NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Linia Oświęcim – Trzebinia zostanie zmodernizowana. Jest projektant

| Jakub Madrjas 25.02.2016 86

Linia Oświęcim – Trzebinia zostanie zmodernizowana. Jest projektant
Fot. PiotrPaleczny, CC BY-SA 3.0
PKP PLK przygotowują się do modernizacji linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Wybrana została już firma, która przygotuje projekt budowlany oraz materiały przetargowe na wybór wykonawcy.
Po zakończeniu prac linia nr 93 ma na odcinku Trzebinia – Oświęcim ma zostać dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla towarowych. Największy zakres przebudowy będzie dotyczyć stacji Chrzanów, Chełmek oraz 12 obiektów inżynieryjnych. Wyregulowane zostaną też osie torów na całym odcinku Trzebinia – Oświęcim.

Samorządy same zapłaciły za studium

O modernizację linii na tym odcinku zabiegały władze gmin leżących na trasie. Pod koniec 2012 roku zostało opracowane studium wykonalności dla inwestycji, które zostało sfinansowane przez gminy Chrzanów, Libiąż, Chełmek.

Między innymi dzięki tym staraniom projekt modernizacji linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice został zapisany w Krajowym Programie Kolejowym. Koszt modernizacji aż do Czechowic-Dziedzic ma wynieść 438 mln zł. PLK liczy na uzyskanie unijnego dofinansowania na inwestycję.

Jest wykonawca projektu

PKP PLK wybrały firmę, która przygotuje projekt budowlany oraz materiały przetargowe na wybór wykonawcy. Przetarg wygrała firma Schuessler-Plan, która zaoferowała najkorzystniejszą cenę, na poziomie 2 741 301 zł brutto. W drugim kryterium – jakości – otrzymała 16 punktów na 20 możliwych do uzyskania. Oprócz zwycięzcy, ważne oferty złożyły też: Systra, Wyg, BBF, Halcrow, JPL, Transkol, Koltach, Trans–Bud–Projekt, oraz CE Projekt. Odrzucone zostały oferty Egis, IDOM i MGGP, a do tego PKP PLK wykluczyły z przetargu firmy Complex i m–TOR.

Oferta Schuessler-Plan była dużo niższa od kosztorysu, który opiewał na 6,4 mln złotych brutto. Wykonawca ma wykonać koncepcję przebudowy 2 stacji i 12 obiektów inżynieryjnych, projekty budowlane i złożyć wniosek o pozwolenie budowlane. Przygotuje też badania geologiczne i materiały przetargowe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Oświęcim (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Oświęcim (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS