NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Rusza pierwszy duży przetarg związany z linią 201 Bydgoszcz – Gdynia

| Michał Szymajda 13.07.2022 5,9k

Rusza pierwszy duży przetarg związany z linią 201 Bydgoszcz – Gdynia
Fot. PKP PLK
Ogłoszono pierwszy większy przetarg związany z projektem "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto". To bardzo opóźnione zadanie związane ze zmianą statusu linii 202 i do niej dochodzących ma być realizowane do roku 2027.
PKP PLK ogłosiło właśnie przetarg dla zadania „A”. Obejmuje ono roboty budowlane na liniach kolejowych nr 201 odc. Kościerzyna – Somonino (27 kilometrowy odcinek wraz ze stacjami) oraz na krótkiej linii nr 214 łączącej Somonino – Kartuzy. W zakresie podstawowym na linii 201 dobudowany będzie drugi tor, powstanie też sieć trakcyjna, podniesiona zostanie prędkość drogowa dla pociągów pasażerskich do 140 km/h. Linia 214 przejdzie natomiast kompleksowy, rozszerzony remont.

Zadanie „A” modernizacji linii 201 od Kościerzyny do Somonina realizowane będzie na podstawie istniejącego już projektu, a więc w formule „buduj”. Część „B” obejmuje zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i budowę nowych systemów telekomunikacyjnych w formule „zaprojektuj i buduj”. W opcji znajdzie się świadczenie usług pogwarancyjnych dla urządzeń srk zabudowanych na linii, a także zadanie pod nazwą „zmiany w zakresie interfejsów” przy srk. Otwarcie ofert zaplanowano na 18 sierpnia.

Według zapewnień PKP PLK prace na linii 214 Somonino – Kartuzy mają zakończyć się z początkiem 2024 r. Wówczas zostanie zmodernizowana w pełni linia Kartuzy – Glincz (nr 229) wraz ze stacją Kartuzy i budową nowej łącznicy. O zakresie tych trwających już prac obszernie pisaliśmy tutaj.

Modernizacja linii 201 od Kościerzyny do Somonina, remont linii 214 od Somonina do Kartuz i trwający remont linii 229 z budową nowej łącznicy w Kartuzach pozwoli za kilka lat uruchamiać bezpośrednie pociągi z Trójmiasta do Kościerzyny z zajazdem do Kartuz. Nie będzie już konieczne rozdzielanie relacji z Gdyni lub Gdańska na pociągi do Kartuz i Kościerzyny.

Prace przy projekcie "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto" są mocno opóźnione. Pierwotnie miały być zrealizowane do 2022 roku. Obecnie ich koniec planuje się na 2027 roku. O problemach z pracami na linii 201 pisaliśmy w końcu 2021 roku. Do tego tekstu odniosły się PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5