NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Będą kolejne prace na linii 274 Wrocław – Jelenia Góra

| Jakub Madrjas 14.02.2017 277

Będą kolejne prace na linii 274 Wrocław – Jelenia Góra
Fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie kolejnego etapu prac na odcinku linii nr 274 do Jeleniej Góry na odcinku Wrocław Świebodzki – Smolec.
Postępowanie na prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec dotyczą II etapu rewitalizacji odcinka Wrocław Grabiszyn – Smolec. Planowane prace dotyczą odcinka od 1,830km do 10,230km linii. Celem jest zapewnienie na tym odcinku prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych.

Zakres robót budowlanych do wykonania obejmuje: oczyszczenie podsypki, wymianę podkładów i szyn, ścięcie ławy torowiska i regulację pochylenia skarpy nasypu, regulację toru nr 1 w planie i profilu, szlifowanie szyn w torze nr 1, wzmocnienie podtorza, przebudowę odwodnienia liniowego przy torze nr 1, wymianę pięciu rozjazdów na stacji Wrocław Zachodni, rewitalizację trzech obiektów inżynieryjnych i regulację sieci trakcyjnej w torze nr 1 oraz roboty towarzyszące w branży srk i elektroenergetycznej. Oprócz tego wykonawca musi przygotować dokumentację projektową.

PLK przewiduje, że prace będą kosztowały nie więcej niż 18,995 mln złotych brutto. Oferty można składać do 22 marca tego roku. PLK zakłada, że na realizację projektu oraz robót wystarczą 204 dni. Wykonawcy, którzy zadeklarują skrócenie tego czasu (maksymalnie o 30 dni) otrzymają do 40% punktów w przetargu. Pozostałe 60% wagi ofert będzie stanowić cena.

W ubiegłym roku postępowanie na wykonanie I etapu prac na tym odcinku wygrało konsorcjum Infrakol i Trak Tec. Jeszcze w kwietniu 2016 roku ówczesny wiceminister Piotr Stomma poinformował w odpowiedzi na interpelację posłanki Marzeny Machałek, że do 2020 roku PLK zainwestuje w linię do Jeleniej Góry 180 mln zł w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach".

– W efekcie tych prac czas przejazdu pociągu EIC Premium z Jeleniej Góry do Wrocławia będzie wynosił ok. 100 min. Ponadto nastąpi dostosowanie infrastruktury do obowiązujących obecnie standardów technicznych, likwidacja barier dla osób niepełnosprawnych – czytamy w informacji ministerstwa. Widać już efekty tych prac, choćby w postaci nowych peronów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (574)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wrocław (574)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS