Spółka PKP Intercity otworzyła oferty w przetargach na naprawy lokomotyw i wagonów. Trwa ich ocena pod kątem formalnym.
Przetarg na wykonanie napraw okresowych na 4. poziomie utrzymania wraz z modernizacją 24 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 został podzielony na trzy części po 8 lokomotyw.
Jak poinformowało „Rynek Kolejowy” biuro prasowe spółki, oferty na wszystkie części zamówienia złożyły trzy firmy: PKP Cargotabor, Pesa Bydgoszcz oraz Olkol. – Teraz komisja sprawdzi oferty pod względem formalnym – informuje biuro rzecznika.
Nie po raz pierwszy spółka z grupy PKP Cargo
składa ofertę w przetargu PKP Intercity. Pierwsze kontrakty dla przewoźnika
ma za sobą także Olkol, który rywalizuje z Pesą w
postępowaniu na naprawy EP09. Bydgoska firma tylko w tym roku
wygrała już kilka przetargów PKP IC.
Pesa bierze też udział w przetargu na wykonanie napraw na poziomie P4 czterech wagonów osobowych. Został on podzielony na trzy części. Na dwie z nich oferty złożyły: konsorcjum słowackiego Trinites i Wagonu Opole oraz Pesa. Na trzecią część zamówienia nie wpłynęła żadna oferta.
Aktualizacja: zestawienie ofertBiuro prasowe PKP Intercity przesłało na prośbę RK zestawienie ofert w tych przetargach. W przetargu na 24 lokomotywy to oferty wyglądały następująco:
- PKP Cargo Tabor Sp. z o.o. złożyła identyczną ofertę w zakresie wszystkich części zamówienia, oferując cenę w zakresie zamówienia podstawowego: 5 482 809,62 zł brutto (4 457 568,80 zł netto) wraz z prawem opcji 6 595 831,70 zł brutto (5 362 464,80 zł netto), okres gwarancji 26 miesięcy i termin wykonania naprawy każdej z lokomotyw – 65 dni kalendarzowych.
- Olkol złożyła ofertę w zakresie części 1 oferując cenę: w zakresie zamówienia podstawowego: 5 701 822,46 zł brutto (4 635 676,80 zł netto) wraz z prawem opcji 6 587 482,46 zł brutto (5 355 676,80 zł netto), okres gwarancji 24 miesiące i termin wykonania naprawy każdej z lokomotyw – 50 dni kalendarzowych. A w zakresie części 2 oferując cenę w zakresie zamówienia podstawowego: 5 652 682,48 zł brutto (4 595 676,80 zł netto) wraz z prawem opcji 6 538 282,46 zł brutto (5 315 676,80 zł netto), okres gwarancji 24 miesiące i termin wykonania naprawy każdej z lokomotyw – 50 dni kalendarzowych; natomiast w części trzeciej oferuje cenę w zakresie zamówienia podstawowego: 5 603 482,46 zł brutto (4 555 676,80 zł netto) wraz z prawem opcji 6 489 082,46 zł brutto (5 275 676,80 zł netto), okres gwarancji 24 miesiące i termin wykonania naprawy każdej z lokomotyw – 50 dni kalendarzowych.
- Pesa Bydgoszcz złożyła identyczną ofertę w zakresie wszystkich części zamówienia oferując cenę w zakresie zamówienia podstawowego: 9 550 200,98 zł brutto (7 764 391,04 zł netto) wraz z prawem opcji 10 674 301,92 zł brutto (8 678 294,24 zł netto), okres gwarancji 21 miesięcy, termin wykonania naprawy każdej z lokomotyw – 70 dni kalendarzowych.
Kryterium oceny obejmuje cenę (70 proc.), gwarancję (10 proc.) i termin naprawy lokomotyw (20 proc.). Prawo opcji oznacza dodatkową modernizację, która może zostać przeprowadzona na prośbę zamawiającego.
Przetarg na wykonanie napraw okresowych na 4-tym poziomie utrzymania 4 wagonów osobowych został podzielony na dwie części: wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 1 wagonu osobowego typu Z1A, oraz wykonanie naprawy okresowej na 4-tym poziomie utrzymania 3 wagonów osobowych typu WR wraz z modernizacją. Na część pierwszą nie wpłynęła żadna oferta, a na część drugą oferty złożyły: Konsorcjum firm: Trinites s.r.o. i Wagon Opole z ceną 8 265 600,00 zł brutto (6 720 000,00 zł netto) i okresem gwarancji 27 miesięcy dla całego wagonu oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz z ceną 11 394 738,45 zł brutto (9 264 015,00 zł netto) i okresem gwarancji 36 miesięcy dla całego wagonu. Kryterium oceny stanowi cena (90 proc.) i gwarancja (10 proc.).