NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

2 mln więcej pasażerów w Kolejach Mazowieckich w 2019 roku. Rekordu nie ma

| Michał Szymajda 23.01.2020 1,9k

2 mln więcej pasażerów w Kolejach Mazowieckich w 2019 roku. Rekordu nie ma
fot. Michał Szymajda
Koleje Mazowieckie w 2019 r. przewiozły 62,1 mln podróżnych. To o 2 miliony pasażerów więcej niż w 2018 roku i nieco więcej niż w 2017 roku, kiedy było ich 62 mln (pierwotnie omyłkowo podaliśmy, że było ich w tym roku 65 mln). Przewoźnik skorzystał już z modernizacji części linii, ale wciąż trwają naprawy innych szlaków, wpływające na jego ofertę.
Wynik przewozowy za ubiegły rok – 62,1 mln podróżnych – jest o ponad 2 mln lepszy niż wynik za rok 2018 r., kiedy z pociągów Kolei Mazowieckich skorzystało 58,9 miliona pasażerów. Dla porównania - w 2017 było ich ponad 62 mln. W roku 2019 w pełni skorzystano już z efektów modernizacji linii z Warszawy do Pruszkowa i Grodziska, a także, częściowo – do Otwocka. Mniej pasażerów korzysta natomiast z pociągów na linii radomskiej. Powód jest oczywisty – trwa jej modernizacja związana z wprowadzeniem komunikacji zastępczej na części linii.

– Koleje Mazowieckie pod względem liczby przewożonych podróżnych są w lepszej formie niż rok temu, co zawdzięczamy pasażerom, którzy docenili naszą ofertę. Cieszy nas, że mimo wciąż trwających modernizacji, które skutecznie utrudniają nam skonstruowanie takiego rozkładu jazdy, jaki byśmy chcieli, pozostają lojalni. Wybierają nas jako środek transportu w swoich codziennych podróżach do pracy, na uczelnie, podczas załatwiania wszelkiego rodzaju spraw, gdzie liczy się sprawne przemieszczanie po Mazowszu – powiedział Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.

– Z pewnością ważnym aspektem było zwiększenie pracy eksploatacyjnej na większości obsługiwanych przez nas linii, co oznacza tyle, że zwiększyła się liczba uruchamianych przez nas połączeń, a tym samym oferta była bogatsza – dodał prezes operatora.

W tym roku pasażerowie Kolei Mazowieckich będą już jeździć zupełnie nowymi pociągami. Pierwsze z produkowanych przez siedleckiego Stadlera 71 Flirtów mają zacząć kursować po Mazowszu w pierwszej połowie roku. Ich wdrożenie do eksploatacji odbywa się z lekkim opóźnieniem. Niestety wprowadzenie na tory Flirtów odbędzie się nie najlepszej atmosferze, przewoźnik od 1 lutego zdecydował się na dość znaczną podwyżkę cen biletów i to w momencie, gdy stawki za przejazd pociągiem i tak są obecnie wyższe niż np. w Przewozach Regionalnych po wprowadzonej w grudniu podwyżce, po województwie mazowieckim bardziej opłaca się jeździć pociągami PKP Intercity.

22 stycznia wynikami przewozowymi pochwaliły się Koleje Dolnośląskie. Tam również odnotowano wzrosty przewozów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5