Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Sąd apelacyjny podniósł kary za katastrofę w Szczekocinach

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
26-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Sąd apelacyjny podniósł kary za katastrofę w Szczekocinach
Fot. Grzegorz Koclęga
Sąd apelacyjny w Katowicach wydał wyrok w sprawie o spowodowanie katastrofy pod Szczekocinami. Obojgu oskarżonym dyżurnym ruchu podwyższono kary więzienia – do 6 i 3,5 roku. Wyrok jest prawomocny.

O nieumyślne spowodowanie katastrofy pod Szczekocinami prokuratura oskarżyła dyżurnych ruchu z posterunków kolejowych Starzyny i Sprowa: Andrzeja N. i Jolantę S. 15 lipca 2016 roku Sąd Okręgowy w Częstochowie wydał wyrok, w którym wymierzył oskarżonemu Andrzejowi N. karę łączną 4 lat pozbawienia wolności, a oskarżonej Jolancie S. karę łączną 2 lat i 6 miesięcy pozbawienia wolności.

Prokurator uznał, że wymierzone przez Sąd kary są zbyt łagodne, gdyż nie uwzględniają wysokiej szkodliwości społecznej zarzucanych oskarżonym czynów oraz nie realizują potrzeb w zakresie kształtowania świadomości prawnej społeczeństwa i wniósł apelację od wyroku, podobnie jak oskarżyciele posiłkowi oraz PKP PLK. Na apelację zdecydowała się również obrona oskarżonych. Proces w sądzie apelacyjnym w tej sprawie relacjonowaliśmy tutaj.

Dziś sąd apelacyjny w Katowicach skazał Andrzeja N. na sześć lat pozbawienia wolności, a Jolantę S. na trzy lata i siedem miesięcy. Wyrok jest prawomocny. Jak podał serwis dziennikzachodni.pl, Andrzej N. odbędzie karę na oddziale psychiatrycznym zakładu karnego.

– Ten wyrok musi być sygnałem dla osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, że ich obowiązki muszą być bezwzględnie przestrzegane  – powiedziała sędzia Karina Maksym cytowana przez Onet. PAP podaje, że sędzia podkreśliła nieumyślne działanie oskarżonych, ale stwierdziła, że nie zachowali ostrożności, a gdyby nie ich błędy, do tragedii by nie doszło.

Wyrok oznacza to podwyższenie pierwotnie zasądzonej wcześniej kary. – Śmiem twierdzić, że gdyby dyżurni ruchu poważniej traktowali wskazania systemu srk, do katastrofy by nie doszło (...). Kara musi spełniać wymogi prewencji ogólnej – tak, by każdy wsiadający do pociągu czuł się bezpiecznie – pisał w komentarzu dla "Rynku Kolejowego" Przemysław Wierzbicki, partner zarządzający kancelarii WARP reprezentującej w procesie PKP PLK. Zarządca infrastruktury żądał podwyższenia kary dla swoich pracowników. 
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

26 stycznia wyrok ws. katastrofy pod Szczekocinami

Prawo i polityka

26 stycznia wyrok ws. katastrofy pod Szczekocinami

jm, Rynek Kolejowy/PAP 18 stycznia 2018

Czwarta rocznica katastrofy pod Szczekocinami

Tabor i technika

Czwarta rocznica katastrofy pod Szczekocinami

Jakub Madrjas 03 marca 2016

3. rocznica katastrofy w Szczekocinach. Przypominamy, jak do niej doszło

Infrastruktura

Zobacz również:

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Kasper Fiszer 25 października 2022

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

26 stycznia wyrok ws. katastrofy pod Szczekocinami

Prawo i polityka

26 stycznia wyrok ws. katastrofy pod Szczekocinami

jm, Rynek Kolejowy/PAP 18 stycznia 2018

Czwarta rocznica katastrofy pod Szczekocinami

Tabor i technika

Czwarta rocznica katastrofy pod Szczekocinami

Jakub Madrjas 03 marca 2016

3. rocznica katastrofy w Szczekocinach. Przypominamy, jak do niej doszło

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5