Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Remont odcinka Warka – Radom dopiero po 2014

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
27-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Remont odcinka Warka – Radom dopiero po 2014
Mimo wcześniejszych zapewnień PKP Polskich Linii Kolejowych do końca 2015 r. nie uda się zmodernizować całego odcinka linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Radomia. Zarządca infrastruktury planuje ograniczyć inwestycję do odcinka Warszawa Okęcie – Warka, a remont torów z Warki do Radomia odłożyć na przyszłą perspektywę budżetową UE na lata 2014-2020.

Przetarg na modernizację linii kolejowej nr 8 na odcinku łączącym Warszawę z Radomiem miał być ostatnim dużym zamówieniem PKP Polskich Linii Kolejowych realizowanych w obecnej perspektywie budżetowej UE na lata 2007-2013 w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystko jednak wskazuje, że zakres inwestycji nie będzie tak duży, jak pierwotnie planowano.

Z informacji przekazanych przez wiceministra transportu Andrzeja Massela w odpowiedzi na interpelację posła Zbigniewa Kuźmiuka wynika, że po przeprowadzeniu szczegółowych analiz uwzględniające problemy, ryzyka i uwarunkowania technologiczne PKP Polskie Linie Kolejowe, mając na uwadze minimalizację ryzyka utraty środków UE z powodu niepełnego wykonania i rozliczenia robót budowlanych do końca 2015 r., w ostatnich tygodniach podjęły decyzję o podziale projektu na dwa etapy.

Pierwszy z nich obejmuje modernizację odcinka Warszawa-Okęcie – Warka (LOT A Warszawa-Okęcie – Czachówek i LOT B Czachówek – Warka) o długości 46,3 km oraz stacji Radom (LOT F) – 3,4 km linii z terminem realizacji do 2015 r. Drugi etap zakłada modernizację odcinek Warka – Radom o długości 42,75 km wraz z budową drugiego toru. Jego realizacja została przesunięta na lata 2014–2017. Zaproponowany podział robót na linii nr 8 odcinek Warszawa-Okęcie – Radom miałby na celu sfinansowanie prac etapu I w ramach PO IiŚ, natomiast etap II zostałby zgłoszony do sfinansowania ze środków kolejnej perspektywy finansowej UE.

Andrzej Massel poinformował także, że harmonogram przewiduje ogłoszenie w pierwszej kolejności, czyli w III kwartale 2012 r. przetargu na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót na stacji Radom. W związku z tym zakłada się możliwość podpisania umowy z wybranym wykonawcą w II kwartale 2013 r. W następnej kolejności planowane jest ogłoszenie przetargów dla odcinka Warszawa-Okęcie – Czachówek Płd. w IV kwartale 2012 r., dla odcinka Czachówek Płd. – Warka w I kwartale 2013 r., natomiast dla odcinka Warka – Radom w III kwartale 2013 r.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W sierpniu PKP PLK wyprzedziły plan przetargowy na 2025 rok

Infrastruktura

W sierpniu PKP PLK wyprzedziły plan przetargowy na 2025 rok

Redakcja/inf. pras. 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

W sierpniu PKP PLK wyprzedziły plan przetargowy na 2025 rok

Infrastruktura

W sierpniu PKP PLK wyprzedziły plan przetargowy na 2025 rok

Redakcja/inf. pras. 27 sierpnia 2025

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij