Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rozmowa o kolei zaczyna się od infrastruktury

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rozmowa o kolei zaczyna się od infrastruktury
- Najistotniejszym warunkiem dla rozwoju kolei jest odpowiednia infrastruktura. Bez tego kolej nie może osiągnąć sukcesu – powiedział dziś podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy wiceminister Andrzej Massel. W dyskusji  o przyszłości kolei uczestniczył też prezes PKP SA Jakub Karnowski.

Jednym z najważniejszych wydarzeń pierwszego dnia Forum Ekonomicznego, które rozpoczęło się dziś w Krynicy była dyskusja „Czas na kolej – jak Polska i Europa mogą wykorzystać szanse wynikające z rozwoju transportu kolejowego w przewozach pasażerskich i towarowych”. Uczestniczyli w niej: Mirosław Hala wiceminister transportu Republiki Czeskiej, Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury, oraz Jakub Karnowski, prezes PKP SA.

Pierwszego z nich zapytano, dlaczego kolej w ogólnej opinii funkcjonuje lepiej w Czechach, niż w Polsce? – To kwestia tradycji. Czesi zawsze byli dumni z efektywnej kolei - odpowiedział Mirosław Hala – Mamy też pewne przewagi. Duże jest zagęszczenie sieci kolejowej, a odległości przejazdu są mniejsze – dodał.

Najważniejsza jest infrastruktura

Następnie dyskusja przeniosła się na inne – polskie – tory - Najistotniejszym warunkiem dla rozwoju kolei jest odpowiednia infrastruktura. Bez tego kolej nie może osiągnąć sukcesu. Dlatego tak duże znaczenie mają programy ukierunkowane na poprawę stanu tej infrastruktury – uważa Massel.

- Jakakolwiek rozmowa o przyszłości polskiej kolei zaczyna się o od PKP Polskich Linii Kolejowych. Nie można sensownie mówić o spłacie długu PKP SA, który wynosi 4,5 miliarda złotych, poprzez prywatyzację PKP Cargo czy PKP Intercity, jeśli infrastruktura, z której korzystają ci przewoźnicy jest w złym stanie – zgodził się prezes PKP SA Jakub Karnowski. - W ciągu ostatnich 20 lat wiele rzeczy się zmieniło, ale kolej tylko minimalnie. Wielką szansą jest więc wykorzystanie funduszy unijnych, między innymi na remontowanie infrastruktury. Nie można jednak jednocześnie prowadzić remontów i trzymać się rozkładu jazdy – zaznaczył Karnowski.

W PKP SA centralizacja

- Jeżeli chodzi o przyszłość, to liczymy na efekty synergii w grupie PKP, oraz na zmniejszenie obszarów zagrożonych korupcją. Jest też duży potencjał, jeśli chodzi o wspólne zakupy w grupie, czy relacje z klientem – zapowiedział Karnowski. Obiecał również, na życzenie prowadzącego debatę Ryszarda Petru, że schody ruchome na dworcu Warszawa Centralna zostaną naprawione. - Zadanie zmiany polskiej kolei jest trudne. Najlepszą postawą będzie tu pokora – dodał Karnowski. – Nie będziemy się obrażać, tylko działać – skomentował uwagę na temat schodów na dworcu Centralnym wiceminister Massel.

- Transport kolejowy w Polsce jest wykorzystywany coraz lepiej w tych obszarach rynku, w którym jest konkurencyjny dla innych środków transportu, lub komplementarny z nimi. Jeśli chodzi o poruszanie się między największymi aglomeracjami, kolej jest bezkonkurencyjna, bo jest najbardziej przewidywalna – stwierdził natomiast wiceminister Andrzej Massel. – Kolej może zapewnić tu najlepsze warunki przewozu, w krótkim czasie, i za rozsądną cenę – dodał. Przyznał jednak, że w podróżach pomiędzy mniejszymi miastami i w regionach o niskim zaludnieniu, kolej traci na znaczeniu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zapraszamy do Krynicy!

Innowacje

Zapraszamy do Krynicy!

Jakub Madrjas 02 września 2016

ZDG TOR na Forum Ekonomicznym w Krynicy

Biznes

ZDG TOR na Forum Ekonomicznym w Krynicy

Rynek-Kolejowy.pl 03 września 2015

Wczoraj rozpoczęło się XX Forum Ekonomiczne w Krynicy

Biznes

Wczoraj rozpoczęło się XX Forum Ekonomiczne w Krynicy

jm, Rynek Kolejowy, 9 września 2010 09 września 2010

Engelhardt: Jest szansa dla kolei

Biznes

Engelhardt: Jest szansa dla kolei

jk, Rynek Kolejowy 9 września 2010 09 września 2010

Ile pieniędzy na infrastrukturę zapewniającą bezpieczeństwo na kolei?

Nasze konferencje

Zobacz również:

Zapraszamy do Krynicy!

Innowacje

Zapraszamy do Krynicy!

Jakub Madrjas 02 września 2016

ZDG TOR na Forum Ekonomicznym w Krynicy

Biznes

ZDG TOR na Forum Ekonomicznym w Krynicy

Rynek-Kolejowy.pl 03 września 2015

Wczoraj rozpoczęło się XX Forum Ekonomiczne w Krynicy

Biznes

Wczoraj rozpoczęło się XX Forum Ekonomiczne w Krynicy

jm, Rynek Kolejowy, 9 września 2010 09 września 2010

Engelhardt: Jest szansa dla kolei

Biznes

Engelhardt: Jest szansa dla kolei

jk, Rynek Kolejowy 9 września 2010 09 września 2010

Ile pieniędzy na infrastrukturę zapewniającą bezpieczeństwo na kolei?

Nasze konferencje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5