Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Remont linii 410 dobiega końca. Układanie torów w okolicach Złocieńca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Remont linii 410 dobiega końca. Układanie torów w okolicach Złocieńca
fot. Axe, lic. CC BY-SA 4.0Linia nr 410 przed remontem
Kończy się remont torów pomiędzy Grotnikami Drawskimi a Drawnem. Prace zostaną sfinalizowane znacznie wcześniej, niż pierwotnie zakładano. Nieczynna od lat infrastruktura ma pomóc głównie w transporcie towarów do kilku bocznic wojskowych.

Niedawno Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało że prace na linii nr 410 zakończą się jeszcze w tym, a nie – jak zakładano pierwotnie – w 2026 r. Inwestycja jest realizowana głównie z myślą o potrzebach wojska i nie obejmuje prac związanych z infrastrukturą pasażerską. Siły zbrojne nie zastrzegają sobie jednak prawa wyłączności, więc nie będzie formalnych przeszkód do wykorzystania odcinka przez cywilnych przewoźników towarowych lub pasażerskich.

Na większości odcinków prace zostały praktycznie zakończone

– Wartość realizowanych obecnie prac to ponad 135 mln zł – mówi Bartłomiej Pietrzykowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wykonawca, konsorcjum Schweerbau i SBM, ma przeprowadzić także remont punktów ładunkowych w Złocieńcu. Inwestycja rozpoczęła się w drugiej połowie 2019 r. Według aktualnych założeń realizacja zadania powinna zakończyć się w październiku tego roku.

Pierwsze pociągi będą mogły pojechać z Grotnik Drawskich do Drawna nieco później, bo odbiory techniczne i certyfikacja mają zostać przeprowadzone już w 2024 r. Jak przypomina nasz rozmówca, trasa zostanie otwarta po niemal trzech dekadach przerwy, bo ostatni pociąg przemierzył ją w 1996 r. Na części ciągu tor fizycznie już nie istniał, toczący się remont ma więc charakter odtworzeniowy. – Jednotorowa linia będzie przystosowana do obsługi spalinowych pociągów towarowych – usłyszeliśmy w PKP PLK.

Trzy wojskowe bocznice

– Remont zapewni sprawny dowóz sprzętu do wojskowych bocznic w Złocieńcu, Mirosławcu i Drawnie – stwierdza przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Podkreśla, że wyeliminuje to konieczność przeładunku towarów na lawety samochodowe, co pozytywnie wpłynie na środowisko naturalne. Ważnym punktem na 550kilometrowym odcinku ma być stacja Złocieniec, przy której powstaje duży plac ładunkowy. W związku z przewidywanym przeznaczeniem trasy ma ona zostać dostosowana do przyjmowania pociągów przewożących ciężki sprzęt wojskowy, np. czołgi czy samochody opancerzone. Maksymalna dopuszczalna prędkość wyniesie 70 km/godz.

– Kompleksowa modernizacja szlaku obejmuje także remont ok. 50 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostu na Drawie w okolicach Złocieńca czy wiaduktu w Kaliszu Pomorskim – wskazują służby prasowe PLK. Dotychczas zakończyła się wymiana nawierzchni torowej pomiędzy Złocieńcem a Mirosławcem oraz pomiędzy Kaliszem Pomorskim a Drawnem. Do wykonania pozostały jeszcze prace pomiędzy Grotnikami a Złocieńcem i na odcinku Mirosławiec – Kalisz Pomorski. Gotowe są już wszystkie obiekty inżynieryjne oraz 17 z 36 przejazdów kolejowo-drogowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5