Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rosja chce sama budować szybkie pociągi
Graf. SinaraWizualizacja nowego szybkiego rosyjskiego pociągu
Władze terrorystycznej Rosji ogłosiły plan budowy nowej szybkiej linii kolejowej z Moskwy do Sankt Petersburga i zapowiedziały zakup taboru do jej obsługi u rodzimego producenta. Czy to ma szansę się udać?

Jak podają moskiewskie źródła propagandowe, podczas odbywającego się 14 marca spotkania Władimira Putina z Wiktorem Leszem – prezesem Grupy Sinara, Putin miał wyrazić zgodę na budowę nowej, szybkiej linii kolejowej między Moskwą a Sankt Petersburgiem. Jednocześnie zgłoszono zamówienie na budowę dwóch ośmiowagonowych składów zespolonych w Uralskiej Fabryce Lokomotyw, która jest własnością Grupy Sinara. Jak przystało na oligarchiczne państwo, nie odbył się tu żaden przetarg a zyski z budowy linii i zakupu taboru zostaną skupione w jednych rękach.

Co wiemy o taborze, który budować ma dla RŻD uralska fabryka? Aby w ogóle mógł być budowany konieczny jest rozwój fabryki i budowa nowych hal produkcyjnych. Sfinansuje to w 80% Federacja Rosyjska, udzielając preferencyjnego kredytu w kwocie, po przeliczeniu na dolary – 380 mln. Pozwoli to, zdaniem rządowych mediów, na budowę w 2027 roku nawet 100 wagonów do szybkiego taboru rocznie. Jak szybkiego? Podobno ma mieć możliwość rozpędzenia się aż do 360 km/h, chociaż trudno oczekiwać, by w ruchu rozkładowym jeździł szybciej niż 300 km/h.

Na razie RŻD zamówi dwa egzemplarze szybkiego pociągu wersji informacyjnej (przedprodukcyjnej), a później 26 kolejnych. Te pierwsze mają być gotowe w 2026 roku, a kolejne – w 2028, już gotowe do kursowania. Kluczowe elementy pojazdu – silniki trakcyjne, system hamowania, łożyska – mają być miejscowej produkcji. Mówi się o dużym stopniu automatyzacji nowego pojazdu.

Źródła propagandowe milczą o współpracy z Chińczykami, chociaż od kilku tygodni trwa wzajemne ocieplenie stosunków chińsko-rosyjskich, a ze współpracujących jeszcze z Rosjanami krajów tylko Chiny okiełznały technologię budowy pojazdów dużych prędkości. Sama Sinara ma doświadczenie wynikające z produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych Łastoczka (jaskółka) we współpracy z Siemensem, oraz budowy ciężkich elektrowozów z tym samym producentem. Od 2022 roku, czyli od momentu rozpoczęcia pełnoskalowej wojny z Ukrainą Siemens Mobility, według podanych przez siebie informacji, nie prowadzi żadnych biznesów w Rosji.

Pomiędzy Moskwą a Sankt Petersburgiem jeździ się obecnie z prędkością od 200 do 250 km/h, po zmodernizowanej starej linii kolejowej. Kursują (lub kursowały, bowiem Siemens wycofał się z serwisowania ich) po niej składy zespolone Sapsan produkcji Siemensa (dostawy miały miejsce przed 2014 rokiem). Aspiracją Moskwy jest budowa zupełnie nowej, szybkiej trasy.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Damian Kelman 12 września 2025

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Biznes

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Damian Kelman 12 września 2025

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Biznes

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij