NUMER 06/2019
NUMER 06/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Przewozy w regionach
szukaj
Śledź nas:

Są pierwsze zdjęcia pociągu CRRC dla Leo Express!

| Jakub Madrjas 03.06.2019 627

Są pierwsze zdjęcia pociągu CRRC dla Leo Express!
Fot. Leo Express
Są pierwsze zdjęcia pociągu CRRC dla Leo Express!
Są pierwsze zdjęcia pociągu CRRC dla Leo Express!
Są pierwsze zdjęcia pociągu CRRC dla Leo Express!
Są pierwsze zdjęcia pociągu CRRC dla Leo Express!
Są pierwsze zdjęcia pociągu CRRC dla Leo Express!
Są pierwsze zdjęcia pociągu CRRC dla Leo Express!
Leo Express zaprezentował pierwsze zdjęcia nowego pociągu, który produkuje dla niego chiński gigant CRRC. Nad Wełtawą hybrydowy zespół trakcyjny ma się pojawić w drugiej połowie tego roku.
Jak zapowiada CRRC, trzy pociągi przybędą z Chin do Europy statkiem w drugiej połowie tego roku, a następnie zostaną przetransportowane do Czech. Jednostki będą miały oryginalny design, który będzie używany wyłącznie przez Leo Express. Po przeprowadzeniu testów, jednostki mają być eksploatowane zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych.

Projekt własnością Leo Express

Leo Express ma opcję na 30 kolejnych pociągów. Po raz pierwszy podano kwotę inwestycji – ponad 5 miliardów koron (828 mln zł). – Leo Express wraz z CRRC opracowało nowy typ jednostki elektrycznej. Projekt i koncepcja są własnością firmy Leo Express. Jednostka skonstruowana została w oparciu o nasze doświadczenie uzyskane podczas ponad miliarda przebytych kilometrów, w trakcie przejazdów na trasach czeskich i międzynarodowych. Została wykonana z myślą o wymaganiach naszych klientów w zakresie nowoczesnego serwisu i ergonomii. Jednostka jest wielosystemowa i hybrydowa, co oznacza, że będzie mogła działać w dowolnym miejscu w Europie Środkowej – powiedział Peter Koehler, dyrektor generalny Leo Express.

Jak podkreśla producent, dzięki współpracy z największym na świecie producentem taboru kolejowego Republika Czeska staje się kluczowym krajem dla rozwoju działalności CRRC i pierwszym krajem Unii Europejskiej, w którym będą działać nowe zespoły trakcyjne. W projekcie wzięło udział kilka czeskich studiów projektowych, a prawie 20% użytych komponentów pochodziło od krajowych wykonawców.

Co na pokładzie?


Jak się dowiadujemy, pociąg będzie zawierał nowy model kuchni, który umożliwi rozszerzenie oferty cateringowej. Zaplanowano także przestrzeń na pojemniki do recyklingu. Jednostki mają mieć zapewniony komfortowy dostęp dla rodziców z wózkiem, osób niepełnosprawnych i pasażerów z rowerami oraz oczywiście miejsce na bagaż, narty i rowery. Pociąg wyposażony będzie w przedziały z miejscami o podwyższonej klasie oraz strefę dla dzieci.

Pierwsze trzy jednostki są obecnie wykańczane w Chinach. W drugiej połowie roku przybędą do Europy statkiem i zostaną poddane certyfikacji na torze testowym VÚŽ w Velimie. Prawdopodobnie pojawią się na targach Trako. Początkowo nowe pociągi będą działać na trasach w Czechach, Słowacji i w Polsce. Następnie Leo Express planuje rozszerzyć swoją działalność na inne kraje europejskie. Konkretne trasy nie zostały jeszcze ogłoszone.

Obecnie Leo Express kończy również modyfikacje 15 nowoczesnych jednostek spalinowych Alstom Lint, o czym pisaliśmy tutaj. Będą one jeździć w regionach Pardubice i Zlín, gdzie będą działać w ramach umowy o świadczenie usług publicznych. Składy będą klimatyzowane, wyposażone w Wi-Fi i gniazdka elektryczne oraz USB.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2019
NUMER 06/2019
W raporcie znajdą Państwo najnowsze informacje z Kolei Wielkopolskich, Mazowieckich, Dolnośląskich oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Piszemy także o pomyśle PKP Intercity na bezpośrednie połączenia z Łodzi na lotnisko im. F. Chopina i sposobie, w jaki może się ono odbić na funkcjonowaniu kolei w aglomeracji warszawskiej.W numerze także relacja z przyznanych pod koniec maja Polskich Nagród Kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5