Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Rząd Niemiec sprzedaje na licytacji pociąg Transrapid

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Rząd Niemiec sprzedaje na licytacji pociąg Transrapid
fot. Állatka Public Domain
W październiku wystawiony zostanie na licytację pociąg magnetyczny Transrapid, który kursował na testowym torze w Dolnej Saksonii. Technologia kolei magnetycznej miała zrewolucjonizować transport, ale nie znalazła wielu zastosowań.

Transrapid to pociąg poruszający się na poduszce magnetycznej, który został opracowany przez konsorcjum Siemensa i ThyssenKrupp. W 1984 otwarto liczący 31,5 km tor testowy w Emsland w Dolnej Saksonii, gdzie Transrapid poruszał się z prędkością 420 km/h. Tor ten wykorzystywany był przez państwową spółkę IABG, która zajmuje się wykonywaniem testów i analiz dla technologii lotniczych i kosmicznych.

Niemieckie spółki liczyły, że technologia kolei magnetycznej znajdzie zastosowanie komercyjne, jednak wdrożono ją tylko w jednym miejscu – na linii łączącej Szanghaj z portem lotniczym. Rozważano też budowę kilku innych linii kolei magnetycznej opartej na niemieckiej technologii, m.in. w Monachium, jednak nie zrealizowano ich. Na początku roku kolejkę magnetyczną uruchomiono na lotnisku Seul – Incheon, jednak ta linia nie był projektowana z myślą o osiąganiu wysokiej prędkości lecz o zmniejszeniu zużycia energii. Więcej o tej inwestycji pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj

W 2006 r. doszło do katastrofy na torze w Emsland, w której zginęły 23 osoby. W 2011 zakończono eksploatację toru, a następnie przystąpiono do jego rozbiórki. 25 października odbędzie się z kolei licytacja pociągu Transrapid. Pojazd ten składa się z trzech członów i może pomieścić 449 pasażerów. Pojazd ma 75 m długości i waży 170 ton.

Pomiędzy rządem Niemiec a spółką IABG toczy się spór o koszty rozbiórki toru Emsland. Niemieckie ministerstwo transportu przekazało na ten cel 8,4 mln euro, natomiast spółka IABG uważa, ze koszty rozbiórki toru są wyższe. Po wyburzeniu konstrukcji do wywiezienia będzie 200 tys. ton betonu, kilkadziesiąt tysięcy ton złomu i 285 ton aluminium.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Próżniowy Maglev. Chiny rozpoczynają budowę testowej linii do 1000 km/h

Infrastruktura

Próżniowy Maglev. Chiny rozpoczynają budowę testowej linii do 1000 km/h

Przemysław Farsewicz 17 sierpnia 2021

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach

Infrastruktura

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Max Bögl, Der Spiegel 14 lipca 2018

Chińczycy pobiją kolejne rekordy prędkości na kolei?

Tabor i technika

Oszczędny Maglev przyszłością transportu miejskiego?

Innowacje

Stany Zjednoczone rozważają budowę kolei magnetycznej?

Świat

Stany Zjednoczone rozważają budowę kolei magnetycznej?

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 11 listopada 2015

Kolejowy rekord prędkości pobity. Pociąg L0 pojechał 603 km/h

Tabor i technika

Zobacz również:

Próżniowy Maglev. Chiny rozpoczynają budowę testowej linii do 1000 km/h

Infrastruktura

Próżniowy Maglev. Chiny rozpoczynają budowę testowej linii do 1000 km/h

Przemysław Farsewicz 17 sierpnia 2021

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach

Infrastruktura

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Max Bögl, Der Spiegel 14 lipca 2018

Chińczycy pobiją kolejne rekordy prędkości na kolei?

Tabor i technika

Oszczędny Maglev przyszłością transportu miejskiego?

Innowacje

Stany Zjednoczone rozważają budowę kolei magnetycznej?

Świat

Stany Zjednoczone rozważają budowę kolei magnetycznej?

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 11 listopada 2015

Kolejowy rekord prędkości pobity. Pociąg L0 pojechał 603 km/h

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5