NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Geblewicz: Podwyżki dla kolejarzy są konieczne, ale...

| Jakub Madrjas 12.05.2022 3,4k

Geblewicz: Podwyżki dla kolejarzy są konieczne, ale...
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Czy uda się uniknąć strajku w Polregio? Głos zabrał marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, który podkreśla że kolejarze muszą dostać podwyżki, ale chce negocjować rozłożenie ciężaru finansowego podwyżek pomiędzy spółkę a samorząd.
Prezes Polregio Artur Martyniuk poinformował PAP, że wypracowano wstępne porozumienie ze związkami w sprawie rozłożenia podwyżek wynagrodzeń na dwie tury. Więcej na ten temat piszemy tutaj. Wciąż jednak potrzebna jest zgoda marszałków województw na ich sfinansowanie, bo jak mówił prezes podczas sejmowej Komisji Infrastruktury, spółka nie ma odpowiednio dużego zysku. –
Każde 100 zł podwyżki wynagrodzenia zasadniczego na jednego pracownika w przypadku Polregio oznacza 18 milionów złotych rocznie – tłumaczył prezes Martyniuk.

Geblewicz: Niepoważne zachowanie Polregio


Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego rozesłał informację prasową w tej sprawie. – Nie podważamy konieczności podwyżki płac pracowników w związku z szalejącą inflacją –
mówi cytowany w komunikacie marszałek Olgierd Geblewicz, dodając, że zarząd województwa jest gotowy do negocjacji w sprawie rozłożenia ciężaru finansowego podwyżek płac pomiędzy spółkę a samorząd województwa.

Jak informuje UMWZ, Polregio przedstawiło do akceptacji aneks do obowiązującej umowy, w myśl którego Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego miałby ponieść całość kosztów związanych z podwyżkami płac i dała czas na podjęcie decyzji do 12 maja do godz. 12. – Aneksu w takim kształcie nie można potraktować poważnie, ponieważ dokument przygotowano niepoważnie. Nie można całością kosztów obciążać tylko jednej ze stron, czyli samorządu województwa – mówi w komunikacie marszałek Olgierd Geblewicz. – Ani przez chwilę nie kwestionowaliśmy potrzeby zwiększenia wynagrodzeń pracownikom Polregio, ponieważ szalejąca inflacja sprawia, że ludziom coraz trudniej jest wiązać koniec z końcem. Jesteśmy gotowi podzielić się kosztami tych regulacji w oparciu o istniejącą umowę – zapewnił.

Nieprzejrzysta propozycja?


UMWZ przypomina, że na organizację regionalnych przewozów kolejowych w budżecie na rok 2022 w zabezpieczono środki własne województwa w wysokości 116,5 mln zł. – Zaproponowany przez Polregio aneks oznacza zwiększenie wydatków Województwa w 2022 r. do kwoty ponad 148 mln zł (!), co przekracza o ponad 30 mln zł możliwości budżetu województwa – czytamy. 

Samorząd dodaje, że propozycja spółki oprócz zwiększenia kosztów wynagrodzeń w Zachodniopomorskim Zakładzie Polregio o 7,8 mln zł w 2022r (miesięcznie ok. 1000 zł/etat) przewiduje "wzrost szeregu innych kosztów, niekiedy uzasadnionych w sposób enigmatyczny, np. niemal dwukrotny wzrost kosztów zarządzania". – Mam pełną świadomość, że sprawa jest poważna, że dotyczy setek ludzi i ich rodzin. Deklaruję gotowość wypracowania z władzami Spółki konstruktywnych rozwiązań. Musi to być poprzedzone rzetelną analizą kosztów jak również możliwości finansowych samorządu – podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz.

Samorząd podsumowuje, że z uwagi na procedury związane w szczególności z dysponowaniem finansami publicznymi oraz skalę zobowiązań finansowych, nie jest możliwe, by Województwo Zachodniopomorskie w ciągu jednej doby złożyło prawnie wiążące oświadczenie w zakresie żądań spółki.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (650)
 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5