Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Rosyjskie zamówiły nowe lokomotywy do obsługi polsko-rosyjskich przejść granicznych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
28-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Rosyjskie zamówiły nowe lokomotywy do obsługi polsko-rosyjskich przejść granicznych
Fot. Transmaszholding
RŻD zamówiły 5 ciężkich spalinowych lokomotyw uniwersalnych do prowadzenia pociągów przez polsko-rosyjską granicę w obwodzie kaliningradzkim.

Koleje Rosyjskie zdecydowały się na zakup pięciu ciężkich, sześcioosiowych spalinowych lokomotyw serii TEM18DM. Stanowi ona rozwinięcie lokomotywy TEM18M, a te pochodzą od znanych w Polsce Tamar (TEM2 lub SM48). Do TEM18DM dodano lepsze wyposażenie, na które składa się wydajny system ogrzewania i klimatyzacji kabin, systemy monitoringu i telemetrii oraz mikroprocesorowy system sterowania pojazdem (choć praca maszynisty wciąż opiera się na tradycyjnych dźwigniach i nastawniku) i zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego. Dodano hamulec elektryczny, a pojazd napędza silnik 1-PD4D o mocy 1200 KM.

Zastosowanie lokomotyw nie zmieniło się od czasu Tamar: choć dedykowana jest pracy manewrowej z ciężkimi pociągami, to może być także lokomotywą liniową, mogącą pociągnąć skład z prędkością do 100 km/h. Koleje Rosyjskie wyjaśniają, że nowe lokomotywy są potrzebne z uwagi na rosnący ruch przez kolejowe przejście graniczne Mamonowo – Braniewo i Żeleznodrożnyj – Skandawa, czyli między Obwodem Kaliningradzkim a Polską. Są także potrzebne z uwagi na konieczność wymiany starszych spalinowozów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Tabor i technika

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Michał Szymajda 19 kwietnia 2024

Bankructwo Kolei Rosyjskich. To efekt sankcji Zachodu

Biznes

Koleje Rosyjskie planują koniec diesla od 2025 r.

Tabor i technika

RŻD: Szerokim torem z Chin do Europy, ale co z trasą przez Polskę?

Prawo i polityka

Zobacz również:

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Tabor i technika

Rosja chce sama budować szybkie pociągi

Michał Szymajda 19 kwietnia 2024

Bankructwo Kolei Rosyjskich. To efekt sankcji Zachodu

Biznes

Koleje Rosyjskie planują koniec diesla od 2025 r.

Tabor i technika

RŻD: Szerokim torem z Chin do Europy, ale co z trasą przez Polskę?

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij