- Oczywiście chcemy mieć takie projekty, ale nie za wszelką cenę i nie będziemy walczyć cenowo - mówi prezes Pesy Krzysztof Sędzikowski o przetargu PKP Intercity na 12 ezetów. Bydgoski producent złożył w nim ofertę przekraczającą budżet.
W najnowszym przetargu na nowe pociągi dla PKP Intercity Pesa złożyła ofertę
przekraczającą budżet zamawiającego. Podobnie było w
postępowaniu na modernizację składów ED74. - Ta sytuacja pokazuje że trzymamy się strategii którą przyjęliśmy w trakcie procesu restrukturyzacji roku, czyli nowego podejścia do rynku - komentuje dla “Rynku Kolejowego” prezes Pesy Krzysztof Sędzikowski.
- Oczywiście chcemy mieć takie projekty, ale nie za wszelką cenę i nie będziemy walczyć cenowo - podkreśla dodając, że zaoferowane w przetargach publicznych ceny dla takich kontrahentów jak PKP Intercity odzwierciedlają nie tylko koszty, ale różnego rodzaju ryzyka - według zasady “dużo ryzyk - wyższa marża”.
Przy kontraktach o mniejszym ryzyku marża może być niższa, ale pewna. Tak więc ceny odzwierciedlają nasze kalkulacje oceny ryzyka. - A jeżeli konkurencja jest w stanie wykonać zamówienie po takich cenach jakie zaoferowała to... życzymy jej powodzenia - podsumował.