Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza przetarg na modernizację odcinka linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
20-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rusza przetarg na modernizację odcinka linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim
Fot. PKP PLK
PKP PLK ogłosiły właśnie przetarg na prace na linii kolejowej 93 na odcinku między Trzebinią a Oświęcimiem. Szacowany koszt prac to 324 mln zł.

Wybrany wykonawca opracuje dokumentację projektową i wykona roboty budowlano – montażowe na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Inwestycja ułatwi podróże w regionie oraz transport towarów na kolejowej trasie z Małopolski na Śląsk. Na stacjach i przystankach Chrzanów, Chełmek, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski będą nowe, lepiej wyposażone perony, zapewniające łatwiejszy dostęp do pociągów, także osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

20 kilometrów torów do wymiany

Inwestycja obejmie kompleksową wymianę 20 km torów między Trzebinią a Oświęcimiem. Przebudowa lub remont obiektów inżynieryjnych, w tym 21 wiaduktów w Trzebini, Chrzanowie, Chełmku i Oświęcimiu, umożliwi płynną jazdę pociągów oraz dodatkowo zwiększy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i samochodowego. Dla przewoźników towarowych to poprawa infrastruktury, bardziej ekonomiczny transport i wzrost konkurencyjności kolejowych przewozów towarowych względem transportu drogowego.

Realizacja prac budowlanych na odcinku Trzebinia – Oświęcim planowana jest w latach 2019 – 2021. Inwestycja prowadzona będzie w ramach większego projektu o nazwie „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12 ). Wartość całego projektu to ok. 555 mln zł.

Poprawią się możliwości transportu węgla

PLK realizują obecnie modernizację stacji Libiąż, na którą przeznaczają 33 mln zł. Zmodernizowana stacja zapewni wygodniejszą obsługę podróżnych oraz usprawni transport towarów. Łatwiejszy będzie przewóz węgla z kopalni „Janina”. Prace na stacji obejmują obiekty inżynieryjne, 9 km torów stacyjnych, 21 rozjazdów, 2 przejazdy kolejowo-drogowe, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem. Zakończenie planowane jest w połowie 2017 r.

Linia nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice wykorzystywana jest do obsługi ruchu pasażerskiego oraz towarowego, a w szczególności do realizacji transportu węgla kamiennego ze śląskich kopalni i tranzytu towarów przez Republikę Czeską, dalej na południe Europy. O projektowaniu inwestycji na tej linii pisaliśmy tutaj. O inwestycjach, mających poprawić prędkości przejazdu dla pociągów na Śląsku piszemy z kolei tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij