NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Leo Express z kontraktem w kraju pardubickim. Od grudnia pociągi Praga – Wrocław

| Roman Czubiński 27.02.2019 54

Leo Express z kontraktem w kraju pardubickim. Od grudnia pociągi Praga – Wrocław
Fot. Petr Štefek - Praca własna, CC BY-SA 3.0
Weekendowe pociągi Praga – Wrocław będą ważną częścią oferty Leo Express, który przez najbliższe 10 lat będzie obsługiwał dwie linie lokalne w kraju pardubickim. Według informacji na stronie czeskiego samorządu umowa z przewoźnikiem została już formalnie zatwierdzona. W grudniu bieżącego roku ma nastąpić poprawa komfortu podróżowania nie tylko na trasach powierzonych prywatnej spółce, ale i na tych, które pozostawiono Kolejom Czeskim.
W grudniu bieżącego roku Koleje Czeskie przestaną być jedynym przewoźnikiem na liniach lokalnych w kraju pardubickim. Przez najbliższych 10 lat część opłacanej przez samorząd pracy przewozowej będzie wykonywał Leo Express. Ustalenie zasad funkcjonowania połączeń Leo Express na liniach 024 z Ústí nad Orlicí przez Letohrad i Dolną Lipkę do stacji Štíty i 025 z Dolnej Lipki do Hanušovic w kraju ołomunieckim wymagało – według strony samorządowej – długich i trudnych negocjacji. W końcu jednak plan transportowy został zatwierdzony przez radę kraju (odpowiednik polskiego sejmiku województwa).

Krótszy czas przejazdu i lepszy tabor

Jak przekonują hejtman (przewodniczący zarządu kraju) Martin Netolický i jego zastępca do spraw transportu Michal Kortyš, wejście nowego operatora będzie wiązało się z podniesieniem komfortu podróżowania: Leo Express będzie obsługiwał obie trasy pięcioma wagonami motorowymi Alstom Lint, wyposażonymi w klimatyzację, gniazdka USB oraz bezprzewodowy Internet. Pojazdy sprowadzono jako używane z Niemiec, gdzie były eksploatowane przez Transdev w Saksonii – Anhalt. Do modernizacji i doposażenia taboru zobowiązały się także Koleje Czeskie, które przez najbliższą dekadę będą nadal obsługiwać większość tras w regionie.

Prywatny przewoźnik zaoferował także skrócenie czasu przejazdu oraz zmiany czoła pociągu na stacjach końcowych. Dzięki temu – według przedstawicieli władz regionu – stanie się możliwe postoje pociągów na większej liczbie stacji i przystanków, z których część dotychczas była pomijana. Samorząd zapewnia, że praktyka uzgadniania przyszłych rozkładów jazdy z władzami miejscowości położonych wzdłuż linii będzie kontynuowana. Dopełnieniem oferty będą także skomunikowane z pociągami połączenia autobusowe do wsi Dolní Morava.

Połączenie Wrocław – Praga już pewne

W weekendy pasażerowie z regionu będą mogli korzystać z bezpośrednich pociągów Leo Express z Pragi przez Letohrad i Lichkov do Wrocławia. Ich uruchomienie ma być – między innymi – sposobem na przyciągnięcie do regionu turystów z Polski oraz z głębi Czech. Rozmowy o utworzeniu takiego połączenia prowadzono już w ubiegłym roku.

Rozkład jazdy przewiduje dwie pary połączeń. Pociągi odjadą z Wrocławia w soboty i niedziele o 5.25 i 17.25, a z dworca głównego w Pradze – o 6.14 i 18.14. Czas przejazdu do stolicy Czech wyniesie 4 godziny i 26 minut. Wrocław stanie się tym samym drugim po Krakowie polskim miastem, w którym będą kończyły bieg uruchamiane przez Leo Express pociągi weekendowe do Pragi.

Leo Express rekrutuje obecnie personel do obsługi zakontraktowanych połączeń. Poszukiwani pracownicy to po 12 maszynistów i kierowników pociągów, 5 pracowników utrzymania oraz 7 kasjerów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5