Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Resort infrastruktury namawia warmińsko-mazurskie do remontu linii do Gołdapi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Resort infrastruktury namawia warmińsko-mazurskie do remontu linii do Gołdapi
fot. M. SzymajdaFragment linii 41 w Kowalach Oleckich
Poseł Janusz Cichoń zainteresował się nieczynną od lat linią kolejową z Olecka do Gołdapi. Resort infrastruktury miał przedstawić propozycje jej rewitalizacji marszałkowi województwa warmińsko-mazurskiego.

Linia kolejowa 41 jest eksploatowana zaledwie na niewielkim odcinku między Ełkiem a Oleckiem. Pociągi towarowe jeżdżą tu czasem, a prędkość możliwa do uzyskania na tym jednotorowym, niezelektryfikowanym odcinku, wynosi 80 km/h. Natomiast odcinek Olecko – Gołdap jest nieczynny i nieeksploatowany – ruch pociągów pasażerskich zawieszono w 1993 r. a pociągów towarowych w 2002 r.

Wszystkie warianty modernizacji linii Rail Baltica zakładają remont/modernizację na uzupełniającym odcinku linii kolejowej 41 Ełk – Olecko wraz ze stacją Olecko, umożliwiając ruch w kierunku Ełku i Suwałk, pomimo że odcinek ten nie jest planowany obecnie w głównym ciągu linii kolejowej E-75. Powyższe umożliwiać będzie w przyszłości wykonanie remontu/modernizacji linii kolejowej nr 41 na odcinku Olecko – Gołdap oraz ewentualne odtworzenie połączenia kolejowego na tym odcinku – napisał wiceminister Andrzej Bittel w odpowiedzi na interpelację posła.

Jak informuje w dalszej części odpowiedzi, PKP Polskie Linie Kolejowe zaproponowały marszałkowi województwa warmińsko-mazurskiego projekt rewitalizacji linii nr 41 na odcinku Olecko – Gołdap jako jeden z potencjalnych projektów do realizacji w następnej perspektywie finansowej UE 2021-2027, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

– Marszałek nie odniósł się do tej propozycji ponieważ nie są obecnie znane zasady korzystania z instrumentów finansowych UE, jak również potencjalna wielkość alokacji dla przyszłej perspektywy, w tym dla programów regionalnych – wyjaśnił Bittel.

Andrzej Bittel dodaje, że alternatywą dla realizacji naprawy linii do Gołdapi mogłyby być środki z programu Kolej+. Zakończenie pierwszego etapu naboru zgłoszeń do Programu planowane jest w dniu 26 sierpnia 2020 r.

W przypadku zgłoszenia danej inwestycji przez samorząd nie ma jednak gwarancji jej realizacji w ramach Programu. Konieczne jest uzyskanie pozytywnej oceny formalnej, a następnie przekazanie przez wnioskodawcę niezbędnych dokumentów aplikacyjnych (w ciągu 12 miesięcy od daty doręczenia informacji o wynikach oceny formalnej), by projekt podlegał ocenie merytorycznej, rankingowaniu i ewentualnej kwalifikacji do Programu, czego wynikiem byłoby podpisanie umowy pomiędzy PKP PLK SA a samorządem na jego realizację.

Do tej pory linii do Programu marszałek nie zgłosił. Plan rozwoju zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa warmińsko-mazurskiego, który formułuje możliwości i uwarunkowania rozwoju połączeń kolejowych organizowanych przez województwo, na obecną chwilę nie uwzględnia linii kolejowej nr 41 w sieci komunikacyjnej, na której planowane jest wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Łomża: Pociągi dalekobieżne wrócą za pięć lat?

Pasażer

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Łomża: Pociągi dalekobieżne wrócą za pięć lat?

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5