NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

14 mln pasażerów w pociągach Kolei Dolnośląskich. Nowych pojazdów brak

| Michał Szymajda 22.01.2020 3k

14 mln pasażerów w pociągach Kolei Dolnośląskich. Nowych pojazdów brak
Fot. ms, rynek-kolejowy
Koleje Dolnośląskie w 2019 roku przewiozły ponad 14 mln pasażerów. To o 2,4 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej. Ten sukces trzeba zestawić z brakiem nowego taboru, który powinien pojawić się w zasobach spółki, ale szybko się w niej nie pojawi.
2019 rok jest, jak informują Koleje Dolnośląskie, pierwszym w historii kiedy z jej usług w każdym z miesięcy skorzystało ponad milion pasażerów. Rekordowy był październik, kiedy pociągami podróżowało prawie 1,4 mln pasażerów. To najlepszy wynik w jedenastoletniej historii dolnośląskiego przewoźnika.

– Wzrost nie byłby możliwy, gdyby nie doskonała współpraca z samorządem województwa dolnośląskiego, który przejmuje i remontuje kolejne linie kolejowe. Tak było m.in. w przypadku połączenia do Bielawy, do której kolej wróciła po ponad 40 latach. To stwarza nam szansę dotarcia do nowych pasażerów – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

W 2019 roku Koleje Dolnośląskie uruchomiły 4 inne nowe połączenia. W marcu pociągi dolnośląskiego przewoźnika zaczęły kursować do Krotoszyna przez Milicz. W czerwcu, choć w atmosferze skandalu, uruchomione zostały połączenia do Lubina, które cieszą się powodzeniem. Od grudnia Koleje Dolnośląskie kursują po kolejnym wyremontowanym odcinku linii kolejowej 289 od Lubina do Rudnej Gwizdanów i dalej, do Głogowa.

– Dostrzegamy ogromny potencjał w rozwoju nowo uruchomionych połączeń. Pociągi do Bielawy i Głogowa pojawiły się w rozkładzie dopiero 15 grudnia, dlatego ich przełożenie na wyniki przewozowe spółki tak naprawdę dostrzeżemy dopiero w tym roku – dodaje Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. Warto przypomnieć, że Koleje Dolnośląskie podjęły współpracę z Leo Express przy uruchamianiu pociągów międzynarodowych z Wrocławia do Pragi. Z połączeniem są pewne problemy, które nie obciążają jednak konta KD.

W informacji prasowej KD czytamy również, że rosnąca liczba pasażerów to także efekt optymalizacji wykorzystania taboru. – Dzięki sprawnemu zarządzaniu i planowaniu okresowych przeglądów tabor wykonał o 5% więcej pracy eksploatacyjnej niż w latach poprzednich – pisze przewoźnik. Trudno się temu dziwić: konieczność obsłużenia nowych relacji musiała mieć taki efekt.

Tymczasem okazuje się, że pasażerów jest więcej aż o 17% w stosunku do roku poprzedniego. Na niektórych trasach występują bardzo duże problemy z pomieszczeniem wszystkich chętnych do podróży. Do dziś nie udało się wprowadzić do ruchu, a nawet ogłosić nowego przetargu na zakup taboru, którego rozpisanie przełożono po raz kolejny. Wstępnie planuje się zakup sześciu trójczłonowych spalinowych i pięciu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik wciąż rozważa pomysł zakupu pojazdów hybrydowych w tym przetargu. Nawet w najlepszym wypadku nie pojawią się więc na torach przed grudniem 2022.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (899)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (899)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5