NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Regionalnym przez media: Koleje wąskotorowe

| jar, Rynek Kolejowy 06.06.2017 5

Regionalnym przez media: Koleje wąskotorowe
Parowóz serii Px29 - fotografia archiwalnafot. Rafał Jasiński
Zbliżające się wakacje to czas najintensywniejszych przewozów na „wąskich torach”. Bez wątpienia ma to wpływ na większą liczbę publikacji w mediach lokalnych, choć nie zawsze są to informacje pozytywne. Na uwagę zasługują również informacje o przetargach dotyczących napraw lokomotyw parowych.
Sochaczew: Px29 przywrócony do ruchu!

"Radio Sochaczew" poinformował o powrocie z naprawy głównej parowóz Px29-1704. Lokalny portal obserwował lokomotywę podczas testów na terenie stacji. Portal informacyjny opublikował zdjęcia i film z przejazdu parowozu.


Poznań: Uszkodzony parowóz wrócił na trasę

Jak informowaliśmy na portalu „Rynek Kolejowy”, na kolei parkowej „Maltanka” na przejeździe kolejowo- drogowym doszło do kolizji. W jej wyniku uszkodzona została lokomotywa parowa, prowadząca skład turystyczny. Jak poinformował serwis informacyjny „codziennypoznan.pl”, parowóz Borsig został naprawiony i miał wrócić na tory w ostatni weekend maja. Naprawa trwała dość długo ze względu na problem z pozyskaniem części zamiennych.

Więcej

Już niebawem czynny parowóz w Białośliwiu

Na portalu „astra24.pl” można przeczytać o zmierzającej ku zakończeniu naprawie lokomotywy parowej LOWA z 1951 r. Kocioł przeszedł już próbę szczelności i wykonywany był montaż podwozia. Prace wykonywane są w zakładzie Interlok w Pile. Naprawa lokomotywy wyniesie ok. 200 tys. zł. Kwota została zebrania staraniem miłośników kolei. Po zakończeniu odbudowy, pojazd będzie obsługiwał połączenia na Wyrzyskiej Kolei Powiatowej. Będzie to jedyny czynny parowóz tego typu – zapewnia lokalny serwis informacyjny.


Bytom: Przygotowania do sezonu

„Życie Bytomskie" zainteresowało się przygotowaniami do sezonu przewozowego na Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. Polegały one na przeglądach infrastruktury, oczyszczeniu torowisk i objeździe użytkowanych odcinków sieci kolejowej. Przygotowywany był także tabor. W 2017 r. trakcje zapewnią 2 lokomotywy spalinowe, składy będą mogły być zestawione również z kilku wagonów pasażerskich. Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, operator kolei wąskotorowej, ma do dyspozycji także wagony ogrzewane, więc może uruchamiać połączenia w chłodne dni. Natomiast nie ma szans na przywrócenie do ruchu "zimnego parowozu", który stoi na stacji. Jego koszt przywrócenia do ruchu oszacowano na ok. miliona zł.


Mazowieckie, Pomorskie: Znikające dziedzictwo

Portal informacyjny "Codziennikmlawski.pl" poinformował o postępującej degradacji stacji mławskiej wąskotorówki. Na początku maja doszło tam pożaru zakrzaczeń, a także kradzieży narzędzi służących do utrzymania infrastruktury kolejowej. Wcześniej, z terenu stacji wywiezione zostały lokomotywy i wagony. Stało się tak staraniem Gminy Krasne, która wraz z przejęciem części infrastruktury Mławskiej Kolei Dojazdowej pozyskała tabor. Władze Mławy nie zdecydowały się na zarządzanie częścią mienia PKP, wchodzącego w skład wąskotorówki.


„Radio Gdańsk" poinformowało o rozbiórce odcinka Nowy Dwór Gdański - Ostaszewo Żuławskiej Kolei Dojazdowej. Do fizycznej likwidacji linii doszło mimo że został on uznany za zabytek, a społecznicy dążyli do uruchomienia połączeń drezynami i rowerami szynowymi na tym odcinku.

Za rozbiórkę odpowiada powiat nowodworski. Ma on w planach budowę drogi rowerowej do śladzie dawnej kolei wąskotorowej. W ramach przedsięwzięcia mają być wyeksponowane pozostałości po zabytkowej infrastrukturze kolejowej.

Więcej

Koszalin, Rawa Mazowiecka: Nieudane przetargi

W maju pojawiły się także informacje na temat postępowań przetargowych w sprawie napraw lokomotyw parowych, przeznaczonych do obsługi połączeń pasażerskich na kolejach wąskotorowych. Postępowanie pn. „Naprawa główna P5 parowozu Px48 nr ewidencyjny 3901” rozpisane zostało przez Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie. Niestety, parowóz, który miał obsługiwać połączenia Koszalińskiej Kolei Wąskotorowa, przynajmniej w ramach tego postępowania nie będzie naprawiony – nie wpłynęła żadna oferta.

Postępowanie przetargowe dotyczące naprawy kolejnego parowozu serii Px48 prowadził także Starosta Rawski. Jednak i ramach tego postępowania nie wpłynęła żadna oferta. Środki, jakie zabezpieczył samorząd na realizację przedsięwzięcia to 380 052,00 zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5