NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Remont linii 410 dobiega końca. Układanie torów w okolicach Złocieńca

| Kasper Fiszer 07.03.2023 4,8k

Remont linii 410 dobiega końca. Układanie torów w okolicach Złocieńca
Linia nr 410 przed remontemfot. Axe, lic. CC BY-SA 4.0
Kończy się remont torów pomiędzy Grotnikami Drawskimi a Drawnem. Prace zostaną sfinalizowane znacznie wcześniej, niż pierwotnie zakładano. Nieczynna od lat infrastruktura ma pomóc głównie w transporcie towarów do kilku bocznic wojskowych.
Niedawno Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało że prace na linii nr 410 zakończą się jeszcze w tym, a nie – jak zakładano pierwotnie – w 2026 r. Inwestycja jest realizowana głównie z myślą o potrzebach wojska i nie obejmuje prac związanych z infrastrukturą pasażerską. Siły zbrojne nie zastrzegają sobie jednak prawa wyłączności, więc nie będzie formalnych przeszkód do wykorzystania odcinka przez cywilnych przewoźników towarowych lub pasażerskich.

Na większości odcinków prace zostały praktycznie zakończone

– Wartość realizowanych obecnie prac to ponad 135 mln zł – mówi Bartłomiej Pietrzykowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wykonawca, konsorcjum Schweerbau i SBM, ma przeprowadzić także remont punktów ładunkowych w Złocieńcu. Inwestycja rozpoczęła się w drugiej połowie 2019 r. Według aktualnych założeń realizacja zadania powinna zakończyć się w październiku tego roku.

Pierwsze pociągi będą mogły pojechać z Grotnik Drawskich do Drawna nieco później, bo odbiory techniczne i certyfikacja mają zostać przeprowadzone już w 2024 r. Jak przypomina nasz rozmówca, trasa zostanie otwarta po niemal trzech dekadach przerwy, bo ostatni pociąg przemierzył ją w 1996 r. Na części ciągu tor fizycznie już nie istniał, toczący się remont ma więc charakter odtworzeniowy. – Jednotorowa linia będzie przystosowana do obsługi spalinowych pociągów towarowych – usłyszeliśmy w PKP PLK.

Trzy wojskowe bocznice

– Remont zapewni sprawny dowóz sprzętu do wojskowych bocznic w Złocieńcu, Mirosławcu i Drawnie – stwierdza przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Podkreśla, że wyeliminuje to konieczność przeładunku towarów na lawety samochodowe, co pozytywnie wpłynie na środowisko naturalne. Ważnym punktem na 550kilometrowym odcinku ma być stacja Złocieniec, przy której powstaje duży plac ładunkowy. W związku z przewidywanym przeznaczeniem trasy ma ona zostać dostosowana do przyjmowania pociągów przewożących ciężki sprzęt wojskowy, np. czołgi czy samochody opancerzone. Maksymalna dopuszczalna prędkość wyniesie 70 km/godz.

– Kompleksowa modernizacja szlaku obejmuje także remont ok. 50 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostu na Drawie w okolicach Złocieńca czy wiaduktu w Kaliszu Pomorskim – wskazują służby prasowe PLK. Dotychczas zakończyła się wymiana nawierzchni torowej pomiędzy Złocieńcem a Mirosławcem oraz pomiędzy Kaliszem Pomorskim a Drawnem. Do wykonania pozostały jeszcze prace pomiędzy Grotnikami a Złocieńcem i na odcinku Mirosławiec – Kalisz Pomorski. Gotowe są już wszystkie obiekty inżynieryjne oraz 17 z 36 przejazdów kolejowo-drogowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5