PKP PLK poszukują wykonawcy remontu dla sześciokilometrowego odcinka od Janowic Wielkich do Wojanowa na linii kolejowej nr 274. Prace wyceniane są na ponad 17 mln zł, a jednym z efektów ma być osiągnięcie prędkości do 120 km/h.
Prace w systemie „projektuj i buduj” mają dotyczyć toru nr 1 na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów od km 114,258 do km 120,361 na Dolnym Śląsku. Zadanie to ma być zrealizowane w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach”.
Odcinek jest niewielki, bo ma zaledwie 6 kilometrów. Prace mają zapewnić na nim prędkość eksploatacyjną dla pociągów pasażerskich na poziomie 120 km/h, zaś dla towarowych – 100 km/h. PKP PLK planuje wymianę nawierzchni torowej od styku za krzyżownicą rozjazdu na stacji Janowice Wielkie do styku przed krzyżownicą stacji Wojanów – bez 400-metrowego odcinka toru na długości tunelu w km 118,700. Na 6 km zaplanowano wymianę torów, wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wzmocnienie podtorza, kompleksową wymianę sieci trakcyjnej wraz z konstrukcjami wsporczymi oraz poprawę odwodnienia. Remont przejdzie 10 przepustów, 2 wiadukty oraz 10 ścian oporowych.
Przebudowie poddany zostanie również peron nr 2 na przystanku osobowym Trzcińsko. Zostanie on skrócony od strony Wrocławia do 200 m. Po zmianach zyska on wysokość 0,55 m powyżej główki szyny. Wygląd peronu określono jako „lustrzany” do obecnego – wyremontowanego już – peronu nr 1. Na krańcu peronu znajdzie się pochylnia, zaś w miejscu starej wiaty stanie nowa wraz z ławkami, koszami na śmieci, gablotami informacyjnymi oraz stojakami rowerowymi.
Zamawiający szacuje, że koszt inwestycji to 17,585 mln zł brutto. Okres trwania inwestycji planuje się maksymalnie na 388 dni. Cena w przetargu to 60% oceny, zaś termin realizacji robót budowlanych –40%. Składanie ofert trwa do 26 kwietnia do godz. 10:00.
Warto wspomnieć, że trwa również postępowanie przetargowe na prace na innym odcinku linii kolejowej nr 274. Chodzi o odcinek Wrocław – Zgorzelec, który wchodzi w skład II etapu rewitalizacji odcinka Wrocław Grabiszyn – Smolec. Planowane prace obejmą odcinek od 1,830km do 10,230km linii. Celem jest zapewnienie na tym odcinku prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Więcej piszemy
tutaj.