NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Odliczanie do zamknięcia linii grodziskiej

| Martyn Janduła 03.04.2017 78

Odliczanie do zamknięcia linii grodziskiej
Prace na linii 447 rozpoczną się lada chwilaFot. PKP PLK
To ważny moment dla mieszkańców Piastowa, Pruszkowa, Brwinowa, Milanówka i Grodziska Mazowieckiego. PKP PLK podpisały właśnie umowę na modernizację linii kolejowej nr 447. Już we wrześniu, przez rok życie mieszkańców, korzystających na co dzień z tej linii, zmieni się diametralnie. Jeszcze w kwietniu powinny być znane szczegóły dotyczące funkcjonowania komunikacji zastępczej. Już dzisiaj wiadomo jednak, że odbywać się ona będzie w większości z udziałem autobusów.
PKP PLK podpisały właśnie umowę z wykonawcą modernizacji linii kolejowej nr 447 z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego. Wykona ją Przedsiębiorstwo Usług Technologicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź”. Kontrakt na przebudowę infrastruktury opiewa na kwotę 285 mln zł brutto.

Istotna inwestycja

Nie da się ukryć, że to trudna inwestycja. Linia kolejowa nr 447 ma duże znaczenie w dojazdach tysięcy mieszkańców do pracy do Warszawy. Dlatego uchodzi ona za jedną najbardziej zatłoczonych linii kolejowych w Polsce, gdzie w godzinach szczytu kursuje od 40 do 60 pociągów. – Stawiamy na rozwój kolei aglomeracyjnej, a w tym przypadku nawet metropolitalnej – mówił podczas podpisania umowy Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

– Modernizacja linii kolejowej nr 447 to dopełnienie wcześniej wykonanych już prac – zauważa Bittel. Dodał, że przed Polską ambitne i trudne zadanie zrealizowania Krajowego Programu Kolejowego, którego wartość określa się na 66,6 mld zł. – Chcemy łączyć Polskę i zwiększać mobilność podróżnych oraz podejmować działania, które wzmocnią kolej aglomeracyjną. Cieszę się, że mamy dzisiaj taką szansę – podkreśla.

– Inwestycja znacząco poprawi dojazd mieszkańców do Warszawy – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Warto podkreślić, że inwestycji wokół Warszawy w najbliższym czasie będzie bardzo dużo. Inwestycja na linii 447 jest bardzo istotna ze względu na liczbę pasażerów, która korzysta z niej codziennie. Te prace na pewno przyniosą efekt – podkreśla Merchel.

Trzy etapy prac

Przebudowa torów linii kolejowej nr 447 z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego potrwa do 21-22 miesięcy. Prace będą prowadzone w trzech etapach. Już w maju wykonawca przystąpi do budowy konstrukcji odciążających na siedmiu obiektach, co ma zapewnić bezpieczeństwo przejazdu pociągów. Prace te odbywać się będą również pod linią kolejową nr 1, co wiązało się będzie tylko z trzema czynnymi torami kolejowym. PKP PLK zapewniają jednak, że ruch pociągów będzie odbywał się płynnie.

Drugi etap prac nastąpi we wrześniu i potrwa 12 miesięcy. Wtedy planowane jest całkowite wyłączenie z ruchu linii kolejowej nr 447. W tym czasie wykonawca zabierze się za gruntowną przebudowę torów. Pasażerowie w tym czasie będą musieli skorzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. PKP PLK mają nadzieję, że koncepcję uda się przedstawić jeszcze w kwietniu, co pozwoli zapewne nanieść ewentualne poprawki.

Trzeci etap prac polegać będzie na demontażu konstrukcji odciążeniowych oraz na pracach wykończeniowych. Wszystko to odbywać się będzie przy wznowionym już ruchu kolejowym. Wykonawca będzie miał na to od 3 do 4 miesięcy.

W imię korzyści

Według deklaracji PKP PLK, pociągi jeżdżące obecnie z prędkością 80 km/h będą mogły przyspieszyć do 120 km/h. – Skróci to podróż o pięć minut – zapewnia Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Nie jest to co prawda dużo, ale prace pozwolą na poprawę przepustowości linii i podwojenie liczby pociągów – dodaje. Na czas robót zapewniony ma być płynny ruch do Skierniewic i Łowicza bez zatrzymywania się na stacji Warszawa Włochy. Pociągi ze wschodniej Warszawy dojadą wyłącznie do stacji Warszawa Zachodnia.

Celem prac na dwudziestodwukilometrowej linii jest zwiększenie niezawodności i punktualności przejazdu oraz lepsza obsługa pasażerów, w tym dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Ze specyfikacji przetargowej wynika także, że zabytkowe obiekty istniejące na niektórych przystankach (takie jak wiaty) zostaną w trakcie prac pozostawione i wyremontowane.

Powstanie nowy przystanek w Parzniewie, dzięki czemu do linii zyskają dostęp mieszkańcy kolejnych miejscowości. Na trasie wymienione zostaną także szyny o długości 43 km. Remont przejdzie 15 rozjazdów i 22 km sieci trakcyjnej. Inwestycja obejmuje również przebudowę 11 obiektów. Wybudowane zostaną dwa tunele dla pieszych oraz jeden tunel drogowy, który powstanie w Pruszkowie. Wybudowany zostanie również nowy budynek nastawni na stacji Warszawa Włochy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Grodzisk Mazowiecki (91)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5