NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Olkol wygrywa przetarg na naprawy EP09 [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 14.10.2016 75

Olkol wygrywa przetarg na naprawy EP09 [aktualizacja]
Fot. Jędrzej Pilarski
Olkol wygrał przetarg na naprawę szybkich lokomotyw EP09. Jedynym konkurentem spadkobiercy ZNTK Oleśnica była Pesa.
PKP Intercity w lipcu ogłosiło chęć zlecenia napraw na 4. poziomie utrzymania trzech lokomotyw elektrycznych serii EP09. Prace zostały podzielone na trzy zadania, dlatego o każdą z lokomotyw może zadbać inny wykonawca. Kryterium udzielenia zamówienia to w 90% cena, a w 10% gwarancja.

Początkowo oferty miały zostać otwarte 2 września, ale termin został przesunięty na 9 września. Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" PKP Intercity, wśród wykonawców, którzy złożyli oferty znalazły się firmy Olkol oraz Pesa Bydgoszcz. – Postępowanie nadal trwa i jest na etapie badania zgłoszonych ofert – informuje PKP IC. Olkol to nowa–stara firma na rynku, która korzysta z zakładu, zasobów i doświadczenia ZNTK Oleśnica. Prowadzi już modernizację z naprawą siedmiu lokomotyw EP07 – niedawno pierwsza z nich odbyła jazdy testowe.

W sierpniu tego roku postępowanie na naprawę P4 dziewięciu lokomotyw serii EP09 PKP Intercity wygrał Newag. Do naprawy w ramach tego przetargu miało trafić  w sumie 27 lokomotyw, ale oferty na części postępowania dotyczące dwóch trzecich z nich przekroczyły budżet przewoźnika.

Trwa również postępowanie na naprawy na 4. poziomie wraz z modernizacją 24 lokomotyw serii EU/EP07. Przetarg jest powtórzeniem tych zadań z postępowania na naprawę 48 elektrowozów, których nie udało się rozstrzygnąć. Jak już wiadomo, pozostałe lokomotywy naprawi ZNTKiM z Gdańska i PKP CargoTabor, które wygrały z Pesą i Newagiem. Pisaliśmy o tym tutaj.

Jeszcze w tym roku PKP Intercity ma ogłosić przetarg na zakup aż 40 nowych lokomotyw elektrycznych. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Aktualizacja: PKP Intercity wybrało zwycięzcę

Przetarg został rozstrzygnięty przez PKP Intercity 14 października. Zwyciężył Olkol, który jako jedyny złożył ofertę na wszystkie trzy zadania. Tylko w jednym z nich miał konkurenta – Pesę, która jednak przedstawiła droższą ofertę. Zamawiający nie przedstawił dokładnych cen ofert, a jedynie końcową punktację. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Oleśnica (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Oleśnica (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS