NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ruszyły prace przygotowawcze do modernizacji linii grodziskiej

| Martyn Janduła 09.05.2017 350

Ruszyły prace przygotowawcze do modernizacji linii grodziskiej
Linia nr 447Fot. PKP PLK
Od września PKP PLK planują całkowite wyłącznie z ruchu torów linii kolejowej nr 447 z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego. Zanim to jednak nastąpi wykonawca przystąpił najpierw do prac przygotowawczych, które wykona pod linią dalekobieżną nr 1 z czasowymi wyłączeniami torów.
Po majówce – 4 maja – konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Usług Technologicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” przystąpiło do pierwszego etapu prac przy linii grodziskiej nr 447 z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego. Jak tłumaczy zarządca, w ciągu pierwszych 4 miesięcy będą prowadzone prace na dalekobieżnej linii kolejowej nr 1. Zaplanowano po 2 miesiące na każdy tor, który będzie wyłączony z ruchu.

– W tym czasie budowane będą pod nią przejścia podziemne. Pociągi podmiejskie kursujące na linii nr 447 Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki będą kursować bez zakłóceń – wyjaśnia Łukasz Kwasiborski z biura prasowego PKP PLK. W sumie wykonawca przystąpi do budowy konstrukcji odciążających na siedmiu obiektach, co ma zapewnić bezpieczeństwo przejazdu pociągów. Jak dodaje Kwasiborski, prace te zostały już ujęte w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy.

Jako pierwsze zaplanowano do remontu dwa przejścia podziemne – na ul. Traktorzystów (przy stacji Warszawa Ursus) i na ul. Świerszcza (przy stacji Warszawa Włochy). Do prac przystąpiono 8 maja i od tego dnia obiekty te będą niedostępne dla podróżnych. Na drugą stronę torów będzie można przedostać się korzystając z przejścia pod wiaduktem w ul. Globusowej i Cierlickiej. W czasie prac ruch na ul. Traktorzystów będzie odbywał się wahadłowo a na ul. Świerszcza prowadzony będzie jednokierunkowo w stronę ul. Globusowej. Objazd w przeciwnym kierunku wytyczono ulicami: Cienistą, Obrońców Pokoju, Łuki Wielkie oraz ks. J. Chrościckiego. Prace zakończą się we wrześniu. 

Główne roboty na linii kolejowej nr 447 zaplanowane są od 3 września. Wtedy planowane jest całkowite zamknięcie linii. W tym czasie wykonawca zabierze się za gruntowną przebudowę torów na długości 22 km. Pasażerowie w tym czasie będą musieli skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Drugi etap prac potrwa 12 miesięcy.

Trzeci etap prac polegać będzie na demontażu konstrukcji odciążeniowych oraz na pracach wykończeniowych. Wszystko to odbywać się będzie przy wznowionym już ruchu kolejowym. Wykonawca będzie miał na to od 3 do 4 miesięcy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5