Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszyły testy pociągów towarowych w najdłuższym na świecie tunelu kolejowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
14-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ruszyły testy pociągów towarowych w najdłuższym na świecie tunelu kolejowym
Fot. Alptransit Gotthard
Spółka Alptransit Gotthard rozpoczęła testy pociągów towarowych o długości 1500 m w tunelu pod przełęczą św. Gotarda. To część zaplanowanych działań, które muszą zostać przeprowadzone przed uruchomieniem tego najdłuższego na świecie tunelu, biegnącego przez obszar Alp Szwajcarskich.

Pierwsze testy zostały przeprowadzone przy wykorzystaniu pociągu zestawionego z platform wagonowych, wagonów teleskopowych oraz kontenerowych (łącznie 76 wagonów). Skład był prowadzony przez należące do Kolei Szwajcarskich trzy lokomotywy RE 620, które zostały rozlokowane z przodu, z tyłu oraz w samym środku składu. Testy miały za zadanie wykazać, jakie będzie oddziaływanie tak długiego pociągu na infrastrukturę oraz jak skład będzie współpracował z systemem ETCS poziomu 2.

W związku z planem przekazania tunelu do eksploatacji Kolejom Szwajcarskim z początkiem czerwca tego roku, ma odbyć się łącznie 3500 jazd testowych w tunelu. Natomiast od czerwca ruszy program testów SBB, który będzie przygotowaniem do regularnych przewozów. Te mają wystartować wraz z nowym rozkładem jazdy - 11 grudnia tego roku. Wcześniej - 1 października 2015 roku, po uzyskaniu zgody od Federalnego Urzędu Transportu, rozpoczęły się testy systemów sterowania, kontrole systemów bezpieczeństwa, łączności oraz wentylacji i chłodzenia.

Gdy tunel będzie już otwarty, wówczas - według zapowiedzi - ma być najbezpieczniejszym odcinkiem linii kolejowej na terenie Szwajcarii. Każdego dnia tunelem będzie mogło przejechać do 260 pociągów towarowych - o 80 więcej niż eksploatowaną dziś trasą. Pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzać się do prędkości 240 km/h, co pozwoli na skrócenie czasu podróży między południem Niemiec a północą Włoch. Przede wszystkim jednak czas podróży między Zurychem a Lugano skróci się o 45 minut. Nowy tunel pozwoli na poprawę jakości transportu kolejowego przez Alpy - zarówno pasażerskiego, jak i towarowego.

Niektóre odcinki tunelu położone są 2300 metrów pod górskimi szczytami, co czyni go najgłębszym tunelem. Jest to jednak przede wszystkim najdłuższy tunel kolejowy na świecie. Jego długość to prawie 57 km.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Włochy: Tunel za niski dla piętrowych EZT

Infrastruktura

Włochy: Tunel za niski dla piętrowych EZT

Roman Czubiński 19 grudnia 2023

Nowa Zelandia: Auckland będzie miało swój tunel średnicowy

Infrastruktura

Alpy: Powstaje najdłuższy tunel kolejowy świata

Infrastruktura

Alpy: Powstaje najdłuższy tunel kolejowy świata

Roman Czubiński 22 października 2023

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele

Infrastruktura

Zobacz również:

Włochy: Tunel za niski dla piętrowych EZT

Infrastruktura

Włochy: Tunel za niski dla piętrowych EZT

Roman Czubiński 19 grudnia 2023

Nowa Zelandia: Auckland będzie miało swój tunel średnicowy

Infrastruktura

Alpy: Powstaje najdłuższy tunel kolejowy świata

Infrastruktura

Alpy: Powstaje najdłuższy tunel kolejowy świata

Roman Czubiński 22 października 2023

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij