Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

RŻD będzie rozwijać węzeł moskiewski. 330 km nowych torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
RŻD będzie rozwijać węzeł moskiewski. 330 km nowych torów
fot. mos.ru
Uruchomiony w 2016 r. kolejowy Moskiewski Pierścień Centralny cieszy się dużym zainteresowaniem podróżnych.. – W tym roku pojedziemy z częstotliwością co 4 minuty – jak w metrze – mówi mówi Oleg Toni, członek zarządu RŻD. Koleje Rosyjskie (RŻD) planują dalszy rozwój węzła kolejowego w Moskwie.

– Moskwa to ogromny węzeł transportowy, składający się z 11 linii wyjazdowych. Jego rozwój jest dla nas priorytetem nie tylko z uwagi na przewóz pasażerów, ale także i towarów. Cały tranzyt idzie praktycznie przez Moskwę – mówi Oleg Toni, członek zarządu RŻD.

Pierwszym dużym projektem jest funkcjonujący już Moskiewski Pierścień Centralny (moskowskoje centralnoje kolco), czyli kolejowa linia okólna o długości 54 km. – W 2012 r. wspólnie z władzami Moskwy, okręgu moskiewskiego i Federacji Rosyjskiej podjęliśmy działania na rzecz stworzenia Moskiewskiego Pierścienia Centralnego – mówi Toni. Przewozy uruchomiono we wrześniu 2016 r. – W ciągu ostatnich dwóch lat przewieźliśmy ponad 300 mln pasażerów, a codziennie przewozimy 500 tys. podróżnych. Ludzie realnie więc sami dobrze ocenili ofertę – wskazuje członek zarządu RŻD.

W sumie na Moskiewskim Pierścieniu Centralnym uruchamianych jest 177 par pociągów, a czas przejazdu całego okręgu z obsługą 31 przystanków wynosi 1 godz. 24 min. Oferta w najbliższym czasie będzie jeszcze poprawiana. – W tym roku pojedziemy z częstotliwością co 4 minuty. To praktycznie jak w metrze, bardzo wygodnie – mówi Oleg Toni.

Do 2025 r. RŻD ma rozpisane szereg działań związanych z rozwojem moskiewskiego węzła kolejowego. – Do 2025 r. na obszarze aglomeracji zbudujemy ok. 330 km nowych torów, wliczając w to szybkie połączenia – wskazuje członek zarządu Kolei Rosyjskich. Również na dużym pierścieniu kolejowym zostanie dobudowany drugi tor dla sprawniejszego przewozu towarów.

W tej chwili realizowane są projekty z rozwojem linii jarosławskiej, gorkowskiej, kurskiej, smoleńskiej i październikowej (oktiabrskiej). Na liniach kijowskiej, kurskiej i październikowej powstaną nowe przystanki. Plany zakładają też prace nad dwiema liniami średnicowymi – pierwsze na odcinku Odincowo – Łobnia oraz drugiej, na odcinku Nachabino – Podolsk.

Perspektywiczne plany zakładają budowę kolejnych dwóch linii średnicowych: trzeciej na odcinku Kriukowo – Ramienskoje (wraz z rozbudową infrastrutruktury na liniach październikowej i kurskiej, a także linii łącznikowej mitkowskiej) i czwartej w relacji Aprielewka – Żeleznodorożnyj (wraz z rozwojem linii kijowskiej, gorkowskiej oraz linii łącznikowej aleksiejewskiej).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5