NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach

| Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Max Bögl, Der Spiegel 14.07.2018 3,4k

Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach
Rys. Firmengruppe Max Bögl
Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach
Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach
Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach
Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach
Niemcy wracają do kolei magnetycznej. Testowy odcinek w Chinach
Bawarska firma Max Bögl opracowała system komunikacji metropolitalnej oparty na kolei magnetycznej. Właśnie podpisała umowę na budowę 3,5-kilometrowego odcinka testowego w Chengdu, stolicy prowincji Syczuan.
Jeszcze kilka lat temu kolej magnetyczna (Transrapid) była jednym z flagowych projektów niemieckich inżynierów i niemieckiej gospodarki. Pociągi miały osiągać prędkość nawet do 600 km/h. Na skutek wysokich kosztów i niepowodzeń (poważny wypadek na trasie testowej w pn. Niemczech) zainteresowanie nową technologią zaczęło spadać, ale nie zostało odłożone ad acta.

Bawarska firma Max Bögl pracowała w ostatnich latach nad projektem TSB, Transport System Bögl, czyli nowym systemem komunikacji metropolitalnej i regionalnej. Teraz podpisała zaś umowę z chinskim przedsiębiorstwem Chengdu Xinzhu Road & Bridge Machinery Co. Ltd. na budowę 3,5-kilometrowego odcinka testowego w Chengdu, stolicy prowincji Syczuan, która umożliwi otrzymanie stosownych zezwoleń na dopuszczenie do budowy regularnych tras o długości maks. 30 km.

Przewodniczący zarządu niemieckiej firmy Stefan Bögl nie kryje swojego zadowolenia: – Bardzo cieszymy się, że dzięki tej kooperacji udało nam się wejść na rynek chiński – skomentował. – Dzięki nowej technologii tworzymy atrakcyjny, korzystny dla środowiska i konkurencyjny cenowo system komunikacji dla rozwijających się metropolii – dodał. Nasuwa to skojarzenie z systemem kolei magnetycznej Hyundaia, również przeznaczonym do obsługi metropolii. Piszemy o nim tutaj.

Liczący 820 metrów testowy odcinek Transport System Bögl powstał już 6 lat temu na terenie firmy w niemieckim Sengenthal. Do systemu należy testowa trasa, pojazd oraz system sterowania przystosowany do obsługi pojazdów poruszających się z prędkością do 150 km/h. Do tej pory pojazd TSB wykonał już ponad 100 tys. kursów testowych (łącznie 65 tys. km), producent ubiega się też dopuszczenie do ruchu regularnego w Niemczech.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5