Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Saksonia: Kolejne opóźnienie dostawy bateryjnych Coradii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Saksonia: Kolejne opóźnienie dostawy bateryjnych Coradii
fot. Alstom
Nie w bieżącym, ale w połowie przyszłego roku pasażerowie pociągów Lipsk – Chemnitz przesiądą się do elektryczno-bateryjnych jednostek produkcji Alstomu. Do opóźnienia przyczyniły się zarówno problemy z łańcuchami dostaw, jak i konieczność dopracowania modułu bateryjnego. Do czasu realizacji zamówienia producent zapewnił do obsługi linii tabor zastępczy.

Nie jest to pierwsze opóźnienie kontraktu. Początkowo terminem rozpoczęcia liniowej eksploatacji bateryjno-elektrycznych Coradii Continental miał być grudzień 2023 r. Na przeszkodzie stanęło jednak opóźnienie dostaw, spowodowane zakłóceniami w dostawach komponentów. Obecną zwłokę producent tłumaczy także koniecznością dopracowania modułu bateryjnego, tak by ogniwa zapewniały deklarowany zasięg. Miejscem produkcji pojazdów jest zakład w Salzgitter w Dolnej Saksonii.

Nie oznacza to jednak, że pasażerowie będą jeździli dotychczasowym taborem o pół roku dłużej. Od nowego rocznego rozkładu jazdy na trasie Lipsk – Chemnitz pojawią się składy piętrowe z klimatyzacją, 340 miejscami siedzącymi oraz jednoprzestrzennym dolnym pokładem. Koszty takiego zastępstwa poniesie Alstom.

Zespoły Coradia Continental zostały zamówione w Alstomie na początku 2020 r. Za 11 jednostek wraz z utrzymaniem zamawiający – związki komunikacyjne Zweckverband Verkehrsverbund Mittelsachse (ZVMS) oraz Zweckverband für den Nahverkehr Leipzig (ZVNL) – zapłaciły blisko 100 mln euro. W sierpniu ubiegłego roku pisaliśmy o ich prezentacji.

Trójczłonowe jednostki są wyposażone w akumulatory zapewniające zasięg ok. 120 km (dla porównania – długość niezelektryfikowanego odcinka Lipsk – Chemnitz to ok. 80 km) oraz w system rekuperacji energii. Maksymalna prędkość wynosi 160 km/h niezależnie od rodzaju zasilania, a pojemność – 150 miejsc siedzących. Na linii Lipsk – Chemnitz mają kursować w trakcji podwójnej. Operatorem połączeń jest Transdev.

Relacja z 625-tysięcznego Lipska do 242-tysięcznego Chemnitz, oznaczona numerem RE 6, należy do najpopularniejszych w Saksonii. Obecnie pociągi pasażerskie są tu zestawiane z wagonów ciągniętych przez lokomotywę spalinową. Docelowo linia ma zostać zelektryfikowana. Oprócz niej zespoły bateryjne mają obsługiwać połączenia RB 80 Chemnitz – Annaberg-Buchholz. Jej znaczenie wzrośnie jeszcze bardziej w przyszłym roku z powodu spodziewanego dużego napływu turystów: Chemnitz, wraz ze słoweńską Novą Goricą, otrzymało tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2025.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy żegnają olej napędowy. DB ma nową stację tankowania biopaliw

Tabor i technika

Lokmotywy Griffin i Pendolino niemal bezawaryjne

Tabor i technika

Lokmotywy Griffin i Pendolino niemal bezawaryjne

Michał Szymajda 23 czerwca 2024

Rozpoczęły się targi Rail Business Days w Ostrawie [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Niemcy żegnają olej napędowy. DB ma nową stację tankowania biopaliw

Tabor i technika

Lokmotywy Griffin i Pendolino niemal bezawaryjne

Tabor i technika

Lokmotywy Griffin i Pendolino niemal bezawaryjne

Michał Szymajda 23 czerwca 2024

Rozpoczęły się targi Rail Business Days w Ostrawie [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5