Partnerzy serwisu:
Innowacje

Oszczędny Maglev przyszłością transportu miejskiego?

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
07-02-2016
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Oszczędny Maglev przyszłością transportu miejskiego?
fot. Minseong Kim CC BY-SA 4.0
Pociąg magnetycznej lewitacji rozpoczął 3 lutego kursowanie na terenie międzynarodowego portu lotniczego Seul - Incheon w Korei Południowej. Pociąg nie jest rekordowo szybki, ale zużywa niewiele energii i jest dostosowany do ruchu w obszarach gęsto zabudowanych.

Linia kolei magnetycznej liczy 6,1 km, ma sześć przystanków i łączy terminal międzynarodowego portu lotniczego ze stacją Yongyoo, z której odjeżdżają "klasyczne" pociągi aglomeracyjne do centrum Seulu. Planuje się rozbudowę linii, która docelowo ma mieć 37,4 km długości i okrążać wyspę Incheon.

Prędkość eksploatacyjna kolejki wynosi tylko 80 km/h a więc znacznie mniej niż na kolei magnetycznej w Szanghaju czy budowanej kolei Maglev w Japonii o której piszemy na Rynku Kolejowym tutaj. Koreański system nie był bowiem projektowany z myślą o biciu rekordów prędkości ale o zmniejszeniu kosztów utrzymania linii. Pociąg jest zautomatyzowany, jedzie bez maszynisty i cechuje się bardzo niskim poborem energii i niskimi kosztami obsługi. Ponad to pociągi są ciche, co ma duże znaczenie na liniach zlokalizowanych w gęsto zaludnionych metropoliach.

Kolejka na lotnisku Seul – Incheon bazuje na technologii opracowanej przez Koreański Instytut Maszyn i Materiałów oraz koncern Hyundai Rotem. Koreańczycy liczą na sukces eksportowy tej technologii, która może mieć zastosowanie w liniach szybkiej kolei miejskiej. Kolej opartą na tej technologii chcą wybudować Rosjanie na linii do portu lotniczego w St. Petersburgu. Zainteresowanie tą technologią deklarują też miasta w USA i Indonezji.
Partner działu

Partner działu:

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Próżniowy Maglev. Chiny rozpoczynają budowę testowej linii do 1000 km/h

Infrastruktura

Próżniowy Maglev. Chiny rozpoczynają budowę testowej linii do 1000 km/h

Przemysław Farsewicz 17 sierpnia 2021

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach

Infrastruktura

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Max Bögl, Der Spiegel 14 lipca 2018

Chińczycy pobiją kolejne rekordy prędkości na kolei?

Tabor i technika

Rząd Niemiec sprzedaje na licytacji pociąg Transrapid

Tabor i technika

Stany Zjednoczone rozważają budowę kolei magnetycznej?

Świat

Stany Zjednoczone rozważają budowę kolei magnetycznej?

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 11 listopada 2015

Kolejowy rekord prędkości pobity. Pociąg L0 pojechał 603 km/h

Tabor i technika

Zobacz również:

Próżniowy Maglev. Chiny rozpoczynają budowę testowej linii do 1000 km/h

Infrastruktura

Próżniowy Maglev. Chiny rozpoczynają budowę testowej linii do 1000 km/h

Przemysław Farsewicz 17 sierpnia 2021

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach

Infrastruktura

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Max Bögl, Der Spiegel 14 lipca 2018

Chińczycy pobiją kolejne rekordy prędkości na kolei?

Tabor i technika

Rząd Niemiec sprzedaje na licytacji pociąg Transrapid

Tabor i technika

Stany Zjednoczone rozważają budowę kolei magnetycznej?

Świat

Stany Zjednoczone rozważają budowę kolei magnetycznej?

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 11 listopada 2015

Kolejowy rekord prędkości pobity. Pociąg L0 pojechał 603 km/h

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5