NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ruta: Na miejscu Wiednia też obniżylibyśmy ceny

| jm, Rynek Kolejowy 26.11.2011 75

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2011-11-26 12:54:06 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
to fakt, w Warszawie komunikacja miejska jest bardzo tania, głównie dlatego że cały naród warszawie metro buduje.
2011-11-26 13:04:33 Autor: mania
---.162.95.254
A pobory Polaków też są takie same jak w Wiedniu?
2011-11-26 13:38:36 Autor: Sebastian Sznauder
---.088.c72.petrotel.pl

Sebastian Sznauder
@mania

Nie są, ale co sugerujesz tym pytaniem?
2011-11-26 13:50:17 Autor: dvdfv
---.adsl.inetia.pl
to sobie znaleźliście porównanie komunikacji miejskiej w warszawie do komunikacji miejskiej we wiedniu.... heheheh pan leszek ruta niech najpierw zapewni mieszkancom chocby piata czesc tego co mają do dyspozycji wiedenczycy. ja na pana miejsu to bym nie śmiał w ogóle myśleć o stawianiu się na miejscu wiedenczykow, boś pan niegodzien
2011-11-26 13:58:48 Autor: Sebastian Sznauder
---.088.c72.petrotel.pl

Sebastian Sznauder
@dvdfv

A co mają Wiedeńczycy? Czego nam potrzeba ze strony ZTMu?
2011-11-26 14:16:39 Autor: mania
---.162.95.254
@ Sebastion Sznauder Porównywanie cen biletów z Wiednia do biletów w Polsce argument nie trafny ,należy również porównywać z zarobkami większości obywateli tych krajów.
2011-11-26 15:22:23 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Przed paroma godzinami połowa pasażerów (podobnie jak żona ze mną) opuściła autobus na Ursynowie, bo smród był w nim nie do wytrzymania. Po nadejściu ochłodzenia warszawskie autobusy komunikacji miejskiej stają się schroniskami dla bezdomnych. Oczywiście ZTM powie - bezdomni to nie nasz problem. Niestety jak się prowadzi działalność publiczną w w kraju, który coraz bardziej przypomina trzeci świat to z takimi problemami trzeba sobie radzić i jakoś na nie reagować. Tymczasem reakcja jest jedynie taka, że na oknach tkwią wypisane, te same od lat, ostrzeżenia o zakazie ich otwierania, bo pojazd jest klimatyzowany, co oczywiście jest wierutną bzdurą. Kolejną sprawą, która wprawia mnie od lat w nieustanne zdumienie (kiedyś kierujący tłumaczył mi, że tak musi być bo automat jest nieprzestawialny) to grzanie w lecie za to nie grzanie w zimie. Nie daje się patrzeć na marnotrawstwo jakie za nasze pieniądze uprawia ZTM, marnotrawiąc nakłady na wymianę taboru brakiem utrzymania i remontów. Wypowiedź Pana Ruty wyjaśnia tylko jedno, mianowicie arogancję personelu w środkach komunikacji miejskiej - przykład idzie z góry. I jeszcze jedno - czy ktokolwiek z warszawskich władz policzył ile dzieci przed każdym pierwszym nie zjawia się w szkole tylko dlatego bo rodzicom zabrakło tych 3,60 zł aby kupić bilet na dojazd i powrót.
2011-11-26 17:41:12 Autor: michal30
---.serv-net.pl
Popieram przedmówców. Ceny biletów muszą odpowiadać zarobkom przeciętnego pasażera w danym kraju. Dodajmy, że w Polsce pasażerami komunikacji są głównie najmniej zamożni, bo wciąż pokutuje u nas kult samochodu, przez co podróżowanie komunikacją miejską uchodzi za obciach.
2011-11-26 18:13:17 Autor: dsfsdf
---.adsl.inetia.pl
np. 5 linii metra
2011-11-26 19:06:01 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
@michal30
To nie ceny biletów powinny być dostosowane do poborów ludności, tylko pobory ludności do cen biletów.
2011-11-26 19:07:17 Autor: xxl123
---.adsl.inetia.pl
W Wiedniu ten gość zbierałby śmieci na ulicy.
2011-11-26 19:20:19 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Panie Ruta, obniż sobie Pan pensję do 1500 a nawet do 1700 zł, kup bilet okresowy i spróbuj trochę pożyć. Powodzenia.
2011-11-26 21:48:30 Autor: krakus1
---.dynamic.chello.pl
siedzi taki darmozjad ktory jezdzi swoim wypaśnym pewnie autem jednym z wielu i jeszcze mowi ze mamy tanio . Dlaczego wszyscy mowia o cenach i kosztach jak w Niemczech czy Austrii a nikt nie zauważa jak sie to ma do polskich zarobków
2011-11-27 05:08:12 Autor: MSPT
---.devs.futuro.pl
Pan Ruta ma rację mówiąc, że w Warszawie komunikacja jest wciąż tania. Szkoda tylko, że widzi czubek własnego nosa i słowa te wypowiedział w odniesieniu do siebie i swoich (zapewne) niemałych zarobków. Dla niego bilety jeszcze dłuugo będą tanie a jak nawet zrobią się już drogie to zawsze można sobie strzelić premię albo dodatek do wypłaty.
2011-11-27 09:04:26 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Bezdomni w autobusie źle. A jak w Krasniku jakiś wypity gość usiłował wsiąść do busa i kierowca go odepchnął to była afera że busiarze biją pasażerów.
2011-11-27 10:30:31 Autor: ssgsf
---.adsl.inetia.pl
@xxl123 zgadzam się.
2011-11-27 11:27:31 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
\"autentyczny rodaku obrońco narodu\"
Bezdomnym trzeba pomóc a nie bić! Odpowiedzialność za wszystkie negatywne skutki ponosi państwo, które generuje bezdomność. Funkcjonariusze, którzy to państwo reprezentują powinni najpierw rzetelnie wywiązywać się ze swych obowiązków a dopiero później mówić. A jeśli już mówią to powinni rozumieć co mówią.
2011-11-27 11:47:49 Autor: Maciek
---.adsl.inetia.pl
Zgodnie z przepchniętą przez radę miasta uchwałą, za dwa lata 4 dwustrefowe bilety 90-dniowe w Warszawie będą kosztować 2200 złotych, czyli 500 euro...
2011-11-27 12:25:31 Autor: Łuki
---.lipska.net
Juz za rok normalny bilet jednorazowy kosztowac bedzie 5,20zł, ale co tam, przeciez komunikacja jest tania.....
2011-11-27 12:49:06 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
No ale jak pomożesz bezdomnemu to ci wysiądzie 10 pasażerów niebezdomnych

5 zł za bilet w Warszawie to tanio w stosunku do zarobków.
2011-11-27 17:30:25 Autor: Sebastian Sznauder
---.warszawa.vectranet.pl

Sebastian Sznauder
Nie państwo generuje bezdomność tylko sami zainteresowani. Gdybym nie chodził do pracy, szukał okazji do napicia się, albo po prostu leżał w betach całymi dniami, to sam bym stał się bezdomny. Zaraz napiszecie, że Państwo jest sprawcą większości nieszczęść, jakie dotykają ludzi. To jest sposób myślenia pewnej grupy społeczeństwa, która oczekuje, że Państwo wszystko da i to za darmo. Ja się z czymś takim nie godzę. Wstaję o piątej rano, jadę do pracy, podejmuję wysiłki, aby móc opłacić mieszkanie, wyżywić się i kupić bilet długookresowy. Dla mnie Państwo, które za darmo daje i utrzymuje, ba, wspiera nicnierobienie, to powód do opuszczenia i poszukania miejsca gdzie indziej. Jesteśmy na forum rynku kolejowego. Czy nie zdajecie sobie sprawy, że właśnie, przez niepromowanie przedsiębiorczości, pracy i wysiłków, by zarobić na siebie, nie ma pieniędzy między innymi na infrastrukturę? Może właśnie po części dzięki temu, możecie się tu logować i narzekać na stan kolei... Może właśnie tak ma być...?
2011-11-27 17:46:59 Autor: Sebastian Sznauder
---.warszawa.vectranet.pl

Sebastian Sznauder
Obecnie przy podróży w ramach jednej strefy, najbardziej opłaca się kupować bilet 90 dniowy za 220 złotych. Daje to wydatek około 73,33 złotych na miesiąc i za tę cenę w ramach tej strefy można podróżować komunikacją dzienną i nocną, autobusami, tramwajami, metrem, pociagami podmiejskimi SKM oraz KM do granicy I strefy. Moim zdaniem to nie jest dużo. Dla osoby, która dziennie porusza się samochodem do 40 km, wydatek na paliwo, zależnie od samochodu wynosi 4 lub więcej razy miesięcznie. Oczywiście, trzeba wziąć pod uwagę kongestię, obciążenie związane z ubezpieczeniem AC+OC, przeglądy, materiały i płyny eksploatacyjne, ewentualne inne trudności, jakie spotkają nas w przypadku kolizji. Jeżeli ktoś uważa, że bilety komunikacji warszawskiej są drogie i że nie powinny być droższe (w kontekście masowej wymiany taboru), radzę poszukać źródła swojej finansowej frustracji w innym miejscu... :-D Nie mówimy o małym 20 tysięcznym mieście, ale o stolicy kraju!
2011-11-27 18:13:44 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
No właśnie dlatego że mówimy o stolicy kraju uważam że bilety w Warszawie powinny być droższe. Ba, ja nawet uważam, że dużą część autobusów w Warszawie należy zastąpić trolejbusami, co też kosztuje, dlatego właśnie proponuję jednorazowy 6 zł ( tyle co litr paliwa po nowym roku), a sieciówka 300 zł.
2011-11-27 18:27:48 Autor: Sebastian Sznauder
---.warszawa.vectranet.pl

Sebastian Sznauder
Bilety będą jeszcze droższe, z czym nie zamierzam walczyć, ani protestować. Ale za tę cenę mam, oczywiście, wymagania, jeśli chodzi o komfort podróży, częstotliwość kursów i szybkość. Myślę, że kontrola społeczna powinna się właśnie na tym skupić, by pasażerowie mogli korzystać ze swoich praw. Nie mam nic przeciwko bezdomnym, ale jeśli nie mają biletu, to sprawa chyba jest jasna. Są instytucje, które powołano do pomocy ludziom z określonymi problemami. To, niestety wymaga od tych ludzi swojego rodzaju podporządkowania się pewnym rygorom i zasadom, w tym zakazowi spożywania alkoholu. Środki komunikacji miejskiej nie są miejscem na przetrwanie chłodnych dni.
2011-11-27 18:40:20 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@ Sebastian Sznaude \"Nie państwo generuje bezdomność tylko sami zainteresowani\"
Dziwie się, że Ci gdzieś dali jakąś pracę jeśli nie rozumiesz nawet tyle, że bezdomni to też państwo.
2011-11-27 19:08:24 Autor: Sebastian Sznauder
---.warszawa.vectranet.pl

Sebastian Sznauder
@R.W.O

Chyba NARÓD, bo Państwo to raczej utożsamiamy z instytucjami i prawem.
2011-11-27 19:46:39 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@ Sznauder \"Państwo to raczej utożsamiamy\"
Tzn. kto utożsamia? Po drugie odmawianie komuś prawa do własnego państwa tylko dlatego, że jest bezdomny (często bez własnej winy) to dla mnie przerażająca ideologia przekreślająca sens jakiejkolwiek dyskusji.




2011-11-27 20:08:10 Autor: Sebastian Sznauder
---.warszawa.vectranet.pl

Sebastian Sznauder
@R.W.O

Zarzucasz mi, że czegoś nie rozumiem i na forum jeszcze dziwisz się, że ktokolwiek dał mi jakąś pracę. Może w kwestii ostatecznego wyjaśnienia sprawy, bo nie chcę prowadzić bezsensownej dyskusji:

nigdzie nie napisałem niczego, co jest odmawianiem bezdomnym prawa do własnego Państwa (to cytat z Ciebie), a pewnie raczej chodziło Ci o prawo do bycia obywatelem w danym Państwie i o posiadanie obywatelskich praw. Proszę czytać ze zrozumieniem, zamiast pienić się przed ekranem komputera.

Kwestia jest krótka i tematyczna:
POSIADASZ BILET - MASZ PRAWO DO PRZEJAZDU
NIE POSIADASZ BILETU - NIE MASZ TAKIEGO PRAWA

obydwa powyższe niezależnie, czy masz dom czy nie.

KONIEC
2011-11-27 20:14:36 Autor: Sebastian Sznauder
---.warszawa.vectranet.pl

Sebastian Sznauder
O ile dobrze pamiętam to w stołecznym regulaminie przejazdu jest punkt, w którym mowa o dozwolonym przejeździe dla osób bezrobotnych, którzy posiadają zaświadczenie o fakcie rejestracji w urzędzie pracy jako poszukujący pracy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5