NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czy będzie strajk w Polregio? Dzisiaj rozmowy ostatniej szansy

| Jakub Madrjas 13.05.2022 6,5k

Czy będzie strajk w Polregio? Dzisiaj rozmowy ostatniej szansy
fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
Czy uda się uniknąć strajku w Polregio? Rozmowy ostatniej szansy mają odbyć się dziś po godz. 14.
W poniedziałek, 16 maja ma dojść do ogólnopolskiego strajku w spółce. Przypomnijmy, że związkowcy zgodzili się na wypłatę żądanej podwyżki 700 zł do wynagrodzenia zasadniczego w dwóch ratach – 400 zł od stycznia bieżącego roku i 300 zł od stycznia przyszłego roku.

Jednocześnie marszałkowie województw wysyłają kolejne komunikaty w sprawie strajku. Marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki podał, że rząd zasili Fundusz Kolejowy dodatkowymi środkami w zamian za to, że marszałkowie zrzucą się na podwyżki dla pracowników Polregio. Nie potwierdził tego jednak w sejmie wiceminister Andrzej Bittel. Z kolei marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz podkreśla, że kolejarze muszą dostać podwyżki, ale chce negocjować rozłożenie ciężaru finansowego podwyżek pomiędzy spółkę a samorząd.

Pomorskie zgadza się dopłacić

Kolejny komunikat w tym temacie wypłynął wczoraj (12 maja) po południu z województwa pomorskiego. Samorząd poinformował w nim o spotkaniu z 12 maja z zarządem Polregio w sprawie renegocjacji warunków umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych na terenie regionu. Jak czytamy, strony, po kilkugodzinnych negocjacjach, ustępując ze swoich pierwotnych stanowisk, doszły do porozumienia, a zarząd Polregio miał zgodzić się na “dokonanie redukcji części kosztów funkcjonowania przewozów”; samorząd z kolei zobowiązał się do zwiększenia kwoty dofinansowania przewozów, które wykonuje przewoźnik.

Samorząd uważa, że w związku z tym widmo strajku w województwie pomorskim zostało zażegnane. – Pomorski Zakład Polregio realizuje bardzo ważne połączenia na terenie Pomorza. Z największym szacunkiem traktuję pracę naszych pomorskich kolejarzy. Zapowiedź strajku oczywiście budziła nasz niepokój, bo rozwój kolei zawsze traktowaliśmy jako jeden z naszych priorytetów i trudno było sobie wyobrazić zaprzestanie świadczenia tak ważnej usługi i narażenie naszych mieszkańców na niepotrzebny stres. Dlatego cieszy mnie fakt, że doszliśmy do porozumienia i widmo strajku zostało zażegnane – komentuje spotkanie marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk w komunikacie.

Spotkanie ostatniej szansy w Polregio, wszystkie scenariusze możliwe

Czy strajku na Pomorzu na pewno nie będzie? Nie jest to jeszcze pewne. Jak poinformował dziś (13 maja) “Rynek Kolejowy” Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów, stroną w negocjacjach ze związkami jest zarząd województwa. – Jeśli województwo pomorskie czy jakiekolwiek inne zawarło porozumienie z zarządem spółki, to jest to krok w dobrym kierunku, ale żadne porozumienia nie zostały podpisane – wyjaśnia szef związkowców.

Dziś o godz. 14 ma odbyć się spotkanie z zarządem spółki. – Zmiana decyzji o strajku zależy tylko od tego, czy zarząd przedstawi porozumienie, w którym zrealizuje postulaty podwyżek – podkreślił, dodając, że strajk zostanie jedynie zawieszony do stycznia – aż pracownicy otrzymają gwarancję wypłaty drugiej transzy podwyżek.

Ostatnio coraz częściej pojawia się scenariusz, według którego strajk odbędzie się tylko w tych województwach, których marszałkowie nie dorzucą pieniędzy do podwyżek. Takie rozwiązanie nie jest wykluczone. – Nie wiem, jakie porozumienie przedstawi zarząd i czy przyznanie podwyżek tylko w części zakładów jest możliwe – odpowiada Leszek Miętek. – Z drugiej strony, gdyby tak się stało, trudno byłoby nam o argumenty, dlaczego mamy nie zgodzić się na podwyżki dla pracowników tam, gdzie to możliwe – przypuszcza związkowiec, dodając, że strajkowanie w tych regionach byłoby bezzasadne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5