Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rosja chce sama budować szybkie pociągi
Graf. SinaraWizualizacja nowego szybkiego rosyjskiego pociągu
Władze terrorystycznej Rosji ogłosiły plan budowy nowej szybkiej linii kolejowej z Moskwy do Sankt Petersburga i zapowiedziały zakup taboru do jej obsługi u rodzimego producenta. Czy to ma szansę się udać?

Jak podają moskiewskie źródła propagandowe, podczas odbywającego się 14 marca spotkania Władimira Putina z Wiktorem Leszem – prezesem Grupy Sinara, Putin miał wyrazić zgodę na budowę nowej, szybkiej linii kolejowej między Moskwą a Sankt Petersburgiem. Jednocześnie zgłoszono zamówienie na budowę dwóch ośmiowagonowych składów zespolonych w Uralskiej Fabryce Lokomotyw, która jest własnością Grupy Sinara. Jak przystało na oligarchiczne państwo, nie odbył się tu żaden przetarg a zyski z budowy linii i zakupu taboru zostaną skupione w jednych rękach.

Co wiemy o taborze, który budować ma dla RŻD uralska fabryka? Aby w ogóle mógł być budowany konieczny jest rozwój fabryki i budowa nowych hal produkcyjnych. Sfinansuje to w 80% Federacja Rosyjska, udzielając preferencyjnego kredytu w kwocie, po przeliczeniu na dolary – 380 mln. Pozwoli to, zdaniem rządowych mediów, na budowę w 2027 roku nawet 100 wagonów do szybkiego taboru rocznie. Jak szybkiego? Podobno ma mieć możliwość rozpędzenia się aż do 360 km/h, chociaż trudno oczekiwać, by w ruchu rozkładowym jeździł szybciej niż 300 km/h.

Na razie RŻD zamówi dwa egzemplarze szybkiego pociągu wersji informacyjnej (przedprodukcyjnej), a później 26 kolejnych. Te pierwsze mają być gotowe w 2026 roku, a kolejne – w 2028, już gotowe do kursowania. Kluczowe elementy pojazdu – silniki trakcyjne, system hamowania, łożyska – mają być miejscowej produkcji. Mówi się o dużym stopniu automatyzacji nowego pojazdu.

Źródła propagandowe milczą o współpracy z Chińczykami, chociaż od kilku tygodni trwa wzajemne ocieplenie stosunków chińsko-rosyjskich, a ze współpracujących jeszcze z Rosjanami krajów tylko Chiny okiełznały technologię budowy pojazdów dużych prędkości. Sama Sinara ma doświadczenie wynikające z produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych Łastoczka (jaskółka) we współpracy z Siemensem, oraz budowy ciężkich elektrowozów z tym samym producentem. Od 2022 roku, czyli od momentu rozpoczęcia pełnoskalowej wojny z Ukrainą Siemens Mobility, według podanych przez siebie informacji, nie prowadzi żadnych biznesów w Rosji.

Pomiędzy Moskwą a Sankt Petersburgiem jeździ się obecnie z prędkością od 200 do 250 km/h, po zmodernizowanej starej linii kolejowej. Kursują (lub kursowały, bowiem Siemens wycofał się z serwisowania ich) po niej składy zespolone Sapsan produkcji Siemensa (dostawy miały miejsce przed 2014 rokiem). Aspiracją Moskwy jest budowa zupełnie nowej, szybkiej trasy.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Tabor i technika

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Kasper Fiszer 11 lipca 2024

Rosja: Nielegalna kopia Desiro. Siemens pozywa Ural Locomotives

Prawo i polityka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Tabor i technika

Znaczący spadek wydatków na linie do przejść z Ukrainą

Kasper Fiszer 11 lipca 2024

Rosja: Nielegalna kopia Desiro. Siemens pozywa Ural Locomotives

Prawo i polityka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5