NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:
 
PKP PLK przygotowują się do modernizacji linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Wybrana została już firma, która przygotuje projekt budowlany oraz materiały przetargowe na wybór wykonawcy.
Po zakończeniu prac linia nr 93 ma na odcinku Trzebinia – Oświęcim ma zostać dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych. Największy zakres przebudowy będzie dotyczyć stacji Chrzanów, Chełmek oraz 12 obiektów inżynieryjnych. Wyregulowane zostaną też osie torów na całym odcinku Trzebinia – Oświęcim.

Samorządy same zapłaciły za studium

O modernizację linii na tym odcinku zabiegały władze gmin leżących na trasie. Pod koniec 2012 roku zostało opracowane studium wykonalności dla inwestycji, które zostało sfinansowane przez gminy Chrzanów, Libiąż, Chełmek.

Między innymi dzięki tym staraniom projekt modernizacji linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice został zapisany w Krajowym Programie Kolejowym. Koszt modernizacji aż do Czechowic-Dziedzic ma wynieść 438 mln zł. PLK liczy na uzyskanie unijnego dofinansowania na inwestycję.

Jest wykonawca projektu

PKP PLK wybrały firmę, która przygotuje projekt budowlany oraz materiały przetargowe na wybór wykonawcy. Przetarg wygrała firma Schuessler-Plan, która zaoferowała najkorzystniejszą cenę, na poziomie 2 741 301 zł brutto. W drugim kryterium – jakości – otrzymała 16 punktów na 20 możliwych do uzyskania. Oprócz zwycięzcy, ważne oferty złożyły też: Systra, Wyg, BBF, Halcrow, JPL, Transkol, Koltach, Trans–Bud–Projekt, oraz CE Projekt. Odrzucone zostały oferty Egis, IDOM i MGGP, a do tego PKP PLK wykluczyły z przetargu firmy Complex i m–TOR.

Oferta Schuessler-Plan była dużo niższa od kosztorysu, który opiewał na 6,4 mln złotych brutto. Wykonawca ma wykonać koncepcję przebudowy 2 stacji i 12 obiektów inżynieryjnych, projekty budowlane i złożyć wniosek o pozwolenie budowlane. Przygotuje też badania geologiczne i materiały przetargowe.
 
 

Linia Oświęcim – Trzebinia zostanie zmodernizowana. Jest projektant

| Jakub Madrjas 25.02.2016 86

Linia Oświęcim – Trzebinia zostanie zmodernizowana. Jest projektant
Fot. PiotrPaleczny, CC BY-SA 3.0
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS