętrza, to pojazdy pierwszej i drugiej klasy (te ostatnie – dostępne także w wersji do przewozu osób o ograniczonej mobilności i do transportu rowerów) oraz wagony barowe. Wagony Vectrain mają już dopuszczenia (z wyjątkiem wagonów sterowniczych) w większości krajów naszego regionu, a więc odpada konieczność ich długotrwałego homologowania, podobnie jak lokomotyw Vectron, które je pociągną lub będą pchać.

Siemens Mobility zaznacza, że dopuszczenia dla pojazdów tworzących system Vectrain obowiązują już w Niemczech, Danii, Austrii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Polsce. Przypomnijmy, że zakup wagonów sterowniczych jest jedną z zapowiedzi nowego prezesa PKP Intercity. Mają one jednak być zestawiane z posiadanymi już przez przewoźnika lokomotywami oraz najnowszymi wagonami UIC, które przewoźnik już ma i które zamierza kupić w FPS w liczbie przynajmniej 300 sztuk.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Zobacz również:

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Tabor i technika

Niemcy: Bateryjne pojazdy Siemensa wypierają spalinowe

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Siemens Mobility: Polska kolej potrzebuje nowych lokomotyw

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Tabor i technika

Siemens Mobility: Jakość jest kluczowa dla pasażera

Łukasz Malinowski 02 kwietnia 2025

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Innowacje

Oto Railchap, czyli kolejowy robot inspekcyjny

Łukasz Malinowski 21 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij