Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będą kolejne prace na linii 274 Wrocław – Jelenia Góra

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będą kolejne prace na linii 274 Wrocław – Jelenia Góra
Fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie kolejnego etapu prac na odcinku linii nr 274 do Jeleniej Góry na odcinku Wrocław Świebodzki – Smolec.

Postępowanie na prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec dotyczą II etapu rewitalizacji odcinka Wrocław Grabiszyn – Smolec. Planowane prace dotyczą odcinka od 1,830km do 10,230km linii. Celem jest zapewnienie na tym odcinku prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych.

Zakres robót budowlanych do wykonania obejmuje: oczyszczenie podsypki, wymianę podkładów i szyn, ścięcie ławy torowiska i regulację pochylenia skarpy nasypu, regulację toru nr 1 w planie i profilu, szlifowanie szyn w torze nr 1, wzmocnienie podtorza, przebudowę odwodnienia liniowego przy torze nr 1, wymianę pięciu rozjazdów na stacji Wrocław Zachodni, rewitalizację trzech obiektów inżynieryjnych i regulację sieci trakcyjnej w torze nr 1 oraz roboty towarzyszące w branży srk i elektroenergetycznej. Oprócz tego wykonawca musi przygotować dokumentację projektową.

PLK przewiduje, że prace będą kosztowały nie więcej niż 18,995 mln złotych brutto. Oferty można składać do 22 marca tego roku. PLK zakłada, że na realizację projektu oraz robót wystarczą 204 dni. Wykonawcy, którzy zadeklarują skrócenie tego czasu (maksymalnie o 30 dni) otrzymają do 40% punktów w przetargu. Pozostałe 60% wagi ofert będzie stanowić cena.

W ubiegłym roku postępowanie na wykonanie I etapu prac na tym odcinku wygrało konsorcjum Infrakol i Trak Tec. Jeszcze w kwietniu 2016 roku ówczesny wiceminister Piotr Stomma poinformował w odpowiedzi na interpelację posłanki Marzeny Machałek, że do 2020 roku PLK zainwestuje w linię do Jeleniej Góry 180 mln zł w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach".

– W efekcie tych prac czas przejazdu pociągu EIC Premium z Jeleniej Góry do Wrocławia będzie wynosił ok. 100 min. Ponadto nastąpi dostosowanie infrastruktury do obowiązujących obecnie standardów technicznych, likwidacja barier dla osób niepełnosprawnych – czytamy w informacji ministerstwa. Widać już efekty tych prac, choćby w postaci nowych peronów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5